اسپیکر هوشمند ۳۰۰ دلاری بیکسبی سامسونگ به‌صورت رسمی رونمایی می‌شود

پنج‌شنبه ۲۸ تیر ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
سامسونگ قصد دارد در رویدادی بزرگ در تاریخ ۹ آگوست (۱۸ مردادماه)‌، از اسپیکر هوشمند ۳۰۰ دلاری بیکسبی به‌صورت رسمی رونمایی کند.
تبلیغات

چندی پیش سامسونگ به‌طور رسمی تایید کرد که در حال توسعه‌ی اسپیکر هوشمندی بر پایه‌ی بیکسبی است. با اینکه ظاهرا سامسونگ هنوز برنامه‌ی مشخصی برای رقابت دستیار هوشمند بیکسبی با رقبایی همچون دستیار گوگل، الکسا آمازون و حتی سیری اپل در نظر نگرفته است؛ قصد دارد اسپیکر هوشمندی شبیه به گوگل هوم، اکو آمازون و هوم‌پاد اپل توسعه دهد تا در این حوزه نیز محصولی مشابه رقبای خود به بازار عرضه کرده باشد.

در گزارش اخیر وال استریت ژورنال درباره‌ی گوشی انعطاف‌پذیر جدید سامسونگ، اطلاعاتی در مورد پروژه‌ی اسپیکر هوشمند بیکسبی نیز منتشر شده بود. انتظار می‌رود سامسونگ ماه آینده در تاریخ ۹ آگوست برابر با ۱۸ مردادماه از اسپیکر هوشمند بیکسبی ۳۰۰ دلاری خود در رویدادی بزرگ رونمایی کند. این رونمایی در کنار معرفی گوشی گلکسی نوت ۹ رخ خواهد داد.  البته Samsung قبلا اعلام کرده بود که در مراسم معرفی Galaxy Note 9 از ساعت هوشمند Galaxy Watch نیز رونمایی خواهد کرد. همان‌طور که می‌دانید نام ساعت هوشمند سامسونگ به گلکسی واچ تغییر می‌کند.

اسپیکر هوشمند بیکسبی

به گزارش وال استریت ژورنال، اسپیکر هوشمند بیکسبی، طراحی دایره‌ای شکلی، به همراه پایه و سیستم نورپردازی در قسمت بالای آن خواهد داشت. سامسونگ نیز همچون اپل قصد دارد اسپیکری هوشمند با قابلیت‌ها و ویژگی‌هایی قابل‌توجه به بازار عرضه کند. اسپیکر هوشمند بیکسبی از قابلیت sound shifting بهره خواهد برد تا وقتی فرمان‌های صوتی را دریافت می‌کند و قصد دارد پاسخ بدهد، کاربران در بیان جملات تصور کنند واقعا دستورات صوتی توسط انسان بیان می‌شوند. طراحی تخم‌مرغی‌شکل اسپیکر هوشمند بیکسبی و قابلیت اتصال به هاب مرکزی و اتصال به لوازم هوشمند منزل، شباهت بسیاری به اسپیکر Radiant360 دارد.

اسپیکر هوشمند بیکسبی

سامسونگ برای فروش اسپیکر هوشمند بیکسبی خود وارد بازار به‌شدت رقابتی از لحاظ قیمت می‌شود. اسپیکر هوشمند بیکسبی، ۳۰۰ دلار قیمت‌گذاری شده است؛ این در حالی است که هوم‌پاد اپل ۳۵۰ دلار، گوگل هوم مکس ۴۰۰ دلار و آمازون اکو ۱۰۰ دلار قیمت گذاری شده‌اند. محصول جدید سامسونگ حتی از  محصولاتی همچون اسپیکر هوشمند Sonos One که از الکسا هم پشتیبانی می‌کنند، گران‌تر است. 

یکی از ویژگی‌های اصلی بیکسبی در گوشی‌های هوشمند سامسونگ، تنظیمات پیشرفته‌ی آن از طریق اسکرین‌های مختلف برای انجام کارهایی مانند ارسال عکس از گالری به اینستاگرام است. شایان ذکر است دستیار گوگل نمی‌تواند چنین کارهایی را به انجام برساند. باید دید که اسپیکر هوشمند بیکسبی دارای چه قابلیت‌های ویژه‌ای خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات