آمازون از طیف متنوع محصولات سخت‌افزاری جدید خود رونمایی کرد

جمعه ۳۰ شهریور ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۷
مطالعه 9 دقیقه
آمازون شب گذشته در رویدادی ویژه از طیف متنوعی از محصولات سخت‌افزاری ارتقایافته و جدید خود از جمله اکو شو، اکو دات و مایکروویو الکسا رونمایی کرد.
تبلیغات

روز پنجشنبه، آمازون مراسمی در مقر خود در سیاتل برگزار کرد تا از محصولات سخت‌افزاری تازه‌ای رونمایی کند. این شرکت نخستین بار است که از ساختمان‌های گنبدی شکل و شیشه‌ای جدید خود موسوم به Amazon Spheres برای انجام چنین کاری استفاده می‌کند. در رویداد روز گذشته‌ی آمازون، نسل تازه‌ی اسپیکرهای اکو به‌همراه لوازم جانبی خودرو، یک مایکروویو هوشمند و ... معرفی شدند. برای بررسی هرآنچه در این مراسم گذشت، با زومیت همراه باشید.

ویژگی‌های جدید و بهبودیافته اکو

دیو لیمپ، نائب رئیس بخش کیندل، نخستین کسی بود که به روی صحنه رفت و جزئیاتی را از نحوه‌ی رشد الکسا در طول یک سال گذشته ارائه داد. دستیار صوتی آمازون در حال حاضر نه‌تنها بیش از همیشه قادر به دسترسی به مهارت‌های بیشتر است؛ بلکه نسبت به محیط خود نیز آگاه‌تر شده است. برای مثال، اکنون در صورتی که کاربر به‌منظور عدم مزاحمت برای دیگر اعضای خانواده با صدای آهسته با اسپیکرهای اکو صحبت کند، الکسا می‌تواند صدای او را تشخیص دهد. این دستیار دیجیتال به صورت متقابل با همان سطح صدا نیز به کاربر پاسخ خواهد داد.

تیم الکسا در توسعه‌ی این دستیار صوتی توجه اصلی خود را به حالت جدید «پیگیری» معطوف کرده است؛ قابلیتی که تلاش می‌کند تا تعامل‌ها را بیش از آنکه تبادلی باشند، مکالمه‌ای کند. این ویژگی شامل تمرکز مجدد بر دسترس‌پذیری نیز می‌شود. این ویژگی کاربردی که اکو شو از آن بهره می‌برد و در آینده نیز به دستگاه‌های بیشتر خواهد آمد، به کاربران امکان می‌دهد تا دستگاه را با ضربه یا لمس سرویس‌های نزدیک احضار کنند.

Spheres location

تعداد مهارت‌های موجود در کتابخانه‌ی مهارت الکسا اکنون از مرز ۵۰ هزار عدد عبور کرده است و هر روزه نیز به این رقم افزوده می‌شود. آمازون همچنین به آسان‌سازی چگونگی انتخاب کاربرانی که می‌توانند مهارت‌های جدید را فعال کنند، مجددا تمرکز کرده و مشکلی را که بسیاری از صاحبان الکسا با آن مواجه بوده‌اند، از میان برداشته است.

دستگاه‌های جدید اکو

نخستین محصول معرفی‌شده در رویداد آمازون، اسپیکر هوشمند کاملا جدید اکو دات (Echo Dot) است. همان‌طور که قبلا گزارش شده بود، این محصول تازه با طراحی ساخته‌شده از پارچه و با قیمت ۵۰ دلار در ماه اکتبر از راه خواهد رسید؛ اما پیش‌فروش آن از همین امروز آغاز شده است. آمازون طراحی پلاستیکی و کلاسیک توپ‌مانند پیشین را به نفع پوشش جذاب‌تری کنار گذشته است که با آنچه در گوگل هوم مینی شاهده بوده‌ایم، مطابقت دارد.

Echo Dot

علاوه بر این، یک اکو دات دوم نیز با طراحی کوچک‌تر، ماه آینده رونمایی خواهد شد. این دستگاه که اکو اینپوت (Echo Input) نام دارد، فاقد بلندگوی داخلی خواهد بود و با قیمت تنها ۳۵ دلار به فروش خواهد رفت. اکو اینپوت صرفا روشی برای اتصال سیستم‌های مختلف به یکدیگر و افزودن الکسا به آن‌ها است. این دستگاه در دو رنگ و با یک کیت توسعه‌ی نرم‌افزاری جدید عرضه می‌شود که صدای چنداتاقه را برای هر سازنده‌ی اسپیکر ارائه می‌دهد.

Echo Input

آمازون در مراسم خود از محصول جدید دیگری به نام اکو ساب (Echo Sub) به همراه قابلیت‌های چنداتاقه رونمایی کرد. این دستگاه که با الهام از محصولات سونوس ساخته شده است، رقیبی جدی برای تمام برندهای مطرح موجود در بازار از جمله هوم‌پاد و گوگل هوم خواهد بود. اکو ساب با برچسب قیمت خرده‌فروشی ۱۲۹.۹۹ دلار قابل سفارش است و از همان طراحی پارچه‌ای بهره می‌گیرد. عملکرد این دستگاه همسو با Echo Link و Echo Link Amp خواهد بود؛ لوازم جانبی جدیدی که فاقد میکروفون هستند و با هدف افزودن هر سیستم اسپیکری به خانواده‌ی صدای چنداتاقه‌ی اکو طراحی شده‌اند. اکو لینک ۱۹۹.۹۹ دلار قیمت دارد؛ اما مدل ۲ کاناله و ۶۰ وات اکو لینک امپ که سال ۲۰۱۹ عرضه خواهد شد، با پرداخت ۲۹۹.۹۹ دلار قابل خریداری خواهد بود.

آمازون همچنین نسخه‌ای بهبودیافته از اکو پلاس (Echo Plus) را با طراحی جدید پارچه‌ای و به همراه یک حسگر ترموستات داخلی معرفی کرد. عرضه‌ی این محصول، اقدامی هوشمندانه محسوب می‌شود؛ زیرا معدود هاب‌های خانگی هوشمندی از چنین فناوری ادغام‌شده‌ای بهره می‌گیرند. اکو پلاس با هدف تبدیل به مرکز نهایی خانه‌ی هوشمند کاربران و کنترل تقریبا تمام دستگاه‌های دیگر ساخته شده است. آمازون علاوه بر این از قابلیت جالب توجه‌ای به نام Local Voice Control نیز رونمایی کرد. این ویژگی به کاربران امکان می‌دهد تا حتی در صورت قطع برق یا اینترنت، کماکان از الکسا برای کنترل دستگاه‌های خانه‌ی هوشمند خود استفاده کنند. اکو پلاس با قیمت خرده‌فروشی ۱۴۹.۹۹ دلار عرضه می‌شود.

Echo Plus

محصول معرفی‌شده بعدی، اکو وال کلاک (Echo Wall Clock) نام دارد؛ دستگاهی که یک ساعت آنالوگ قدیمی مجهز به مهارت‌های الکسا است. با این حال، وال کلاک از بلندگوی داخلی بهره نمی‌برد و صرفا میکروفون دیگری داخل خانه‌ی کاربر است که همسو با دستگاه‌های اکو موجود کار می‌کند. این دستگاه مجهز به نور پس‌زمینه‌ی LED است و به صورت خودکار با تغییرات منطقه‌ی زمانی تنظیم می‌شود. اکو وال کلاک تنها ۳۰ دلار قیمت دارد و تا انتهای سال جاری میلادی عرضه می‌شود.

Echo Wall Clock

نسل دوم اکو شو (Echo Show) امسال با طراحی کاملا جدیدی عرضه می‌شود. این به‌روزرسانی شامل طراحی جدید Bass Radiator با پردازش بی‌درنگ صدای دالبی است. نسل تازه‌ی نمایشگر هوشمند آمازون از نمایشگری بسیار بزرگ که تمام دستگاه را دربرگرفته است، بهره می‌گیرد. این دستگاه همچنین صاحب تمام عملکردهای خانه‌ی هوشمند اکو پلاس از جمله هاب زیگ‌بی است. اکو شو جدید برچسب قیمت ۲۳۰ دلار را دارد و ماه آینده عرضه می‌شود.

Echo Show

نسل جدید اکو شو آمازون با افزونه‌ی سخت‌افزاری تازه‌ای به نام Fire TV Recast که قادر به استریم زنده‌ی تلویزیون به دستگاه کاربر است، سازگاری دارد. این افزونه همچنین می‌تواند استریم‌های مختلف و قابلیت ضبط ۲ تا ۴ برنامه را در یک زمان نیز ارائه دهد و علاوه بر این شامل ویژگی جذابی است که به کاربر کمک می‌کند تا بهترین موقعیت را در خانه‌ی خود برای دریافت آنتن پیدا کند. فایر تی‌وی ریکست تا پیش از تعطیلات پایان سال با قیمت ۲۲۹ دلار عرضه خواهد شد.

آمازون اسمارت پلاگ

Amazon Smart Plug

آمازون در مراسم خود از دو شاخه‌ی هوشمندی به نام آمازون اسمارت پلاگ (Amazon Smart Plug) با قیمت ۲۵ دلار رونمایی کرد. این دستگاه که از جمله لوازم جانبی خانه‌ی هوشمند محسوب می‌شود، اطمینان دارد که می‌تواند هزاران رقیب دیگری را که هم‌اکنون در آمازون موجود هستند، شکست دهد. چنین دستگاهی با برچسب قیمت ۲۵ دلار قطعا فروش محصولات ساخت WeMo و تی‌پی‌لینک را تحت تاثیر قرار خواهد داد. اما سوال این است که آیا آمازون فروش محصولات رقبا را در فروشگاه اینترنتی خود ممنوع خواهد کرد؟ تنها با گذشت زمان، پاسخ این سوال معلوم خواهد شد. یک ویژگی جالب توجه اسمارگ پلاگ، امکان استفاده از آن به عنوان چراغ اتاق خواب است که کاربر می‌توان با صدای خود و اسپیکر اکو آن را فعال کند. اسمارت پلاگ را از همین امروز می‌توان پیش‌خرید کرد؛ اما عرضه‌ی آن از ماه آینده آغاز خواهد شد.

Alexa Hunches

ویژگی تازه‌ای به نام Alexa Hunches که یک سیستم هوش مصنوعی پیشگویانه است، براساس اوقات روز یا فرمان‌های خود کاربر، کارکردهای مشخصی را پیشنهاد می‌دهد. برای مثال، هنگامی که کاربر به الکسا شب بخیر بگوید، مجموعه‌ای از رویدادها نظیر خاموش شدن لامپ‌ها یا تنظیم ترموستات می‌توانند به صورت خودکار اتفاق بیفتند. همچنین اگر کارکردهای مشخصی را از پیش تنظیم نکرده باشید، همچون قفل کردن درها، الکسا خود آن‌ها را پیشنهاد خواهد داد. این هوش مصنوعی پیشگویانه‌ی جدید حتما نواقصی خواهد داشت؛ اما وعده‌ی ارتقای الکسا را به سطحی بالاتر می‌دهد.

Alexa microwave

Alexa Microwave

همان‌طور که پیش از این شایع شده بود، آمازون از مایکروویو مجهز به الکسا رونمایی کرد. طبق اعلام این شرکت، رابط لوازم ضروری آشپزخانه از مدت‌ها پیش تاکنون هیچ پیشرفتی نکرده است؛ اما مایکروویو الکسا می‌تواند آغازگر تغییر در این زمینه باشد. مایکروویو جدید آمازون که AmazonBasics نام دارد، مجهز به سرویس Dash Replenishment و البته دستیار دیجیتال الکسا است و از ماه آینده با قیمت ۶۰ دلار عرضه خواهد شد.

دوربین امنیتی Ring Camera

Ring Stick Up Cam

پس از آنکه آمازون سال گذشته شرکت رینگ را تصاحب کرد، به‌نظر می‌رسید که به‌زودی نسل جدید دستگاه‌های با برند Ring را معرفی خواهد کرد. آمازون سرانجام در رویداد دیروز خود از دوربین جدید Ring Stick Up Cam با قیمت ۱۸۰ دلار رونمایی کرد. این دستگاه امنیتی که با هدف رقابت با محصولات شرکت Netgear و دیگران ساخته شده است، تا انتهای امسال در رنگ‌های مختلفی عرضه خواهد شد. دوربین امنیتی جدید آمازون همچنین مجهز به یک رابط برنامه‌نویسی زنگ در است که تمام عملکردهای روی دستگاه‌های Ring را روی اکو شو ارائه می‌دهد.

Alexa Auto

Alexa Auto

در نهایت، آخرین محصول معرفی‌شده در رویداد آمازون، الکسا اوتو نام دارد. این دستگاهِ اندازه‌ی کف دست، همان‌طور که از نامش برمی‌آید، با هدف ارائه‌ی الکسا در خودرو کاربران طراحی شده است. آمازون ادعا می‌کند که هر ساله نزدیک به ۷۰ میلیون خودرو خریداری می‌شوند؛ اما هم‌اکنون خودروهای به مراتب بیشتری در جاده‌ها حضور دارند و الکسا می‌خواهد به همراهی برای آن‌ها تبدیل شود. اکو اوتو که از ۸ میکروفون بهره می‌گیرد، الکسا را به شیوه‌ای کاملا جدید در حرکت ارائه خواهد داد. این دستگاه از طریق بلوتوث به گوشی هوشمند متصل خواهد شد و عملکردهای مبتنی بر موقعیت را، برای مثال هنگام رسیدن به خانه در اختیار کاربر قرار خواهد داد. اکو تو با قیمت خرده‌فروشی ۵۰ دلار به فروش خواهد رسید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات