مدیرعامل اچ تی سی، استراتژی این شرکت برای آینده را شرح داد

جمعه ۱۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
مدیرعامل اچ‌تی‌سی در کنفرانس خبری MWC امسال به ترسیم دنیایی پرداخت که در آن گوشی‌های هوشمند دیگر در مرکز توجه قرار ندارند؛ زیرا واقعیت مجازی و هوش مصنوعی بازیگران اصلی خواهند بود.
تبلیغات

شر وَنگ، مدیرعامل و یکی از بنیان‌گذاران اچ‌تی‌سی در کنگره جهانی موبایل امسال به نکته‌های جالبی اشاره کرد که استراتژی این شرکت برای آینده را توصیف می‌کند. از نظر او، چهار کلیدواژه‌ی اساسی، آینده‌ی فناوری را در دست خواهند گرفت که شامل نسل پنجم اتصال همراه (5G)، هوش مصنوعی، واقعیت مجازی و واقعیت افزوده می‌شود. واژه‌هایی که حتی هم‌اکنون نیز در مرکز توجه رسانه‌ها قرار دارند؛ اما فعالیت گسترده‌ی شرکت‌های بزرگ در این زمینه‌ها، نشان می‌دهد که قطعا باید منتظر خبرهای بزرگ‌تری در آینده از آن‌ها باشیم. تمرکز بسیار زیاد شرکت‌هایی مانند آمازون، گوگل و فیسبوک روی هوش مصنوعی می‌تواند اهمیت بالای این حوزه را نشان دهد. هم‌اکنون نیز می‌توانیم مشاهده کنیم که هوش مصنوعی در برخی زمینه‌ها بسیار بهتر از انسان‌ها عمل می‌کند. یا حتی 5G بسیار سریع‌تر از آن‌چه تصور می‌شد، در حال توسعه است و به نظر نمی‌رسد تمامی این فناوری‌ها، اسامی زودگذر و تنها برای تهییج رسانه‌ها باشند.

در کنگره‌ی جهانی موبایل امسال، مفهوم بسیار شفاف‌تری را از 5G شاهد بودیم. به نظر شر ونگ، دستگاه‌هایی با امکان اتصال فراتر از حالت کنونی می‌توانند پتانسیل به وجود آوردن یک انقلاب در زمینه‌ی فناوری را داشته باشند. اتصال 5G با پهنای باند بالا و تاخیر بسیار کم می‌تواند نیاز به پردازش روی خود دستگاه‌ها را کاهش دهد؛ بنابراین دستگاه‌های مبتنی بر این نوع اتصال می‌توانند واقعیت مجازی و واقعیت افزوده را به کمک پردازش‌های ابری به آسانی اجرا کنند. هم‌چنین امکان توسعه و ساخت دستگاه‌های جدیدی مانند عینک‌های هوشمند و هدست‌های واقعیت مجازی باریک‌تر ممکن خواهد بود. حتی می‌توان به سیستم‌هایی کاملا متفاوت برای نمایش اطلاعات اشاره کرد که پردازش‌های آن‌ها روی فضای ابری صورت می‌گیرد و تنها اقدام به نمایش داده‌ها می‌کنند.

ونگ هم‌چنین می‌گوید:

گوشی‌های هوشمند در آینده ممکن است با مستطیل‌های براقی که هم اکنون می‌شناسیم و دوست داریم، تفاوت داشته باشند. من تصور می‌کنم که از فناوری‌هایی مانند 5G استفاده خواهیم کرد تا نیاز به پرازش روی دستگاه‌ را کاهش دهیم. امکان دارد که نمایشگر‌ها از گوشی‌های هوشمند حذف شوند و محتوا، روی دستگاه‌های واقعیت مجازی و افزوده نمایش داده شود یا این که به صورت مستقیم بر چشم‌های ما تابیده شود.

هوش مصنوعی نیز وظیفه‌ی مرتبط ساختن دستگاه‌های مختلف به یکدیگر را برعهده خواهد داشت. شر ونگ پیش‌بینی می‌کند که به زودی هوش مصنوعی، شناخت بهتری از ما نسبت به خود ما خواهد داشت. پردازش ابری نیز باید به کمک فعالیت‌های هوش مصنوعی روی دستگاه‌های همراه، خواهد آمد؛ زیرا در حال حاضر قدرت مورد نیاز برای انجام‌ آن‌ها روی گوشی‌های هوشمند وجود ندارد. در این میان تبادل اطلاعات میان گوشی‌های هوشمند و سرویس‌های ابری رخ می‌دهد که نگرانی‌ها درباره‌ی حفظ حریم شخصی کاربران را افزایش می‌دهد.

اچ‌تی‌سی موفق شده است تا با امضای قراردادی با گوگل، یک میلیارد دلار درآمد کسب کند و هم‌اکنون دو هزار نفر برای این شرکت کار می‌کنند. به‌تازگی برخی تغییرات در سلسله مدیریت این شرکت رخ داده است و هم‌اکنون قسمت عمده‌ی آن توسط تیم وایو اداره می‌شود. شر ونگ اعتقاد دارد که اچ‌تی‌سی می‌تواند به کمک وایو از داشتن قدمی محکم در حوزه‌ی واقعیت مجازی، اطمینان داشته باشد. هم‌چنین ویدیویی مربوط به عینک هوشمند، نشان از فعالیت‌های این شرکت برای ورود به حوزه‌ی واقعیت افزوده در آینده دارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات