الکسا می‌تواند اطلاعات کسب و کارهای محلی را به کاربران اطلاع دهد

پنج‌شنبه ۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
با به‌روزرسانی تازه‌ای که آمازون برای الکسا منتشر کرده است، این دستیار دیجیتال می‌تواند جزئیات مربوط به کسب‌وکارهای محلی را به کاربران اطلاع دهد.
تبلیغات

در حال حاضر، به لطف به‌روزرسانی اخیر الکسا که جزئیات بیش از یک میلیون کسب‌وکار محلی را به پلتفرم دستیار دیجیتال آمازون افزوده است، اگر از آمازون اکو اطلاعاتی را درباره‌ی نزدیک‌ترین داروخانه درخواست کنید، نه‌تنها می‌توانید از ساعت کاری آن مطلع شوید؛ بلکه قادر به دریافت دیگر اطلاعات مربوط به فروشگاه‌هایی که به شما نزدیک‌تر هستید نیز خواهید بود.

به گزارش بلومبرگ، دسترسی Alexa به اطلاعات یادشده به‌وسیله‌ی این به‌روزرسانی اخیر به لطف همکاری تازه‌ی آمازون با یکست (Yext) امکان‌پذیر شده است؛ شرکتی که داده‌های تجاری جمع‌آوری‌شده از گوگل و فیسبوک را برای غول‌های فناوری و همچنین دستیار صوتی سیری اپل تامین می‌کند. از سال ۲۰۱۵ تاکنون، Amazon جزئیات مشابهی را از طریق یلپ ارائه می‌داد و اطلاعات به‌دست‌آمده از این سایت نقد و بررسی، از طریق الکسا در اختیار کاربران قرار می‌گرفت. برای مثال، کاربران می‌توانستند با الکسا به یافتن محبوب‌ترین رستوران‌های ایتالیایی یا یونانی در محدوده‌ی خود بپردازند. با این حال، داده‌های به‌دست‌آمده از یکست، از طریق نقد و بررسی‌های مشتریان شخص ثالث جمع‌آوری نمی‌شود و به‌صورت مستقیم از کسب‌وکارهایی که به‌منظور به‌روز نگاه داشتن داده‌های خود با یکست همکاری می‌کنند، نظیر مک‌دونالد، تی‌موبایل و رایت اید گردآوری شده است.

براساس بیانیه‌ای که در وب‌سایت یکست منتشر شده، به‌روزرسانی مورد بحث هنوز به‌صورت جهانی دردسترس قرار نگرفته و در حال حاضر محدود به برخی کشورهای منتخب از جمله ایالات متحده، کانادا، استرالیا و هند است؛ اما آمازون در آینده آن را در کشورهای دیگر نیز گسترش خواهد داد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات