اپل احتمالا دانگل تلویزیونی به سبک کروم کست گوگل تولید می‌کند

پنج‌شنبه ۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
بر اساس جدیدترین گزارش‌ها، اپل برای اینکه محتوای اختصاصی خود را در دسترس کاربران بیشتری قرار دهد، قصد دارد دانگل تلویزیون ارزان‌قیمتی را طراحی و تولید کند.
تبلیغات

پس از انتشار خبر راه‌اندازی سرویس استریمینگ اختصاصی اپل، حالا گزارش‌ها از تصمیم این شرکت برای عرضه‌ی یک دانگل حکایت دارند. بر اساس گزارشی از The Information شرکت آمریکایی در پی یافتن راهی برای ارائه‌ی محتوا به بینندگان هرچه بیشتر است و در همین راستا قصد دارد دستگاهی را در رده‌ی کروم کست گوگل یا فایر TV Stick آمازون تولید و عرضه کند تا به این طریق راهکاری ارزان‌تر از اپل تی‌وی ۱۸۰ دلاری برای تماشای محتوای خود پیش روی کاربران قرار دهد.

هرچند مشخص نیست که اساسا دانگل مورد بحث از مرحله‌ی بارش فکری جلوتر رفته و به طراحی و تولید برسد، اما کاوش راه‌های جدید و ارزان‌تر برای انتشار محتوا کاری است که انجام آن توسط اپل اصلا بعید نیست. اپل تی‌وی در سال‌های اخیر در رقابت دستگاه‌های استریمینگ عرصه را واگذار کرده و بر اساس تحقیقات صورت‌گرفته توسط Parks Associates تنها صاحب ۱۵ درصد از سهم بازار است.

دلیل این موضوع احتمالا این است که دستگاه‌های استریمینگ گوگل، آمازون و Roku قیمتی بین ۲۵ تا ۵۰ دلار دارند؛ حال آنکه اپل هیچ دستگاهی در این بازه‌ی قیمتی ندارد. بر اساس گزارش‌ها، اپل همزمان ممکن است اپلیکیشنی را برای تلویزیون‌های هوشمند منتشر کند که از طریق آن محتوای اختصاصی خود را نشر دهد.

حتی اگر اپل از عرضه‌ی دانگل یادشده صرف‌نظر کند، به هر ترتیب باید راهی برای رواج پلتفرم Apple TV پیدا کند تا کاربران بیشتری قادر به استفاده از آن باشند؛ چرا که بر اساس گزارش‌ها، این شرکت بیش از یک میلیارد دلار روی ساخت محتوای اختصاصی سرمایه‌گذاری کرده که از جمله‌ی این سرمایه‌گذاری‌ها قرارداد تولید با Oprah Winfrey بوده است. محتوای اختصاصی اپل روی دستگاه‌های آیفون، آیپد و اپل TV در دسترس خواهند بود؛ اما این شرکت تمایل دارد این محتوا را به افراد خارج از این اکوسیستم نیز برساند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات