وجود چه پست‌هایی در شبکه‌های اجتماعی شانس استخدام را بالا می‌برد

سه‌شنبه ۷ فروردین ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
کارمندان منابع انسانی در اغلب مواقع پیش از استخدام کارمند مورد نظر، پروفایل شبکه‌های مجازی او را مورد بررسی قرار می‌دهند. وجود چه پست‌هایی شانس استخدام را بالا خواهند برد؟
تبلیغات

همان‌طور که می‌دانید، این روزها بسیاری از کارمندان منابع انسانی نیروی مورد نیاز خود را از طریق لینکدین پیدا می‌کنند. آیا در این این فرآیند شبکه‌های اجتماعی دیگر فرد نیز مورد بررسی قرار می‌گیرند؟ با حضور پررنگ شبکه‌های اجتماعی در زندگی افراد پاسخ این سؤال مثبت است. فکر می‌کنید عکس آخرین تعطیلاتی که داشته‌اید یا غذایی که با دوستانتان میل کرده‌اید برای آن‌ها اهمیت دارد؟ مطمئنا این‌طور نیست. پس چه چیزی باعث می‌شود این افراد پروفایل شخص مورد نظر را در شبکه‌های اجتماعی مورد بررسی قرار دهند؟ واقعیت این است که شخصیت هر فردی از پست‌هایی که با دیگران به اشتراک می‌گذارد قابل تشخیص است و کارمندان واحد نیروی انسانی نیز به دنبال همین موضوع هستند. این افراد با نگاهی نزدیک‌تر به زندگی شخصی افراد متوجه می‌شوند فرد مورد نظر در خارج از محیط کاری چه شخصیتی دارد. رزومه بیان‌کننده‌ی مهارت‌ها است؛ درحالی‌که شبکه‌های اجتماعی نشان‌دهنده‌ی شخصیت فرد هستند و نشان می‌دهند آیا شخص مورد نظر با فرهنگ سازمانی شرکت سازگار است یا خیر. علاوه‌براین کارمندان نیروی انسانی به دنبال علائم هشداردهنده مانند اعتیاد به مواد مخدر یا داشتن رفتارهای نامناسب هستند؛ علائمی که نشان بدهند این فرد برای حضور در شرکت مناسب نیست. بنابراین بهتر است پیش از ارسال درخواست شغلی روی این موضوع کار کنید و بدانید انتشار چه پست‌هایی شانس استخدام شما را در شرکت مورد نظر بالا می‌برد.

social media

فیسبوک

کارمندان منابع انسانی و مدیران استخدام معمولا روی دو قسمت از پروفایل فیسبوک تمرکز می‌کنند: قسمت درباره‌ی من و آلبوم عکس‌ها.

درباره‌ی من: این افراد می‌خواهند ببیند شما چگونه خود را به دیگران معرفی می‌کنید و آیا این تعریف با حرف‌هایی که در جلسه‌ی استخدام گفته‌اید یا در رزومه نوشته‌اید همخوانی دارد یا خیر. وجود هرگونه اختلاف در این تعاریف یک امتیاز منفی برای شما خواهد بود. آن‌ها همچنین به نحوه‌ی نوشتن و گرامر شما توجه می‌کنند تا ببینند تا چه اندازه در تعریف مهارت‌های خود جدی هستید.

آلبوم عکس‌ها: جالب است بدانید که این افراد تنها به عکس‌ها توجه نمی‌کنند بلکه قسمت توضیحات عکس را نیز به دقت بررسی می‌کنند. تصاویری که به اشتراک گذاشته می‌شوند نشان‌دهنده‌ی دغدغه‌ها، عادت‌ها و علاقه‌مندی‌های شما هستند بنابراین دقت بیشتری در انتخاب عکس‌ها داشته باشید.

توییتر

افرادی که فالو کرده‌اید: کارمندان نیروی انسانی می‌خواهند ببیند چند دوست مشترک با شما دارند و اینکه آیا با افراد فعال در حوزه‌ی کاری خود در ارتباط هستید یا خیر. دنبال کردن افرادی که در صنعت شما کار می‌کنند مزایای زیادی دارد که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به با‌خبر شدن از اخبار مرتبط، اطلاع از آخرین آگهی‌های استخدام و کسب اطلاع در مورد تکنولوژی‌های مرتبط نام برد.

توییت‌ها: بررسی توییت‌ها نشان می‌دهد چه مطالبی با دوستان خود به اشتراک گذاشته‌اید. آیا این مطالب با حوزه‌ کاری در ارتباط هستند یا هیچ بار معنایی ندارند. قبل از فرستادن درخواست شغلی، تاریخچه‌ی توییتر را بررسی کنید و تمام مطالبی که فکر می‌کنید نامناسب هستند پاک کنید.

social media

اینستاگرام

دنبال‌کننده‌ها: دنبال‌کننده‌های اینستاگرام نشان می‌دهند چه افرادی بیشتر به سمت شما جذب می‌شوند. استخدام‌کنندگان شرکت می‌خواهند ببینند چگونه با دوستان خود ارتباط برقرار می‌کنید و چه عباراتی در روابط اجتماعی به کار می‌برید. بررسی این موارد نشان می‌دهند آیا شما با فرهنگ سازمانی شرکت همخوانی دارید یا خیر.

عکس‌ها: مطمئنا هدف از بررسی کردن عکس‌های اینستاگرام این نیست که مهارت‌های عکاسی شما را اندازه‌گیری کنند. هدف این است که ببینند خودتان را چگونه به دیگران معرفی می‌کنید. به‌عنوان مثال زمانی که در یک مهمانی هستید، ترجیح می‌دهید از رفتار شایسته‌ی خود عکس بگیرید یا تصاویر نامناسبی را با دیگران به اشتراک بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات