بیسو T3 / تی 3؛ مشخصات فنی، قیمت و هر چه درباره آن باید بدانید

سه‌شنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۰
مطالعه 19 دقیقه
کراس‌اور کامپکت بیسو T3 محصولی جدید است که سیف‌خودرو در ایران آن را مونتاژ می‌کند. این خودرو برای رقابت با ام‌وی‌ام X33، لیفان X60، هاوال H2 و دیگر مدل‌های چینی هم‌رده آماده می‌شود.
تبلیغات

بعید نیست در آینده‌ی نزدیک، غالب پرفروش‌ترین خودروهای دنیا دارای بدنه‌ی شاسی‌بلند یا اصطلاحا کراس‌اور باشند. این محصولات در اندازه‌های مختلف تولید می‌شوند و از مدل‌های کوچک شهری تا شاسی‌بلندهای عظیم‌الجثه را پوشش می‌دهند. طبیعتا خودروسازان چینی که امروزه بزرگ‌ترین تأمین‌کننده‌ی وسایل نقلیه در جهان هستند، سرمایه‌گذاری عظیمی بر تولید کراس‌اورها کرده‌اند و هر روز، محصولی جدید از این گروه معرفی می‌کنند.

سابقه‌ی فعالیت شرکت بیسو اتو (Bisu Auto) چشمگیر نیست. باتوجه‌به اطلاعات به‌دست‌آمده از منابع چینی، خودروسازی بیسو در سال ۲۰۱۵ وارد مرحله‌ی تولید شده و زیرمجموعه‌ای از گروه بیجینگ اتو (BAIC یا Beijing Auto) است. هرچند بیسو برندی تازه‌وارد و کم‌اهمیت در صنعت چین محسوب می‌شود، گروه خودروسازی بایک‌موتور به‌دلیل مالکیت شرکت‌های متعدد خودروسازی مثل فوتون، قدرت تجاری فراوانی در کشور خود دارد. مدیران بیسو ادعا می‌کنند از ابتدا برای عرضه‌ی محصولات باکیفیت و پرطرفدار در سطح جهانی برنامه‌ریزی کرده‌اند و هم‌اکنون، حدود ۹۵درصد از فرایند ساخت و مونتاژ خود را کاملا اتوماتیک و مکانیزه بهره‌برداری می‌کنند. در‌حال‌حاضر، این برند فعالیتی وسیع (مشابه جیلی و بی‌وای‌دی) در خارج از چین ندارد و حتی وب‌سایت شرکت بیسو هم تماما تک‌زبانه و چینی است. محصولات بیسو به دو مدل کراس‌اور T3 و T5 همراه‌با ون اندازه‌متوسط M3 محدود می‌شود که هر سه‌ی آن‌ها در برنامه‌ی مونتاژ و واردات سیف‌خودرو قرار دارند.

BISU T3

از دید عامه‌ی مردم ایران، کراس‌اورهای کوچک و اندازه‌متوسط جذاب‌ترین خودروها برای عرضه در کشور هستند. تمایل بازار ایران به خودروهایی مثل ام‌وی‌ام‌ X33 و لیفان X60 نشان می‌دهد مدل‌های کامپکت چینی به‌شرط عرضه با قیمت مناسب پرفروش خواهند بود. این شرایط برای کراس‌اور بیسو T3 نیز وجود دارد؛ هرچند قیمت نهایی و شرایط فروش آن، با‌توجه‌به کاهش ارزش پول ایران و مشکلات مربوط‌به واردات از گمرک مبهم است. افزون‌براین، برند سازنده و شرکت واردکننده راه سختی برای جلب اعتماد مردم درپیش دارند.

 

 

طراحی ظاهری و بدنه

بیسو T3 در نگاه اول، به‌راحتی موفق به جذب مخاطب می‌شود. از دیدگاه نگارنده، طراحی این کراس‌اور کامکپت بهره‌مند از پختگی و هماهنگی بیشتری درمقایسه‌با برادر بزرگ‌ترش، یعنی بیسو T5 به‌نظر می‌رسد. چنین شرایطی برای محصولی اقتصادی از خودروسازی چینی و تازه‌وارد امیدوارکننده است.

در نمای روبه‌رو، چراغ‌های بزرگ با لامپ‌ هالوژن‌های دوگانه جلب‌توجه می‌کنند. سبک طراحی بال پرنده، به‌خوبی در روشنایی اصلی رعایت شده و گوشه‌های انتهایی به بالا میل دارند. نوار LED روشنایی روز هماهنگی جذابی با حالت کاسه‌چراغ دارد و مشابه ابرو در بالا دیده می‌شود. نزدیک جلوپنجره هم، کاسه‌چراغ باریک‌تر شده است تا ضمن سازگاری با دیگر بخش‌های بدنه در نمای روبه‌رو، فضایی برای فلاشر راهنما فراهم کند.

BISU T3

حجم‌دهی بسیار خوبی در سپر و کاپوت جلو دیده می‌شود. این شرایط حالت اسپرت و جوان‌پسند بیسو T3 را تقویت می‌کند. خطوط روی سپر جایگاه مناسبی برای مه‌شکن‌ها و هواکش زیر موتور و مجموعه‌ی چراغ‌ها با جلوپنجره ایجاد کرده است؛ درحالی‌که حجم‌دهی روی کاپوت هم متناسب با دیگر اجزا به‌نظر می‌رسد. این خودرو از مه‌شکن‌های مدرن و چهارگوش در جایگاه ویژه‌ی داخل بدنه استفاده می‌کند. علاوه‌براین، حفره‌هایی نیز در نزدیکی شیشه‌ی جلو دیده می‌شوند که همراه قاب فلزی جالب هستنند.

BISU T3

از نمای جانبی، حالتی چهارگوش و مکعبی در بدنه‌ی بیسو T3 وجود دارد. تقریبا در تمامی مدل‌ها، سقف سیاه‌رنگ ارائه می‌شود و همراه ریل باربند تیره و بال عقب نمایی اسپرت فراهم می‌کند. از این زاویه هم خطوط عمیق و حجم‌دهی پذیرفتنی در بدنه دیده می‌شود. کمی پایین‌تر از دستگیره‌های ورودی، روی رکاب و پیرامون قاب چرخ‌ها، به‌وضوح می‌توان برآمدگی‌های بدنه را مشاهده کرد. حتی در امتداد سپر و چراغ عقب هم، حجم‌دهی جذابی دیده می‌شود. بیسو T3 رینگ‌های اسپرت شانزده‌اینچی دارد که با انداز‌ه‌ی خودرو متناسب به‌نظر می‌رسد؛ اما تا حدودی در استفاده از پلاستیک سیاه‌رنگ در گِل‌گیرها و رکاب‌ها زیاده‌‌روی کرده است. آینه بغل‌های خودرو نیمه‌‌پلاستیک هستند و راهنما دارند.

BISU T3

از نمای پشت، سبک طراحی مدرن با تأکید بر حجم‌دهی بدنه و حالت اسپرت دیده می‌شود. از این زاویه‌ی دید، به‌سادگی نمی‌توان از ظاهر بیسو T3 ‌ایراد گرفت؛ اما استفاده از نام شرکت سازنده (BISU AUTO) با نوشتار درشت و حجم نسبتا زیاد پلاستیک در سپر عقب به زیبایی خودرو لطمه می‌زنند. حضور چند LED با حالت چهارگوش در کاسه‌چراغ، حس خودرویی مدرن را برای بیسو T3 تداعی می‌کند. این خودرو از چراغ ترمزهای قرمزرنگ دایره‌ای روی سپر عقب استفاده می‌کند که حالتی قدیمی و ناخوشایند دارند. علاوه‌براین، قطعه‌ای نقره‌ای‌رنگ روی پایین‌ترین قسمت سپر دیده می‌شود که بی‌استفاده است و حفره‌ی چهارگوش طرفین آن ارتباطی با خروجی‌ اگزوز ندارد.

درمجموع، می‌توان امتیاز درخورتوجهی به طراحی بیرونی بیسو T3 داد. این خودرو به‌راحتی مخاطب ایرانی را جذب می‌کند و درمقایسه‌با محصولات مشابه، مثل ام‌وی‌ام X33 و لیفان X60 و چانگان برتری ظاهری دارد. طول و عرض و ارتفاع بیسو T3 به‌ترتیب ۴۳۵۰ و ۱۸۲۵ و ۱۶۸۵ میلی‌متر و فاصله‌ی بین محورهایش ۲۵۶۵ میلی‌متر است. کف این خودرو در حالت استاندارد، ۲۰۰ میلی‌متر با سطح زمین فاصله دارد.

طراحی داخلی و کابین

فضای داخلی بیسو T3 در نگاه اول جذابیت زیادی در کلاس کراس‌اورهای کامپکت چینی دارد. هرچند چیدمان ادوات مختلف تا حدودی شلوغ و گیج‌کننده به‌نظر می‌رسند، استفاده از پوشش نرم صندلی‌ها در فضای میانی داشبورد و قطعات نقره‌ای‌رنگ در قسمت‌های مختلف فرمان و کنسول میانی حس خوشایندی به سرنشینان می‌دهد.

مواد به‌کاررفته در بخش بالایی داشبورد، پلاستیک سخت و البته ارزان‌قیمت است که جذابیت چندانی ندارد؛ اما برای خریدار محصول چینی آزاردهنده نخواهد بود. این مواد در تودری‌ها و زیر صندلی‌ها نیز به‌وفور استفاده شده‌اند؛ اما به‌لطف ترکیب با پوشش نرم صندلی و زهوارهای نقره‌ای تحمل‌کردنی هستند. تقریبا تمامی نسخه‌های بیسو T3 با صندلی‌های چرم مصنوعی ارائه می‌شوند که همراه‌با نمای اسپرت و رنگ قهوه‌ای و خطوط دوخت سفید، نکات مثبت فضای داخلی محسوب می‌شوند.

BISU T3

بیسو T3 از نمایشگر لمسی نُه‌اینچی در تیپ وارداتی استفاده می‌کند که برای محصولی در این کلاس بدنه، فراتر از انتظار به‌نظر می‌رسد. جای‌گذاری نمایشگر هم الهام‌گرفته از خودروهای مدرن و در بالاترین قسمت داشبورد است. کمی پایین‌تر، خروجی‌های تهویه‌ی مطبوع و دکمه‌های سیستم سرگرمی‌ ‌دیده می‌شوند. برای کنترل تهویه‌ی مطبوع، از کلیدهای گردان با قاب فلزی و نمایشگری نسبتا بزرگ استفاده شده که به‌راحتی قابل‌استفاده هستند. نمای دسته‌دنده نیز ترکیب پلاستیک پیانویی با چرم مصنوعی سیاه و ادوات نقره‌ای‌رنگ است که ظاهر خوبی فراهم می‌کند. این قسمت با زمینه‌ای طرح‌چوب ارائه می‌شود که البته از مواد طبیعی نیست؛ اما بسیار لوکس و چشم‌نواز به‌نظر می‌رسد.

BISU T3

فرمان T3 نمایی دایره‌ای و اسپرت با خمیدگی در پایین دارد که ازنظر زیبایی، فراتر از خودروهای چینی وارداتی است. درکنار پوشش چرم مصنوعی باکیفیت و حالت استخوانی، ادوات نقره‌ای‌رنگ فراوان در فرمان دیده می‌شوند. در پنل پشت، حالت سیلندری با نورپردازی تغییرپذیر وجود دارد. نمایشگر کامیپوتر سفر هم با سیستم مدرن تمام‌گرافیکی، در سمت راست پنل دیده می‌شود؛ اما برخلاف بسیاری از خودروهای امروزی، در فضای بین سرعت‌سنج و دور موتور جای‌گذاری نشده است.

BISU T3
BISU T3

کابین T3 برای چهار نفر سرنشین بلندقد فضای کافی فراهم می‌کند و خصوصا برای ردیف جلو، پذیرفتنی خواهد بود. راحتی صندلی‌ها نیز، برای راننده و مسافر کنارش بسیار مناسب ارزیابی می‌شود. در ردیف عقب هم، فاصله‌ی مناسب بین زانوها تا صندلی جلو و بالای سر وجود دارد. درضمن، پشت‌سری‌های مدرن با قابلیت تنظیم ارتفاع برای سه نفر پیش‌بینی شده است. این خودرو علاوه‌بر بلندگوی داخل چهار در جلو و عقب، با خورجی تهویه‌ی مخصوص ردیف عقب ارائه می‌شود. علاوه‌بر این‌ها، نسخه‌های کامل‌تر به سانروف پانورامیک مجهز هستند.

درمجموع، به‌لطف طراحی بسیار خوب و مواد مرغوب در قسمت‌های مختلف کابین و صندلی‌های چرم مصنوعی با طراحی اسپرت، رضایت مشتری از فضای داخلی بیسو T3 پیش‌بینی‌پذیر است. در بروشورهای خودرو، عدد مربوط به حجم دقیق صندوق بار دیده نمی‌شود؛ اما نزدیک به چهارصد لیتر در حالت استاندارد به‌نظر می‌رسد. مشابه دیگر کراس‌اورهای دنیا با جمع‌کردن صندلی‌های عقب، حجم قابل‌استفاده برای صندوق را می‌توان افزایش داد.

پیشرانه و شرایط فنی

بیسو T3 صرفا با یک پیشرانه‌ و به‌صورت تک‌دیفرانسیل با انتقال قدرت به چرخ‌های جلوعرضه می‌شود و نسخه‌های مختلف آن ازنظر فنی، تفاوت خاصی با یکدیگر ندارند. این خودرو به موتور ۱.۳لیتری توربوشارژ مجهز است که قدرت ۱۳۳ اسب‌بخار در ۵۵۰۰ دور بر دقیقه و نهایت گشتاور ۱۸۵ نیوتن‌متر از ۱۵۰۰ تا ۴۵۰۰ دور بر دقیقه تولید می‌کند. نسخه‌ی پایه از کراس‌اور کامپکت بیسو در چین، با گیربکس پنج‌سرعته‌ی دستی عرضه می‌شود؛ اما در ایران مجهز به جعبه‌دنده‌ی خودکار CVT خواهد بود.

BISU T3

آمار دقیقی از زمان‌ لازم برای سرعت‌گیری بیسو T3 دردسترس نیست؛ اما می‌توان نتیجه گرفت مدل اتوماتیک با بنزین ایران، حدود ۱۵ ثانیه پس از حرکت به سرعت صد کیلومتربرساعت برسد. بنابر اظهارات شرکت واردکننده، میانگین مصرف سوخت خودرو ۷.۵ لیتر در صد کیلومتربرساعت است که تا حدودی اغراق‌آمیز به‌نظر می‌رسد و احتمالا در شرایط واقعی، ۸.۵ تا ۹ لیتر خواهد بود. نهایت سرعت T3 هم، ۱۸۰ کیلومتربرساعت ذکر شده است.

امکانات رفاهی و ظاهری

در نمای بیرونی بیسو T3، رینگ‌های اسپرت ۱۶ اینچ با لاستیک ۲۰۵ میلی‌متر، برف‌پاک‌کن و گرم‌کن شیشه‌ی عقب، آینه‌های جانبی مجهز به جمع‌کننده‌ی برقی و فلاشر LED، لامپ هالوژن برای روشنایی اصلی با قابلیت تنظیم شدت روشنایی، مه‌شکن جلو و عقب، نوار LED روشنایی روز و ریل باربند دیده می‌شوند. این خودرو از ترمزهای دیسکی خنک‌شونده در جلو و دیسکی ساده در عقب استفاده می‌کند. رنگ‌های متالیک قابل‌سفارش برای بدنه‌ی بیسو T3، سفید، قرمز، قهوه‌ای، نارنجی و آبی متالیک هستند.

BISU T3
BISU T3
BISU T3
BISU T3

 در نمای داخلی نسخه‌ی وارداتی، پوشش چرم مصنوعی قهوه‌ای‌رنگ روی صندلی‌ها و بخش میانی داشبورد دیده می‌شود. نمایشگر لمسی نُه‌اینچی، دوربین پارک، ناوبری ماهواره‌ای، امکان ارتباط بلوتوث با گوشی، سیستم صوتی شش بلندگو، کروزکنترل، تهویه‌ی مطبوع غیراتوماتیک با خروجی مستقل برای صندلی‌های عقب، سانروف پانورامیک، نشان‌دهنده و هشداردهنده‌ی باد لاستیک، کروز کنترل، فرمان برقی با قابلیت تنظیم ارتفاع و کنترل سیستم سرگرمی، ترمز پارک دکمه‌ای (برقی)، تنظیم الکتریکی صندلی‌ راننده در شش جهت و دوربین جلو برای ثبت تصاویر حین رانندگی با قابلیت بازبینی ازطریق نمایشگر اصلی، مهم‌ترین امکانات بیسو T3 در فضای کابین هستند.

شرایط ایمنی و تجهیزات حفاظتی

طبق معمول خودروهای چینی، مستنداتی از آزمایش تصادف بیسو T3 هم دردسترس نیست. همچنین، این کراس‌اور به فناوری‌هایی ایمنی مجهز است که در کراس‌اورهای چینی به‌ندرت دیده می‌شود. بیسو T3 شش کیسه‌ی هوا (چهار کیسه‌‌ی هوا برای ردیف جلو و دو کیسه‌ی هوای پرده‌ای در طرفین اتاق) دارد. قفل مرکزی و سیستم ضدسرقت، حسگر پارک روی سپر عقب و جلو، صندلی‌های عقب مجهز به ایزوفیکس (Isofix)، سیستم ترمز ضدقفل (ABS) همراه‌با ترمز اضطراری پیشرانه (BOS) و توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD )، فناوری کنترل کشش (TCS)، سیستم حفظ تعادل (ESC) و نگه‌دارنده‌ی خودرو در شیب به‌هنگام شروع حرکت، مهم‌ترین آپشن‌های ایمنی بیسو T3 هستند.

در کمال تعجب، این کراس‌اور کوچک با فناوری‌های مدرن ایمنی، نظیر حسگر نزدیک‌شدن وسایل نقلیه به خودرو در حین حرکت و هشدار خروج از خط و حتی پایش نقطه‌ی کور ارائه می‌شود که تا‌کنون در خودروهای چینی بازار ایران سفارش‌دادنی نبود.

بررسی فنی و قیمت نهایی و مقایسه با رقبا

(به‌روزرسانی شهریور ۱۳۹۸)

شرکت واردکننده هنوز قیمت نهایی بیسو T3 را مانند بسیاری دیگر از خودروهای وارداتی یا به‌اصطلاح مونتاژی ایران، به‌دلیل نوسانات نرخ ارز اعلام نکرده است. سیف‌خودرو نماینده‌ی بیسو در ایران شناخته می‌شود و خودروی T3 را با پیش‌پراخت ۹۰ میلیون تومان ثبت‌نام می‌کند. بنابر اظهارات غیر رسمی، درصورت ثابت‌ماندن نرخ دلار در محدوده‌ی ۱۲هزار تومان، قیمت نهایی بیسو T3 تقریبا ۲۰۰ میلیون تومان خواهد بود.

BISU T3

در بازار امروز ایران، ام‌وی‌ام X33 S اسپرت به‌عنوان پرفروش‌ترین کراس‌اور کامپکت موردتوجه قرار دارد. این خودرو درحدود ۲۳۰ میلیون تومان معامله می‌شود و مهم‌ترین رقیب بیسو T3 است. علاوه بر X33، لیفان X60 و چانگانCS35 و جک S3 هم از نظر اندازه‌ی بدنه، در کلاس کراس‌اور بیسو هستند؛ اما به‌دلیل پیشرانه‌ی ضعیف‌تر و امکانات محدود، با بیسو T3 مقایسه‌کردنی نخواهند بود. با این اوصاف، مهم‌ترین رقیب بیسو T3 در بازار ایران، هاوال H2 و ام‌وی‌ام X33 S هستند که به‌ترتیب با قیمتی گران‌تر و ارزان‌تر معامله می‌شوند.

برای اثبات ارزش برند و سابقه‌ی شرکت وار کننده، سیف‌خودرو راه سختی پیش رو دارد. درحالی‌که هاوال H2 را گروه بهمن (مونتاژکننده‌ی مزدا 3) و ام‌وی‌ام X33 S را مدیران‌خودرو مونتاژ می‌کنند، جلب اعتماد مردم برای سیف‌خودرو ساده نخواهد بود. خریدار احتمالی بیسو T3 با کمی جست‌وجو متوجه خواهد شد برند تولیدکننده‌ی خودرو در چین، سابقه‌ی چندانی ندارد و حتی در کشور مبدأ هم تازه‌کار محسوب می‌شود. بااین‌حساب، می‌توان اطمینان داشت ازنظر خدمات پس‌ازفروش و گارانتی محصولات بیسو، سیف‌خودرو به‌انداز‌ه‌ی گروه بهمن و مدیران‌خودرو توجه خریدار را جلب نمی‌کند.

BISU T3

از دیدگاه ظاهری، می‌توان با کمی ارفاق به برتری بیسو T3 درمقایسه‌با هاوال H2 و ام‌وی‌ام X33 رأی داد. هرچند کراس‌اور کامپکت هاوال نیز با عرضه‌ی محدود چند ماه گذشته و تردد در خیابان‌ها، طرفداران بسیاری پیدا کرده و بازنده‌ی جذایبت ظاهری به بیسو محسوب نمی‌شود. از دیدگاه نگارنده، فضای داخلی T3 هم به‌دلیل سبک طراحی مدرن و نمایشگر بزرگ و کیفیت چرم استفاده‌شده در داشبورد و صندلی‌ها، برتری کاملی به H2 و X33 دارد.

برای بسیاری از علاقه‌مندان کراس‌اورها، خرید خودروی بزرگ‌تر با هزینه‌ی منطقی هدف اصلی محسوب می‌شود و اندازه‌ی بدنه اهمیت زیادی دارد. ازنظر طول و عرض، اختلاف زیادی بین کراس‌اورهای کامپکت ذکرشده دیده نمی‌شود؛ اما به‌هرحال بیسو T3 بزرگ‌تر است و راحتی بیشتری فراهم می‌کند. این موضوع، خصوصا درمقایسه‌با X33 که کوچک‌تر از رقبا است، به‌وضوح احساس می‌شود و سرنشین ردیف دوم در T3، فضای بیشتری دراختیار دارد.

BISU T3
BISU T3
BISU T3
BISU T3

شاید مهم‌ترین برگ برنده‌ی بیسو، امکانات خیره‌کننده‌ی رفاهی و ایمنی باشد. این خودرو از نمایشگر بزرگ نُه‌اینچی، صندلی‌ برقی راننده، پوشش چرم مصنوعی، سیستم صوتی شش بلندگو، دوربین ضبط فیلم در جلو، ترمزدستی دکمه‌ای و سانروف پانورامیک دوحالته بهره می‌برد که مجموعه‌ی آن‌ها در رقبای چینی دیده نمی‌شوند. از دیدگاه ایمنی نیز، هیچ خودرو ساخت چینی در بازار ایران با شش کیسه‌ی هوا، هشدار نقطه‌ی کور، حسگر برخورد جلو و عقب، هشدار خروج از خط و نزدیک‌شدن خودروها از پشت ارائه نمی‌شود.

از دیدگاه نگارنده، بیسو T3 به‌لطف پیشرانه‌ی قدرتمندتر می‌توانست برنده‌ی رقابت با هاوال H2 و ام‌وی‌ام X33 باشد؛ اما با حضور موتور ۱.۳ لیتری توربوشارژ همراه گیربکس CVT، چندان راضی‌کننده نیست. کراس‌اور بیسو، تنها ۱۳۳ اسب‌بخار قدرت و ۱۸۵ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند و هم‌تراز ام‌وی‌ام است؛ اما با قدرت ۱۴۱ اسب‌بخاری و گشتاور ۲۰۲نیوتن‌متری هاوال مقایسه‌کردنی نیست. استفاده از پیشرانه‌ی تنفس طبیعی ۲ لیتر امتیاز مثبت برای X33 محسوب می‌شود و هاوال H2 با موتور توربوشارژ ۱.۵ لیتر نیز برگ برنده‌ای به‌نام گیربکس شش‌سرعته‌ی اتوماتیک غیر CVT دارد. 

BISU T3

درمجموع، بیسو T3 به‌شرط قیمت‌ نهایی حدودی ۱۷۵میلیون تومان، باتوجه‌به شرایط حاکم بر بازار ایران و رقبایی نظیر جک S3 با قیمت حدودی ۲۰۰ میلیون تومان، بخت فروش دارد. این خودرو البته با مدل‌های مشهوری نظیر میتسوبیشی ASX مقایسه‌کردنی نیست و به‌محض حرکت با خشکی فنربندی و صدای توربوشارژ، چینی‌بودن خود را به راننده یادآوری می‌کند؛ اما درمجموع گزینه‌ی مناسبی برای خانواده‌ای چهارنفره به‌حساب می‌آید.  

مشخصات / مدل‌ها

بیسو T3

بیسو T5

زوتی T600

زوتی دامای X7

هاوال H2

بورگوارد

BX7

سانگ‌یانگ رکستون

g4

تویوتا

RAV4

تویوتا RAV4 هیبرید

سوبارو فارستر

فولکس واگن تیگوان

رنو کولئوس

۲۰۱۶

توسان ۲۰۱۷

کیا اسپورتیج ۲۰۱۷

هوندا

CR-V ۲۰۱۶

میتسوبیشی اوتلندر

۲۰۱۷

هیوندای سانتافه ۲۰۱۷

کیا سورنتو ۲۰۱۷

نیسان جوک

اسپرت

ام‌جی GS

تعداد سیلندر

۴

۴

۴

۴

۴

۴

۴

۴

۴

۴

۴

۴

۴

۴

۴

۴

۴

۴

۴

۴

حجم موتور (لیتر)

۱.۳

۱.۵

۱.۵

۲

۱.۵

۲

۲

۲.۵

۲.۵

۲

۱.۴

۲.۵

۲

۲.۴

۲.۴

۲.۴

۲.۴

۲.۴

۱.۶

۲

حداکثر قدرت (اسب‌بخار)

۱۳۳ 

۱۵۰ 

۱۵۶

۱۷۷

۱۴۱

۲۲۲

۲۲۲

۱۷۷

۱۹۴

۲۵۰

۱۲۵

۱۷۰

۱۶۴

۱۶۸

۱۸۵

۱۶۶

۱۹۰

۱۹۰

۱۹۰

۲۱۷

حداکثر گشتاور (نیوتن‌متر)

۱۸۵ 

۲۱۵

۲۱۵

۲۵۰ 

۲۰۲

۳۰۰ 

۴۲۰

۲۳۳

۲۰۶

۳۵۰ 

۲۰۰

۲۲۶

۲۰۵

۲۲۰

۲۴۵

۲۲۰

۲۲۰

۲۲۰

-

۳۵۰

استاندارد آلایندگی

یورو ۵

یورو ۵

یورو ۵

یورو ۵

یورو ۵

یورو ۶

یورو ۶

یورو ۵

یورو ۶

یورو ۵

یورو ۶

یورو ۵

یورو ۵

یورو ۵

یورو ۵

یورو ۵

یورو ۵

یورو ۵

یورو ۵

یورو ۵

مصرف سوخت ترکیبی (L/100 Km)

۸.۵

۱۰.۵

۸

۹.۵ 

۹ 

۹

۱۰.۵

۹

۷.۳

۸.۵

۶

۸.۴

۸.۵

۹.۴

۸.۱

۹.۴

۱۱

۱۱.۲

۶.۵

۶.۲

جعبه‌دنده

CVT

۸سرعته‌ی اتوماتیک

۶سرعته‌ی ‌خودکار

۶سرعته‌ی خودکار

۶سرعته‌ی خودکار

۶سرعته خودکار

۶سرعته خودکار

CVT

CVT

CVT

۶سرعته خودکار

CVT

۶سرعته‌ی خودکار

۶سرعته‌ی خودکار

CVT

CVT

۶سرعته‌ی خودکار

۶سرعته‌ی خودکار

CVT

۶سرعته‌ی خودکار

حجم باک بنزین

۵۰

۶۰

۶۰

۶۰

۶۰

۶۰

۷۰

۵۶

۵۶

۶۰

۵۸

۶۰

-

۵۰

۵۸

۶۰

۶۶

۶۶

۵۰

۵۵

وزن (کیلوگرم)

۱۴۵۰

۱۵۷۰ 

۱۵۴۰

۱۷۳۱

۱۶۰۰

۱۸۰۰

۲۰۰۰

۱۷۸۰

۱۸۲۰

۱۶۲۰

۱۵۰۰

۱۶۰۰

۱۵۲۰

۱۶۹۵

۱۵۲۳

۱۵۸۰

۱۵۷۰

۱۵۸۵

۱۴۵۶

۱۳۸۵

گالری

BISU T3
BISU T3
BISU T3
BISU T3
BISU T3
BISU T3
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات