مورد انتظارترین خودروهای اسپرت و سوپراسپرت آینده

سه‌شنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۰
مطالعه 11 دقیقه
در این مطلب به معرفی جذاب‌ترین خودروهای اسپرت و سوپراسپرت پرداخته‌ایم که احتمال عرضه‌ی آن‌ها در سال‌ها آینده وجود دارد.
تبلیغات

شهریور ماه سال گذشته، فهرستی از خودروهای جذابی که تا سال ۲۰۲۰ رونمایی می‌شوند، منتشر کردیم. از فهرست سال گذشته، چند مدل به تولید رسیدند، بعضی فراموش شدند و چند مدل هم، در آستانه‌ی تولید هستند. شرکت‌هایی مثل هوندا، فورد، آلفارومئو و تسلا، محصولاتی جذاب و مورد انتظار دارند که به‌زودی رونمایی رسمی آن‌ها انجام خواهد شد.

در طول سال گذشته، پس از انتشار برنامه‌ی آینده‌ی گروه فیات کرایسلر، انتظارات از خودروهای جدید آلفارومئو بالاتر رفت. با اینکه سرجیو مارکیونه فقید، نتوانست شاهد رشد بیشتر این برند اصیل ایتالیایی باشد، اما پیش‌بینی می‌شود که محصولات اسپرت و جذاب آلفا تا چند سال آینده به بازار برسند. نسل جدید تویوتا سوپرا، پورشه 911، مازراتی گرن توریزمو، نیسان Z، تویوتا 86 و چند سوپراسپرت و هایپرکار مانند مدل جدید مک‌لارن و ریمک نیز از موردانتظارترین خودروهای چند سال آینده هستند. تصاویر قرار داده شده برای هر مدل، مدل پروتوتایپ، مفهومی یا رندر رسمی و غیر رسمی هستند.

هوندا/آکورا NSX تایپ R

Car Render / رندر خودرو

زمان عرضه احتمالی: سال ۲۰۱۹

از سال گذشته، همواره شایعه‌ی رونمایی و تولید نسخه‌ی Type R از سوپراسپرت هوندا/آکورا NSX وجود داشته است. نسل دوم پس از ۲۶ سال رونمایی نسل اول، در سال ۲۰۱۶ عرضه شد و در یک سال گذشته طرفداران هوندا منتظر نسخه‌ی پرفورمنس تایپ R آن هستند.

کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند، احتمال رونمایی سوپراسپرت هوندا در فستیوال کنکو دلگانس پبل بیچ کالیفرنیا (Pebble Beach Concours d'Elegance) که چند هفته‌ی آینده برگزار می‌شود، بسیار بالا است. NSX تایپ R احتمالاً بیش از ۵۷۳ اسب بخار قدرت خواهد داشت و البته وجود بدنه‌ی آیرودینامیک‌تر در مقایسه با مدل استاندارد، قطعی است.

فورد موستانگ شلبی GT500

Car Render / رندر خودرو

زمان عرضه احتمالی: سال ۲۰۱۹

یک سال از انتشار تصاویر جاسوسی و غیررسمی مدل پروتوتایپ فورد موستانگ شلبی GT500 (با تلفظ انگلیسی ماستنگ) می‌گذرد و بر اساس گمانه‌زنی‌ها، در سال ۲۰۱۸ رونمایی این مدل انجام خواهد شد. وجود پیشرانه‌ی ۸ سیلندر V شکل ۵.۲ لیتری سوپرشارژ با قدرت بیش از ۷۰۰ اسب بخار در این پونی‌کار اصیل آمریکایی پیش‌بینی شده است.

نسل جدید پورشه 911

Car Render / رندر خودرو

زمان عرضه احتمالی: سال ۲۰۱۹

دو هفته پیش بود که تصاویر جاسوسی از نسل جدید بنچمارک خودروهای اسپرت جهان، منتشر شد. تصاویر منتشر شده مربوط به مدلی بود که برای تست در جاده‌های عمومی و رفع ایرادات پیش از تولید نهایی، بدون پوشش استتار کامل رویت شده بود. با اینکه طرح کلی نسل جدید پورشه 911 در این تصاویر مشخص است، ام هنوز رونمایی رسمی این مدل پرطرفدار انجام نشده است؛ احتمالاً نمایشگاه خودروی پاریس که دو ماه آینده برگزار می‌شود، میزبان 911 جدید باشد. عرضه‌ی مدل‌های هیبرید و پرفورمنس 911 جدید در سال آینده قابل پیش‌بینی است.

نسل جدید تویوتا سوپرا

Car Render / رندر خودرو

زمان عرضه احتمالی: ۲۰۱۹

پس از رونمایی مدل مفهومی FT-HS در سال ۲۰۰۷، مقامات تویوتا بیش از ۱۰ سال است که خبر از تولید نسل جدید مدل اسپرت و افسانه‌ای سوپرا (Supra) داده‌اند. مدل پروتوتایپ و با پوشش استتار کامل در جشنواره‌ی سرعت گودوود ۲۰۱۸ در مقابل عموم خودنمایی کرد،‌ بنابراین به‌زودی مدل نهایی سوپرای جدید رونمایی می‌شود. پلتفرم سوپرا و بی‌ام‌و Z4 جدید مشترک است و بر اساس شایعه‌های موجود، این کوپه‌ی اسپرت ژاپنی از پیشرانه‌‌های ۴ و ۶ سیلندر خطی با نهایت قدرت ۳۳۵ اسب بخار استفاده می‌کند.

نسل جدید آلفارومئو 6C

Car Render / رندر خودرو

زمان عرضه احتمالی: ۲۰۲۰

کد 6C در تاریخ آلفارومئو ویژه است و پس از سال ۱۹۵۴، هنوز مدلی با این کد در محصولات این برند خوش‌نام ایتالیایی دیده نشده است. در برنامه‌ی ۵ سال آینده‌ی آلفارومئو، تولید نسل جدید 6C ذکر نشده است اما شاید بتوان این مدل را جایگزین 4C کرد. شاید وجود پیشرانه‌ی ۶ سیلندر V شکل ۲.۹ لیتری توئین توربوشارژ با قدرت ۵۰۵ اسب بخار در این مدل، چندان هم دور از انتظار نباشد.

نسل جدید آلفارومئو GTV

Car Render / رندر خودرو

زمان عرضه احتمالی: ۲۰۲۰

برخلاف 6C، در برنامه‌ی ۵ سال آینده‌ی آلفارومئو تولید نسل جدید GTV تأیید شده است که احتمالاً سال ۲۰۱۹ شاهد رونمایی رسمی آن باشیم.. می‌توان قدرت بیشتر از 6C را در نسخه‌ی کوادری‌فولیو GTV پیش‌بینی کرد؛ شاید ۶۰۰ اسب بخار یا بیشتر، نهایت قدرت تولیدی GTV کوادری‌فولیو باشد.

نسل جدید استون مارتین ونکوئیش

Car Render / رندر خودرو

زمان عرضه احتمالی: سال ۲۰۲۰

نسل دوم ونکوئیش (Vanquish) در سال ۲۰۱۲ عرضه شد؛ پس از تولید چند نسخه‌ی مختلف، پیش‌بینی نسل جدید آن با توجه به گفته‌های مقامات استون مارتین منطقی است. در کنار هایپرکار والکری، استون مارتین تولید یک مدل موتورمیانی جدید با پیشرانه‌ی V8 و یک نام کلاسیک را تأیید کرده است. با قرار دادن این گفته‌ها در کنار تأیید احیای کد ونکوئیش توسط مارک ریچمن، می‌توان از تولید نسل جدید این مدل مطمئن بود.

سوپراسپرت دایسون

Car Render / رندر خودرو

زمان عرضه احتمالی: سال ۲۰۲۰

شرکت لوازم خانگی بریتانیایی دایسون (Dyson) که به تولید انواع جاروبرقی شهرت دارد، به‌دنبال تولید اولین خودروی خود است. مدتی پیش بود که مدیرعامل این شرکت تزریق ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار دلار سرمایه در این پروژه را تأیید کرد؛ سوپراسپرت دایسون تمام الکتریکی بوده و با دیگر خودروهای کلاس خود متفاوت است. درواقع مدیرعامل دایسون با هدف تولید یک سوپراسپرت تمام برقی متفاوت، از این پروژه حمایت می‌کند.

نسل جدید لوتوس الیز

Car Render / رندر خودرو

زمان عرضه احتمالی: سال ۲۰۲۰

از سال ۱۹۹۶ تا امروز، سه نسل یا سه سری از کوپه‌ی اسپرت و سبک‌وزن لوتوس الیز (Elise) عرضه شده است. پس از قرار گرفتن زیر چتر حمایتی جیلی چین و دریافت ۲ میلیارد دلار سرمایه، لوتوس به‌دنبال نوسازی خط تولید خود است که قطعاً سری چهارم الیز در این برنامه مشارکت خواهد داشت. بر اساس شایعه‌های موجود، الیز جدید در سال ۲۰۱۹ رونمایی و سپس سال بعد عرضه می‌شود.

نسل جدید یا جایگزین مازراتی گرن توریزمو

Car Render / رندر خودرو

زمان عرضه احتمالی: سال ۲۰۲۰

بیش از ۱۰ سال است که کوپه‌ی گرن توریزمو توسط مازراتی تولید می‌شود، اما باید اعتراف کرد که هنوزم یکی از جذاب‌ترین خودروهای بازار است. البته در سال ۲۰۱۱ گرن توریزمو با مدل MC استراداله به‌روز رسانی شد ولی تقریباً همه منتظر نسل جدید یا جایگزین این مدل هستند. احتمالاً گرن توریزموی جدید با طراحی جذاب، پلتفرم و پیشرانه‌ی جدید همراه باشد.

مزدا RX-9

Car Render / رندر خودرو

زمان عرضه احتمالی: سال ۲۰۲۰

با تولید نسل جدید سوپرا، احتمالاً مزدا هم به‌دنبال احیای سری RX خود باشد. RX-9 با زبان طراحی جدید مزدا و البته پیشرانه‌ی خوش‌صدای روتری (Rotary) می‌توان یکی از جذاب‌ترین خودروهای اسپرت آینده باشد. کارشناسان معتقد هستند که RX-9 در سال ۲۰۱۹ معرفی خواهد شد.

مک‌لارن BP23 و جایگزین F1

McLaren BP23 / مک لارن

زمان عرضه احتمالی: سال ۲۰۲۰

جایگزین مک‌لارن F1 با کد BP23 و شعار «سریع‌ترین محصول تاریخ مک‌لارن»، یکی از موردانتظارترین خودروهای دو سال پیش‌رو است. همانند F1، این مدل که جایگزین P1 هم محسوب می‌شود با ظرفیت اتاق ۲+۱ همراه است؛ باتوجه به اینکه BP23 سریع‌ترین خودروی تاریخ مک‌لارن خواهد بود، پیش‌بینی نهایت قدرت بیش از ۱۰۰۰ اسب بخار منطقی به‌نظر می‌رسد. کارشناسان دنیای خودرو سال ۲۰۱۹ را برای رونمایی سریع‌ترین مک‌لارن جاده‌ای تاریخ پیش‌بینی می‌کنند.

نسل جدید نیسان Z

Car Render / رندر خودرو

زمان عرضه احتمالی: سال ۲۰۲۰

در آستانه‌ی ۱۰ سالگی عرضه‌ی کوپه‌ی اسپرت و خوش‌فرمان نیسان 370Z هستیم، ولی هنوز هیچ خبر رسمی مبنی بر تولید نسل جدید سری Z  نیسان منتشر نشده است. تمام تصاویر نسل جدید سری Z نیسان، رندرهای غیررسمی هستند که بر اساس شایعه‌ی تولید این مدل بر اساس پلتفرم مرسدس‌بنز و رونمایی در سال ۲۰۱۹، طراحی شده‌اند.

اوپل GT

Car Render / رندر خودرو

زمان عرضه احتمالی: سال ۲۰۲۰

برند آلمانی اوپل (Opel) که این روزها به‌عنوان زیرمجموعه‌ی گروه خودروسازی PSA فرانسه شناخته می‌شود، مانند روزهای گذشته فعال نیست. کد GT در اوپل به سال ۱۹۶۸ برمی‌گردد و درحقیقت پرچمدار اسپرت این شرکت است. شاید عرضه‌ی اوپل GT کاملا جدید با زبان طراحی مشابه سدان زیبای اینسیگنیا در سال ۲۰۲۰ محتمل باشد.

پورشه تایکان

Porsche Taycan / پورشه تایکان

زمان عرضه احتمالی: سال ۲۰۲۰

اولین خودروی تمام برقی پورشه که پیش از این با مدل مفهومی Mission E آن را می‌شناختیم، اخیراً نام تایکان (Taycan) را پذیرفته است. سدان تمام برقی پورشه تایکان قطعاً سال آینده رونمایی می‌شود تا در سال ۲۰۲۰ به‌جاده‌ها برسد. تایکان با طراحی مشابه میشن E، قوای فنی برقی با قدرت ۶۰۰ اسب بخار و توانایی ثبت زمانی کمتر از ۳.۵ ثانیه در تست سرعت صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت تولید خواهد شد.

نسل جدید تسلا رودستر

Tesla Roadster / تسلا رودستر

زمان عرضه احتمالی: سال ۲۰۲۰

مدتی از رونمایی تسلا رودستر جدید با ادعای گشتاور ۱۰ هزار نیوتن متر می‌گذرد و ایلان ماسک در حال حاضر مشغول خصوصی‌سازی برند تسلا است. تسلا رودستر که سال ۲۰۲۰ به‌بازار می‌رسد، بر اساس گفته‌های ماسک ۱۰۰۰ کیلومتر شعاع حرکتی دارد و در کمتر از ۲ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

نسل جدید تویوتا 86

Toyota 86

زمان عرضه احتمالی: سال ۲۰۲۱

در حال حاضر تویوتا 86 یکی از خوش‌قیمت‌ترین خودروهای اسپرت بازار جهانی است که هرروز قطعات افترمارکت بیشتر از کیت‌های بدنه تا پکیج‌های بهینه‌سازی فنی برای آن تولید می‌شود. نسل بعدی یا جایگزین تویوتا 86 می‌تواند با طراحی تهاجمی‌تر و پیشرانه‌ی ۴ سیلندر تنفس طبیعی با حجم بیشتر (مثلاً ۲.۴ لیتر) و قدرت ۲۶۰ اسب بخار، گزینه‌ی جذابی باشد؛ البته اصلاً بعید نیست که 86 جدید به توربوشارژر هم مجهز شود.

هوندا S2000

Car Render / رندر خودرو

زمان عرضه احتمالی: ۲۰۲۱

S2000 کروک اسپرت هوندا در دهه‌ی ۱۹۹۰ بود که عاشقان بسیاری پیدا کرد. طرفداران این مدل سال‌ها است که منتظر نسل جدید این کروک جذاب هستند ولی مقامات هوندا حتی یک‌بار رسماً تولید نسل جدید S2000 را هم تکذیب کرده‌اند. در واقع وجود این مدل در این فهرست هیچ پشتوانه‌ی قابل قبولی ندارد و تنها می‌توان به احیای کد S2000 امیدوار بود.

پروژه‌ی مشترک پورشه و ریمک

Car Render / رندر خودرو

زمان عرضه احتمالی: سال ۲۰۲۱

در حال حاضر پورشه ۱۰ درصد سهام برند خودروسازی ریمک (Rimac) واقع در کشور کرواسی را خریداری کرده است و می‌توان تولید یک خودروی جدید توسط این دو شرکت را پیش‌بینی کرد. هنوز خبر رسمی از پروژه‌ی مشترک پورشه و ریمک منتشر نشده است اما تصور یک ابرخودروی تمام برقی با طراحی پورشه بسیار جذاب است.

آلفارومئو 8C

Car Render / رندر خودرو

زمان عرضه احتمالی: سال ۲۰۲۲

در برنامه‌ی ۵ سال آینده‌ی آلفارومئو، تولید نسل جدید 8C با قوای فنی هیبرید هم تأیید شده است. باتوجه به شرایط موجود، نمی‌توان زمانی زودتر از سال ۲۰۲۰ را برای رونمایی رسمی این مدل پیش‌بینی کرد؛ حتی شاید آلفارومئو 8C سال ۲۰۲۱ رونمایی و سال بعد عرضه شود. در هر صورت 8C جدید باید سنت زیبایی آلفارومئو را به‌همراه داشته باشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات