مقامات بی ام و، فولکس واگن و دایملر به کاخ سفید دعوت شدند

پنج‌شنبه ۱ آذر ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۵
مطالعه 3 دقیقه
مدیرعامل‌های شرکت‌های بی‌ام‌و، دایملر و فولکس‌واگن برای گفتگو در مورد تعرفه‌های تجاری دونالد ترامپ، به کاخ سفید دعوت شده‌اند.
تبلیغات

تعرفه‌های تجاری دونالد ترامپ (Trump) که اوایل سال جاری اعمال شد، تعدادی از شرکت‌های خودروسازی آلمانی از جمله بی‌ام‌و (BMW)، دایملر (Daimler) و فولکس‌واگن (Volkswagen) را تحت تاثیر قرار داده است. بی‌ام‌و برآورد کرده است که اگر وضعیت به همین صورت پیش برود، طی سال آینده با زیان نزدیک به نیم میلیارد دلاری رو‌به‌رو خواهد شد؛ این وضعیت ممکن است مدیران عامل خودروسازان آلمانی را را مجبور به تجدیدنظر در استراتژی‌های خود کند. با این حال به نظر می‌رسد هر دو طرف تمایل به مذاکره دارند؛ گزارش جدید ادعا می‌کند که رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا، مدیران عامل شرکت‌های دایملر ( شرکت مادر مرسدس بنز)، بی‌ام‌و و فولکس‌واگن را برای گفتگو به کاخ سفید دعوت کرده است. 

دونالد ترامپ

براساس این گزارش، جلسه دونالد ترامپ با مدیران آلمانی پس از عید شکرگزاری برگزار می‌شود و به نظر می‌رسد قبل از هرگونه مذاکره، مدیران صنعت خودروسازی آلمان با مقامات برلین در این مورد مشورت خواهند کرد. توافق خوب برای هر دو طرف به این معنی است که ایالات متحده احتمالاً در تصمیم خود برای اعمال تعرفه تجاری بر خودروهای اروپایی بازنگری خواهد کرد؛ همچنین طرف اروپایی ممکن است اعمال مالیات بر خدمات دیجیتال که به شرکت‌هایی مانند اپل (Apple) و آمازون (Amazon) آسیب می‌زند، متوقف کند. 

BMW Daimler Volkswagen / بی ام و دایملر فولکس واگن

ظاهراً ترامپ فعلا‌ً تصمیم گرفته است تا اجرای تعرفه‌های جدید را فعلاً متوقف کند اما به نظر می‌رسد که صبر و شکیبایی زیادی نداشته باشد. بی‌ام‌و یکی از خودروسازان آلمانی است که بیشترین علاقه را به انجام توافق خوب دارد. فولکس‌واگن هم‌اکنون تنها سدان پاسات (Passat) و کراس‌اور اطلس (Atlas)‌ را در ایالات متحده تولید می‌کند، در حالی که دایملر با تولید سدان C-Class و مدل‌های شاسی‌بلند GLE و GLS در ایالت آلاباما فعالیت دارد.

BMW Daimler Volkswagen / بی ام و دایملر فولکس واگن

هیچ یک از کارخانه‌های خودروسازان آلمانی به اندازه کارخانه بی‌ام‌و در اسپارتانبورگ کارولینای جنوبی بزرگ و دارای ظرفیت تولید بالا نیست. بی‌ام‌و تقریباً‌ تمام مدل‌های شاسی‌بلند سری X خود را در آن تولید می‌کند و با سرمایه‌گذاری چند میلیارد دلاری، ظرفیت تولید سالانه آن به ۴۵۰ هزار دستگاه می‌رسد. اما خودروسازان آلمانی قصد ندارند برنامه‌های تولید محصولات خود در ایالات متحده را تعطیل کنند یا کاهش دهند؛ همین مسئله باعث می‌شود تا آن‌ها به شدت دنبال راهی برای مذاکره و توافق با دونالد ترامپ و جمهوری‌خواهان کاخ سفید باشند. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات