اچ تی سی از هدست واقعیت مجازی مستقل وایو فوکوس رونمایی کرد

سه‌شنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
ساعاتی پیش، اچ‌تی‌سی هدست واقعیت مجازی مستقل از پی‌سی وایو فوکوس را رونمایی کرد. این هدست مبتنی بر تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۳۵ است.
تبلیغات

اچ‌تی‌سی به‌صورت رسمی از نسل جدید هدست‌ واقعیت مجازی خود با نام وایو فوکوس رونمایی کرد. همان‌طور که پیش از این اعلام شده بود، وایو فوکوس از وجود تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۳۵ و سنسورهایی برای مانیتور کردن حرکات کاربر بهره می‌برد و از این‌رو برای استفاده از آن نیازی به اتصال پی‌سی نیست. هرچند اچ‌تی‌سی هنوز زمان مشخصی برای عرضه‌ی این هدست واقعیت مجازی ارائه نکرده است؛ اما به نظر می‌رسد وایو فوکوس لقب اولین هدستی را به خود اختصاص خواهد داد که از وجود سیستم تشخیص حرکت ۶ جهته بهره می‌برد.

وایو فوکوس از وجود کنترلری با حرکت آزادانه‌ی سه‌محوره بهره می‌برد که ترک‌پد آن شبیه به کنترلرهای عرضه‌شده برای هدست وایو است. طراحی هدست واقعیت مجازی وایو فوکوس تغییر کرده و می‌توان در آن رگه‌هایی از پلی‌استیشن وی‌آر و همچنین طراحی ظاهری Vive Deluxe Audio Strap را مشاهده کرد. اچ‌تی‌سی هدست واقعیت مجازی جدید خود را در رنگ آبی روشن راهی بازار خواهد کرد. این شرکت تایوانی اطلاعاتی در رابطه با مشخصات فنی هدست یادشده ارائه نکرده؛ برای مثال مشخص نیست که رزولوشن نمایشگر آن چه اندازه است.

اچ‌تی‌سی تنها در چین اقدام به عرضه‌ی اطلاعاتی در رابطه با قیمت و تاریخ عرضه کرده است و از این‌رو هنوز مشخص نیست تایوانی‌ها چه برنامه‌ای برای عرضه‌ی این محصول در بازارهای جهانی در سر دارند. یکی از اخباری که نمی‌تواند چندان به مذاق علاقه‌مندان به این حوزه خوش بیاید، قطع همکاری اچ‌تی‌سی و گوگل برای توسعه‌ی هدست واقعیت مجازی مستقل وایو مبتنی بر Daydream است.

برخلاف اچ‌تی‌سی، لنوو هدست واقعیت مجازی مبتنی بر Daydream‌ خود را در دست توسعه دارد؛ ولی اطلاعاتی در خصوص زمان عرضه‌ی این محصول در دست نیست.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات