جیمیل جدید با رابط کاربری مدرن و ویژگی‌های دیگر منتشر شد

پنج‌شنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۰
مطالعه 5 دقیقه
گوگل از امروز انتشار نسخه‌ی جدید جیمیل را با رابط کاربری بهبودیافته و ویژگی‌های متنوع جدید آغاز کرد.
تبلیغات

پس از درز شایعات متعدد سرانجام رابط به‌روزرسانی‌شده‌ی جیمیل به‌همراه عملکردهای جدید امروز به‌صورت رسمی هم برای مصرف‌کنندگان و هم کاربران سازمانی جی سوئیت (G Suite) منتشر شد. گوگل پس از مدت‌ها رابط کاربری نسخه‌ی تحت وب جیمیل را بهبود داده و ویژگی‌های کاربردی متنوعی را به آن افزوده است. برای اطلاع از تمامی بهبودهای جدید جیمیل با زومیت همراه باشید.

برای مصرف‌کنندگان

انتشار تجربه‌ی جدید وب جیمیل از امروز در بستر وب آغاز شده است. برای استفاده از این رابط جدید می‌توانید روی آیکون تنظیمات در گوشه‌ی راست اینباکس کلیک و گزینه‌ی Try the new Gmail را انتخاب کنید. این گزینه احتمالا هنوز در دسترس تمام کاربران قرار نگرفته است؛ اما انتشار آن به‌تدریج در طول روز انجام خواهد شد. اگر به رابط مدرن جیمیل علاقه ندارید و ظاهر پیشین آن را ترجیح می‌دهید، می‌توانید به همان بخش تنظیمات بازگردید و گزینه‌ی Go back to classic Gmail را انتخاب کنید. پس از گذشت یک دوره‌ی آزمایشی، گوگل امیدوار است که بتواند کاربران را به روی آوردن به این رابط جدید ترغیب کند؛ سپس آن را به‌صورت پیش‌فرض در اختیار تمام کاربران قرار خواهد داد.

برخی از ویژگی‌های جدید جیمیل امروز به‌همراه طراحی تازه‌ی آن منتشر می‌شود و باقی قابلیت‌ها نیز در هفته‌های پیش‌رو نمایان خواهند شد. در نتیجه اگر هنوز قادر به مشاهده‌ی ویژگی جدید نیستید، باید همچنان منتظر بمانید.

یکپارچگی با تقویم، وظایف و یادداشت‌ها

Gmail Consumer Integrations

گوگل در کنار جیمیل جدید، ابزار اصلاح‌شده‌ی وظایف گوگل (Google Tasks) را نیز در اختیار کاربران قرار می‌دهد و دسترسی به آن را به‌همراه تقویم و ابزار Keep (یادداشت‌برداری) از طریق یک پنل کناری در سمت راست جیمیل به‌راحتی امکان‌پذیر می‌کند.

تنظیمات سریع، اسنوز و مشاهده‌ی پیوست‌ها

Gmail Consumer Snooze Attachments

اگر ایمیلی در اینباکس شما موجود باشد، چند آیکون مخصوص تنظیمات سریع در کنار آن قرار می‌گیرد و امکان آرشیو، حذف، نشان‌گذاری به‌عنوان خوانده‌شده، درخواست پاسخ به دعوت‌نامه‌ها و به تعویق انداختن (Snooze) ایمیل و مشاهده‌ی آن در زمانی دیگر را برای شما فراهم می‌کنند. همچنین پیوست‌ها به‌عنوان تراشه‌ای کوچک و قابل دسترس در قسمت زیرین ایمیل نمایش داده می‌شود.

هشدارها

Gmail Consumer Nudges

احتمالا همه‌ی شما این وضعیت را تجربه کرده‌اید که ایمیلی به دستتان می‌رسد و امید دارید امروز یا حداکثر فردا به آن پاسخ دهید. دو هفته می‌گذرد و این ایمیل همچنان در اینباکس شما سرگردان است و شما نیز فعالانه تلاش دارید تا از مشاهده‌ی مجدد آن پرهیز کنید. در این شرایط، جیمیل به شما هشدار (Nudge) می‌دهد تا ایمیل‌هایی را که چند روز قبل دریافت کرده‌ و از آن‌ها غافل شده‌اید، پیگیری کنید.

پاسخ‌های هوشمند

Gmail Consumer Quick Replies

پس از انتشار ویژگی پاسخ‌های هوشمند در اپلیکیشن‌های موبایل، اکنون این قابلیت برای رابط تحت وب جیمیل نیز منتشر می‌شود. این ویژگی، روشی سریع برای پاسخگویی به پیام‌های کوتاهی است که به جواب دقیق و طولانی نیاز ندارند.

هشدارهای برجسته‌تر

Gmail Consumer Warning

ایمیل‌های اسپم و فیشینگ بخشی انکارناپذیر از زندگی‌های مجازی ما به‌حساب می‌آیند. جیمیل جدید از این پس هنگام مشاهده‌ی ایمیل‌های مشکوک، هشدارهای برجسته‌تر، بزرگ‌تر و قرمزتر نمایش می‌دهد.

موبایل: اعلان‌های اولویت بالا و لغو اشتراک

GGmail Consumer Notifications Unsubscribe

به‌روزرسانی جیمیل تنها منحصر به نسخه‌ی تحت وب آن نمی‌شود و اپلیکیشن موبایل این سرویس ایمیل نیز با دو با قابلیت جدید همراه شده است. اولین ویژگی، گزینه‌ای برای روشن کردن اعلان‌ها تنها برای ایمیل‌هایی با اولویت بالا است؛ در نتیجه دیگر با بمباران روزانه‌ی خبرنامه‌ها و آگهی‌های تبلیغاتی مواجه نخواهید شد. دومین ویژگی نیز مربوط به لغو هوشمندانه‌ی اشتراک خبرنامه‌هایی می‌شود که به ندرت آن‌ها را باز می‌کنید.

حالت محرمانه

Gmail Consumer Confidential

حالت جدید محرمانه را می‌توانید به‌عنوان پیام‌های برخوردار از تاریخ انقضا در اسنپ‌چت یا اینستاگرام؛ اما در قالب ایمیل در نظر بگیرید. برخی از ما بارها با اطلاعات حساس در ایمیل‌های خود سروکار داشته‌ایم. اکنون حالت محرمانه به کاربران اطمینان می‌دهد که داده‌هایشان با حفاظت کامل فرستاده می‌شوند؛ بدین صورت که گیرنده قادر به فوروارد، کپی، دانلود یا پرینت یک ایمیل محرمانه نخواهد بود (البته همچنان امکان گرفتن اسکرین‌شات از صفحه وجود خواهد داشت) و فرستنده نیز می‌تواند پیام را پس از گذشت زمان مشخصی منقضی کند.

برای کاربران جی سوئیت

کاربران جی سوئیت از همان ویژگی‌هایی که در اختیار کاربران معمولی جیمیل است، بهره‌مند خواهند شد؛ اما باید از طریق ادمین خود در کنسول ادمین و به‌عنوان بخشی از برنامه‌ی پذیرندگان اولیه‌ی جی سوئیت (EAP) نسبت به فعال‌سازی رابط جدید اقدام کنند. اغلب ویژگی‌هایی که در شرح آن‌ها در اینجا رفت، در نسخه‌ی محدودی برای آن‌ها منتشر خواهد شد و در هفته‌های پیش‌رو در دسترس افراد بیشتری قرار خواهد گرفت.

علاوه بر قابلیت‌های یادشده برای کاربران جیمیل، مشتریان جی سوئیت گزینه‌ای را برای درخواست تایید دو مرحله‌ای از طریق پیام کوتاه در اختیار خواهند داشت تا اگر شخصی بخواهد ایمیلی محرمانه را مشاهده کند، از محتویات آن محافظت شود. آن‌ها همچنین از طریق پنل کناری راست و در کنار تقویم، وظایف و یادداشت‌ها به افزونه‌های جیمیل نیز دسترسی خواهند داشت. این پنل نیز به‌تدریج در ماه‌های پیش‌رو در محصولات بیشتری از جی سوئیت نمایان خواهد شد. در نهایت، این دسته از کاربران از پشتیبانی آفلاین بهتری در مرورگر خود برخوردار می‌شوند؛ بدین صورت که می‌توانند بدون اتصال اینترنت به انجام جستجو، نوشتن، پاسخ، حذف یا آرشیو ایمیل‌های حداکثر تا ۹۰ روز پیش بپردازند و سپس هنگامی که مجددا آنلاین شدند، به‌روزرسانی‌های جدید را همگام‌سازی کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات