کراس اور هیبریدی، جانشین میتسوبیشی لنسر می شود

سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
میتسوبیشی قصد دارد که با الهام از مدل مفهومی ای-اولوشن، خودروی لنسر را به جای سدان در کلاس کراس‌اور برقی به بازار عرضه کند.
تبلیغات

طی سال‌های اخیر کراس‌اور رشد چشم‌گیری در بازار جهانی خودرو داشته است و خودروسازان بزرگ در این بخش فعالیت خوبی دارند. این تلاش‌ها باعث رقابت شدیدی در بخش خودروهای متوسط شده است و شاهد انتقال برخی خودروهای معروف از کلاس سدان و هاچ‌بک به سمت کراس‌اور هستیم. خودروسازان ژاپنی نیز در بازار جهانی همگام با رقبای آمریکایی و اروپایی، تمایل زیادی به تولید مدل‌هایی در کلاس کراس‌اور دارند و طی سال‌های گذشته مدل‌هایی مانند تویوتا CH-R و هوندا  HR-V و CR-V توانسته‌اند رقابت‌پذیر باشند.

خودروی مفهومی ای-اولوشن میتسوبیشی / e-Evolution concept

میتسوبیشی نیز برای عقب نماندن از رقبای هم‌وطن خود، قصد دارد تغییر استراتژیکی به سمت بخش خودروهای سایز متوسط و شاسی‌بلند انجام دهد. به نظر می‌رسد که میتسوبیشی لنسر (Mitsubishi Lancer) نیز در حال انجام یک تحول جسورانه از کلاس سدان به کراس‌اور است. پیش از این خودروی اکلیپس (Eclipse) سبک بدنه کوپه را رها کرد و تبدیل به اکلیپس کراس شد و اکنون نوبت لنسر است که به کلاس محبوب و مورد علاقه بازار خودرو راه پیدا کند.

میتسوبیشی که سال گذشته طرح‌های آینده خود را با نمایش خودروی مفهومی ای-اولوشن (e-evolution) معرفی کرد، می‌خواهد دوباره یک کراس‌اور جدید با استفاده از نام مدل‌های پیشین ارائه کند. طبق صحبت‌های مدیر اجرایی و رئیس بخش طراحی میتسوبیشی با اتواکسپرس، لنسر جدید شکلی شبیه خودروی مفهومی ای-اولوشن خواهد داشت.

خودروی مفهومی ای-اولوشن میتسوبیشی / e-Evolution concept

ترِوور مان مدیر اجرایی میتسوبیشی گفت:

برای میتسوبیشی خودروی لنسر هنوز هم در دهه آینده باقی می‌ماند، اما این شرکت لزوما نمی‌خواهد که با فورد فوکوس و فولکس‌واگن گلف در کلاس هاچ‌بک رقابت کند. ما مهتقدیم که راه‌حلی برای این مسئله وجود دارد و این است که لنسر جدید در بخش کراس‌اور قرار بگیرد. این بخش در چین گسترش بسیاری دارد و به عنوان یکی از محبوب‌ترین خودروها شناخته می‌شود. به نظر من با توجه به توجه جهانی به کراس‌اور، خودروی لنسر نیز می‌تواند با ظاهر خودروی مفهومی ای-اولوشن رقابتی عمل کند.
خودروی مفهومی ای-اولوشن میتسوبیشی / e-Evolution concept

سونه‌هیرو کونیموتو رئیس بخش طراحی میتسوبیشی نیز گفت:

فقط به این دلیل که قصد داریم یک خودرو در کلاس متوسط (C-segment) ارائه دهیم، به معنی تولید یک هاچ‌بک معمولی نیست. شاید ما بتوانیم نوع جدیدی از خودروی هاچ‌بک ایجاد کنیم. همچنین احتمال دارد که جایگزین آینده لنسر مجهز به فناوری هیبریدی و پلت‌فرم اتحاد رنو-نیسان باشد. آپشن تمام چرخ محرک به عنوان میراث لنسر Evo در این خودرو باقی خواهد ماند، اما در برخی از قسمت‌ها از ویژگی‌های برند تجاری اولوشن هم استفاده می‌شود.

ترِوور مان می‌گوید که زمان‌بندی ارائه محصولات جدید برای حدود سال 2025 تنظیم شده است و کراس‌اورهای موجود در خط تولید مانند میتسوبیشی اوتلندر و اوتلندر اسپرت (که با نام ASX شناخته می‌شود) در آینده جایگزین خواهند شد. این شرکت ژاپنی توجه خود را به لنسر و مونترو (Montero) معطوف کرده است، که هر دوی آن‌ها طی ده سال گذشته بروزرسانی‌هایی دریافت کرده‌اند. لنسر پس از یک دوره طولانی، پاییز امسال در بازار ایالات متحده آمریکا عرضه شد، اما مورد استقبال قرار نگرفت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات