نبرد تبلیغاتی آئودی و بی‌ ام‌ و به بیلبوردهای شهری رسید

یک‌شنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
برندهای خودروساز بی‌ام‌و و آئودی، نبرد جالبی روی بیلبوردهای تبلیغاتی خیابانی در تونس آغاز کرده‌اند. این نوع از رقابت میان برندهای آلمانی، سابقه‌‌ای طولانی دارد.
تبلیغات

بیش از ۱۰ سال پیش بود که نبرد بیلبوردهای تبلیغاتی بین بی‌ام‌و و آئودی شکل گرفت. حالا به‌ نظر می‌رسد که تیم‌های تبلیغاتی این دو برند مشهور آلمانی، قسمت جدیدی از این نبرد سریالی را تدارک دیده‌اند.

BMW - Audi / بی ام و - آئودی

دقیقاً در نزدیکی نمایندگی رسمی محصولات گروه خودروسازی فولکس واگن در یکی از شهرهای تونس که خودروهای برندهای مختلفی مانند اشکودا، پورشه، سئات، فولکس واگن و آئودی را عرضه می‌کند، تیم تبلیغاتی بی‌ام‌و یک بیلبورد بزرگ با نوشته‌ی «هیچوقت برای تغییر دیر نیست» نصب کرده است. این بیلبورد معنی‌دار توسط نمایندگی رسمی محصولات بی‌ام‌و و مینی در تونس سفارش داده شده است.

BMW - Audi / بی ام و - آئودی

اما این اقدام تیم تبلیغاتی بی‌ام‌و به‌سرعت توسط آئودی پاسخ داده شد. در فاصله‌ی کمی از این بیلبورد، تابلوی تبلیغاتی بزرگ آئودی با تیتر LOOOOL (ترکیب خلاقانه‌ی نشان آئودی با اصطلاح عامیانه‌ی LOL به معنی خنده‌ی زیاد) با نوشته‌ی زیر همراه شده است:

برندی را که پیروز است، تغییر نمی‌دهیم.
BMW - Audi / بی ام و - آئودی

هنوز عکس‌العمل تیم تبلیغاتی بی‌ام‌و به این تابلوی آئودی دیده نشده است؛ فقط امیدواریم که این رقابت سالم و البته جذاب ادامه داشته باشد. اگر بخواهیم تابلوهای تبلیغاتی این دو شرکت را کنار بگذاریم و به آمار فروش بپردازیم، به افزایش ۴.۲ درصدی فروش محصولات بی‌ام‌و (فقط خودروهای دارای نشان بی‌ام‌و) با تیراژ ۲ میلیون و ۸۸ هزار و ۲۸۳ دستگاه در سال گذشته می‌رسیم. ضمن اینکه آئودی در سال گذشته با افزایش ۰.۶ درصدی فروش، ۱ میلیون ۸۷۸ هزار و ۱۰۰ دستگاه خودرو فروخته است.

برنده‌ی اصلی رقابت بین برندهای لوکس آلمانی در سال گذشته، با افزایش فروش ۹.۹ درصدی و دست‌یابی به رقم ۲ میلیون و ۲۸۹ هزار و ۳۴۴ دستگاه، مرسدس‌بنز بود. البته اخیراً مقامات بی‌ام‌و اعلام کرده‌اند که قصد دارند تا سال ۲۰۲۰، با افزایش فروش محصولات، تاج پادشاهی پرفروش‌ترین برند لوکس آلمانی را از مرسدس‌بنز بگیرند.

بی ام و - آئودی - مرسدس بنز / BMW-Audi-Mercedes-Benz

هارالد کروگر، مدیرعامل بی‌ام‌و، می‌گوید:

در سال ۲۰۲۰، برند ما دوباره از لحاظ میزان فروش رتبه‌ی نخست را خواهد داشت.

 نزدیک به ۱۰ سال قبل، عنوان پرفروش‌ترین برند لوکس جهان در اختیار بی‌ام‌و بود. در سال‌های گذشته، مرسدس‌بنز به لطف تقاضای بالا برای خودروهای کلاس شاسی‌بلند و هاچ‌بک  کلاس A که بیش از سری 1 بی‌ام‌و فروش داشته، جایگاه اول را از بی‌ام‌و گرفته است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات