گوگل همواره ایمیل‌های شما را می‌خواند

شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
گوگل سال گذشته اعلام کرد دیگر به اطلاعات جی‌میل کاربران سرک نخواهد کشید؛ اما به‌نظر می‌رسد اوضاع تغییری نکرده است.
تبلیغات

اگر از سرویس جی‌میل استفاده می‌کنید، باید بدانید پیام‌های شما آن‌قدر که فکر می‌کنید خصوصی نیستند. ممکن است شما همه‌ی ایمیل‌های خود را نخوانید؛ اما گوگل تمام پیام‌های شما را می‌خواند. به گزارش ان‌بی‌سی نیوز، گوگل داده‌هایی را که از بررسی ایمیل‌های شما به دست می‌آورد در سایر خدمات خود مورد استفاده قرار می‌دهد.

غول دنیای فناوری تیرماه سال گذشته اعلام کرد که دیگر از محتوای ایمیل‌های کاربران جهت ارائه‌ی تبلیغات اختصاصی به آن‌ها استفاده نخواهد کرد؛ اما بند مربوط به این موضوع هنوز در قوانین امنیت و حریم خصوصی آن وجود دارد و مطمئنا این شرکت هنوز با مقاصد دیگری اقدام به سرک کشیدن در حساب‌های جیمیل افراد می‌کند.

آرون استاین، یکی از سخنگویان گوگل، در مصاحبه با ان‌بی‌سی اذعان داشت که گوگل به‌صورت خودکار کلمات کلیدی را از داده‌های حساب‌های جیمیل افراد استخراج می‌کند و آن‌ها را در اختیار برنامه‌های یادگیری ماشین و سایر محصولات خانواده‌ی گوگل می‌گذارد. به گفته‌ی استاین، گوگل ممکن است محتوای ایمیل افراد را جهت شخصی‌سازی نتایج جست‌وجو و تشخیص اسپم و بدافزار مورد بررسی قرار دهد؛ اقدامی که این شرکت اولین‌بار در سال ۲۰۱۲ از آن پرده برداشت.

در قوانین حریم خصوصی گوگل آمده است:

ما اطلاعاتی در خصوص سرویس‌هایی که استفاده می‌کنید و همچنین طرز استفاده‌ی شما از این سرویس‌ها جمع‌آوری می‌کنیم. این اطلاعات، داده‌های مربوط به استفاده از اپلیکیشن‌ها، پیام‌های جیمیل، پروفایل گوگل پلاس، عکس‌ها، ویدیوها، تاریخچه‌ی مرورگر، جستجوهایی که در نقشه انجام می‌دهید، اسنادی که با گوگل داکس باز می‌کنید و سایر محتوایی که گوگل از آن‌ها میزبانی می‌کند، شامل می‌شود. سیستم‌های خودکار ما، این اطلاعات را هنگام ارسال و دریافت و ذخیره‌سازی مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌دهند.

البته گوگل این اطلاعات را به نفر سومی نمی‌فروشد؛ اما از آن‌ها جهت تقویت شبکه‌ی تبلیغات خود بهره می‌برد و نتایج جستجوی افراد را تعیین می‌کند. این موضوع بر کمتر کسی پوشیده است؛ چرا که این شرکت در ماه مارس سال ۲۰۱۲ در قوانین حریم خصوصی خود اعلام کرد:

وقتی شما اطلاعاتی را با ما به اشتراک می‌گذارید و مثلا یک حساب گوگل ایجاد می‌کنید، ما می‌توانیم این سرویس‌ها را به کمک اطلاعات شما بهبود ببخشیم و نتایج جست‌وجو و تبلیغاتی را که به شما نشان می‌دهیم مطابق میلتان تغییر دهیم.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات