از این پس بیکسبی سامسونگ از اپلیکیشن‌های گوگل پشتیبانی می‌کند

سه‌شنبه ۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۹
مطالعه 2 دقیقه
سامسونگ در جریان نمایشگاه CES 2019 اعلام کرد که از این پس، بیکسبی از اپلیکیشن‌های گوگل پشتیبانی می‌کند.
تبلیغات

سامسونگ طی کنفرانس خود در جریان نمایشگاه CES 2019 اعلام کرد که بیکسبی، دستیار دیجیتال این شرکت، از اپلیکیشن‌های گوگل پشتیبانی خواهد کرد. فهرست اولیه‌ی این اپلیکیشن‌ها شامل گوگل مپس و گوگل پلی و یوتیوب و جی‌میل می‌شود؛ البته معلوم نیست که این پشتیبانی به چه شکل خواهد بود. انتظار می‌رود که در روزهای آتی اطلاعات بیشتری در این مورد منتشر شود.

این موضوع به‌دنبال خبری است که اوایل این هفته منتشر شد؛ مبنی بر پشتیبانی از گوگل اسیستنت و الکسای آمازون در همه‌ی تلویزیون‌های جدید سامسونگ که شامل مدل‌های QLED تازه‌معرفی‌شده نیز می‌شود.

بیکسبی مسیر طولانی‌ای را از زمان آغازبه‌کارش در سال ۲۰۱۷ به‌همراه گوشی‌های گلکسی اس ۸ و اس ۸ پلاس طی کرده است. اکنون این دستیار مجازی در بیش از ۲۰۰ کشور و دستگاه‌های بسیار بیشتری نسبت‌به گذشته، مانند یخچال‌های Family Hub ۲.0 سامسونگ و جدیدترین تلویزیون‌های هوشمند این شرکت، در دسترس است. همچنین Bixby از این پس می‌تواند به زبان‌های آلمانی، فرانسوی، ایتالیایی و اسپانیایی صحبت کند. علاوه‌بر این، به‌لطف کیت ابزاری برای توسعه‌دهندگان (Bixby Developer Studio)، که اخیرا عرضه شد و پلتفرم Bixby Marketplace برای به‌نمایش گذاشتن قابلیت‌های توسعه‌یافته برای بیکسبی، تعداد اپلیکیشن‌ها و سرویس‌های شخص ثالث پشتیبانی‌شده توسط این دستیار مجازی از همیشه بیشتر است.

با این وجود، شرکت کره‌ای در زمینه‌ی اپلیکیشن‌های شخص ثالث از رقبای خود عقب‌تر است. سامسونگ می‌گوید بیکسبی می‌تواند «هزاران» کار انجام دهد؛ که برای مقایسه، دستیار گوگل قادر به انجام میلیون‌ها فعالیت است. با افزودن پشتیبانی از اپلیکیشن‌های گوگل، سامسونگ کمی فاصله‌ی خود را با رقبایش کاهش داده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات