هولولنز 2 مایکروسافت با تراشه اسنپدراگون 850 و قیمت ۳۵۰۰ دلاری رونمایی شد

یک‌شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۲
مطالعه 3 دقیقه
پس از سال‌ها گمانه‌زنی، مایکروسافت نسل جدید هدست واقعیت ترکیبی خود را با نام هولولنز ۲ رونمایی کرد. این محصول جدید مبتنی بر اسنپدراگون ۸۵۰ توسعه یافته است.
تبلیغات

مایکروسافت پس از چند ماه گمانه‌زنی، نسل جدید هدست واقعیت ترکیبی خود را با نام هولولنز ۲ رونمایی کرد. هولولنز ۲ در‌مقایسه‌با نسل گذشته‌ی خود، در طراحی تغییراتی کرده و همچنین کوچک‌تر شده است.

همان‌طورکه اشاره کردیم، هنوزهم اندازه‌ی هدست واقعیت ترکیبی مایکروسافت کمی بزرگ است؛ اما در‌مقایسه‌با نسل گذشته بسیار کوچک‌تر شده است. در نسل جدید هولولنز، از نگه‌دارنده‌ی روی سر خبری نیست و به‌جای آن، نگه‌دارنده‌های دیگری در قسمت جلو اضافه شده‌اند. البته به‌جای نگه‌دارنده‌ی بالای سر، بند‌های کشی تنظیم‌شدنی تعبیه شده که دور سر قرار گرفته و هولولنز ۲ را در جای خود نگه می‌دارند.

هولولنز 2 / Hololens 2

مایکروسافت وظیفه‌ی پردازشی در هولولنز ۲ را به نسخه‌ای اختصاصی از تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۵۰ سپرده است. استفاده از اسنپدراگون ۸۵۰ در هولولنز ۲ به‌معنای خداحافظی با معماری x86 و به‌کارگیری معماری ARM در گجت مایکروسافت است. شاید محتمل‌ترین مزیت استفاده از تراشه‌ی اسنپدراگون در هولولنز ۲ را باید در بهبود مصرف انرژی و درنتیجه، عمر باتری بیشتر این گجت عنوان کرد که البته برای اطمینان از آن، در انتظار نتایج اولین آزمایش‌ها باید باشیم.

با وجود استفاده از تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۵۰، از پشتیبانی از شبکه‌های LTE خبری نیست. مایکروسافت در پاسخ به این موضوع مدعی شده این نوع ارتباط جزو نیازهای کاربران هولولنز ۲ نیست؛ از‌این‌رو، چنین قابلیتی در نظر گرفته نشده است. وجود چنین قابلیتی، به‌تنهایی مشکلات افزایش مصرف باتری و نیز گرم‌شدن دستگاه را به‌همراه دارد. مایکروسافت در هولولنز ۲ زاویه‌ی دید را در‌مقایسه‌با نسل پیش دو برابر بیشتر شده است حال آنکه همچنان ۴۷ پیکسل برای هر زاویه همچون نسل گذشته ثابت مانده است. زاویه‌ی دید یکی از مشکلاتی بود که کاربران در نسل گذشته از آن شکایت می‌کردند. تغییرات در زاویه‌ی دید معادل این موضوع است که رزولوشن برای هر چشم از ۷۲۰ پیکسل به 2K افزایش پیدا کرده است. همچنین، فرایند نمایش محتوای مجازی در بستر دنیای واقعی نیز بهتر شده است.

مایکروسافت قابلیت تعقیب دست را نیز برای تعامل بهتر با اشیای مجازی در دنیای واقعی بهبود داده است. این بهبود ازطریق بکارگیری یک حسگر ToF و همچنین الگوریتم‌های هوش مصنوعی حاصل شده است. با بهبود این قابلیت، کاربران می‌توانند تعامل بهتری با هولوگرام‌ها داشته باشند.

هولولنز ۲ بیش از آنچه که گجت برای کاربران عادی باشد، با درنظرگرفتن کسب و کارها توسعه یافته است. مایکروسافت در حال حاضر با شرکت‌هایی نظیر ایرباس، بوش، فیلیپس و ساب برای توسعه‌ی نرم‌افزار هولولنز ۲ همکاری می‌کند. مایکروسافت همچنین این قابلیت را فراهم کرده تا کسب‌وکارها بتوانند قبل از خرید مجموعه‌ای از هدست‌های هولولنز ۲، بتوانند تغییرات مدنظر خود را در ظاهر این هدست اعمال کنند.

هولولنز ۲ از امروز برای پیش‌خرید دراختیار کاربران است. علاقه‌مندان می‌توانند این هدست واقعیت ترکیبی را با پرداخت ۳،۵۰۰ دلار بخرند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات