آموزش اجرای بازرسی امنیتی حساب کاربری گوگل

پنج‌شنبه ۱۵ تیر ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
سرویس بازرسی گوگل با بررسی حساب کاربری افراد و برقراری امنیت، دسترسی­‌های غیر مجاز دستگاه‌ها و اپلیکیشن‌های مختلف را به حساب گوگل، بررسی و مدیریت می‌کند.
تبلیغات

در مورد دسترسی‌­های غیر مجاز به حساب گوگل خود نگران هستید؟ می­‌توانید یک بازرسی امنیتی روی حساب خود انجام دهید و مطمئن شوید آن را تا حد امکان امن کرده‌­اید. اگر شما هم مانند بسیاری از مردم، زندگی آنلاین خود را از جستجو و جیمیل گرفته تا یوتیوب و... به‌شدت وابسته به گوگل می­‌دانید پس نیاز به برقراری امنیت روی حساب گوگل خود دارید.

رایانه شخصی، تلفن و تبلت شما احتمالا به یک حساب گوگل متصل هستند یا شاید یک دستگاه پیکسل گوگل دارید؛ اما چگونه می‌توانید از تمامی این اطلاعات نگهداری کنید تا هیچ­کس دیگر نتواند به آن دسترسی داشته باشد؟ شما با اجرای سرویس بازرسی امنیتی روی حساب خود، می‌­توانید بررسی کنید چه کسانی به حساب شما دسترسی دارند یا اینکه مطمئن شوید حساب شما فقط و فقط برای خودتان قابل رؤیت است. بررسی امنیت حساب کاربری توسط سرویس گوگل، یک اقدام امنیتی در راستای حفظ حریم شخصی است.

 با مراجعه به این لینک، به صفحه بازرسی امنیتی گوگل هدایت می­‌شوید که شامل چهار بخش مختلف است و در زومیت به بررسی این مراحل می‌­پردازیم.

سرویس امنیتی گوگل

مرحله اول: بررسی برای بازیابی اطلاعات شما

اگر رمز گوگل خود را فراموش کرده‌­اید یا به فعالیت‌های مشکوک روی حساب خود پی برده‌­اید، در بخش «check your Recovery information» با وارد کردن شماره تلفن و آدرس ایمیل خود قادر به بازیابی یا تغییر حساب کاربری خود خواهید بود. از فعال و صحیح بودن شماره تلفن و آدرس ایمیل خود اطمینان حاصل کنید، همچنین ممکن است در این بخش با یک سؤال امنیتی روبه‌رو شوید، البته اگر هنوز سؤال امنیتی وجود داشته باشد؛ زیرا گوگل از این روش پشتیبانی نمی­‌کند. پس از بررسی این بخش روی دکمه «Done» کلیک کنید.

سرویس امنیتی گوگل

مرحله دوم:  بررسی دستگاه‌­های متصل به حساب کاربری 

هر یک از دستگاه­های نشان داده‌شده در بخش «Check Your Connected Devices»، به حساب گوگل شما متصل شده‌­اند. به موقعیت مکانی و زمانی هر کدام دقت کنید و اگر به اطلاعات بیشتری نیاز دارید، روی علامت پیکان کوچک روبه‌روی هر دستگاه کلیک کنید. اگر تمامی اطلاعات درست بودند، روی دکمه «Looks Good» کلیک کنید. اگر به اطلاعات موجود شک دارید یا مشکوک هستید که فرد دیگری به حساب شما دسترسی دارد، روی دکمه «Something Looks Wrong» کلیک کنید، در این لحظه گوگل سریعا از شما درخواست می‌کند رمز عبور خود را تغییر دهید. پس از تغییر رمز عبور، روی دکمه «Looks Good» کلیک کنید تا به مرحله بعد بروید.

سرویس امنیتی گوگل

مرحله سوم: غیر فعال کردن دسترسی اپلیکیشن­‌ها با امنیت ضعیف 

بخش «Disable access for less secure app»، اپلیکیشن­‌هایی را که به حساب گوگل شما دسترسی دارند نشان می‌دهد، نگرانی اصلی این است که برنامه‌­هایی که امنیت پایینی دارند نیز می‌توانند از حساب کاربری شما استفاده کنند. در این بخش با دو انتخاب روبه‌رو هستید:

۱- Turn Off: غیرفعال کردن دسترسی اپلیکیشن­‌ها با امنیت ضعیف

۲- Turn on: فعال کردن دسترسی اپلیکیشن­‌ها با امنیت ضعیف 

 دسترسی اپلیکیشن‌­ها با امنیت ضعیف را غیر فعال و سعی کنید اپلیکیشن‌­هایی با قابلیت اطمینان بالا را پیدا و جایگزین اپلیکیشن‌­های قبلی کنید.

نکته: درست است که شما قصد دارید امنیت را روی حساب گوگل خود برقرار کنید؛ اما با غیرفعال کردن دسترسی اپلیکیشن‌­ها با امنیت ضعیف، ارتباط حساب گوگلی خود را با تعدادی از مخاطبانتان دچار مشکل می­‌کنید. پس در انتخاب گزینه­‌ها دقت کنید.

در این بخش با توجه به نیاز خود یکی از این گزینه­‌ها را انتخاب کنید و برای اطلاعات بیشتر می­‌توانید روی لینک «Learn more» کلیک کنید؛ در غیر این صورت روی دکمه «Done» کلیک کنید.

سرویس امنیتی گوگل

مرحله چهارم: بررسی مجوزهای حساب کاربری 

سرانجام بخش «Check your account permissions» اپلیکیشن‌­ها، وب­سایت‌­ها و دستگاه­‌هایی را که می‌توانند به حساب گوگل شما وصل شوند، نشان می‌دهد. برای مشاهده اطلاعات بیشتر روی علامت پیکان رو به پایین کنار هر مورد کلیک کنید. اگر قصد دارید دسترسی هر یک از این موارد را از بین ببرید، روی دکمه «Remove» مقابل هر یک از موارد کلیک کنید. پس از اتمام بررسی روی دکمه «Done» کلیک کنید تا مراحل به پایان برسد.

نظر شما در مورد سرویس امنیتی گوگل چیست؟ راه‌­کار بهتری مدنظر شما است؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات