اتحاد فولکس واگن و فورد؛ توسعه خودروی برقی و فناوری خودران

دوشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۰
مطالعه 4 دقیقه
جزئیات جدیدی از اتحاد خودروسازی فولکس واگن آلمان و فورد آمریکا منتشر شده است؛ تمرکز اصلی همکاری این دو شرکت بزرگ، توسعه در فناوری خودران و برقی خواهد بود.
تبلیغات

مدتی است که شایعاتی در مورد ادعای همکاری بین فولکس واگن  و فورد برای به‌دست گرفتن سهم بزرگی از بازار جهانی خودرو جریان دارد. هم‌اکنون خودروسازان زیادی با ارائه طیف گسترده‌ای از محصولات در بازار خودروی الکتریکی رقابت می‌کنند که از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به تسلا و نیسان اشاره کرد. ایجاد اتحاد میان فولکس واگن و فورد می‌تواند ترکیب بازار جهانی خودرو را به میزان زیادی تغییر دهد و از این جهت بسیاری از نگاه‌ها به سمت مذاکرات میان دو خودروساز بزرگ اروپایی و آمریکایی است.

Volkswagen Ford / فولکس واگن فورد

بر اساس گزارش رویترز، در مذاکرات کنونی که بخش بسیار کمی از آن در رسانه‌ها منتشر شده است، بیش‌تر به تمرکز اصلی اتحاد فولکس واگن و فورد اشاره دارد و ماهیت اصلی مشارکت آن‌ها فعلاً مبهم به نظر می‌رسد. به‌گفته برخی افراد مطلع، تمرکز اصلی اتحاد این دو شرکت روی توسعه و گسترش خودروی الکتریکی و فناوری خودران قرار دارد و به نظر می رسد که بازار خودروهای تجاری و وانت پیکاپ در حاشیه مطرح می‌شود.

Volkswagen Ford / فولکس واگن فورد

وجود میلیاردها دلار به‌عنوان بودجه سرمایه‌گذاری مشترک فولکس واگن و فورد می‌تواند به معنای پتانسیل بسیار زیاد برای صرفه‌جویی در بخش تحقیق و توسعه و اشتراک‌گذاری دوجانبه فناوری‌ها باشد. توزیع مسئولیت بین دو خودروساز بزرگ جهانی به آن‌ها اجازه خواهد داد که مرزهای بزرگ‌تری را با اتحاد خود فتح کنند و سود بیش‌تری نسبت به سرمایه‌گذاری انفرادی به دست بیاورند. 

Volkswagen / فولکس واگن خودروی الکتریکی

فولکس واگن در حال سرمایه‌گذاری حدود ۳۸ میلیارد دلاری در زمینه توسعه خودروی خودران، فناوری‌های حمل‌ونقل پیشرفته و خودروی الکتریکی است که باید تا سال ۲۰۲۲ کاملاً به هدف خود دست یابد. بنابراین واضح است که گروه خودروسازی آلمانی با ایجاد اتحاد به دنبال آینده روشن و بهره‌گیری از فناوری‌های پیشرفته اشتراکی باشد. به‌نظر می‌رسد که همکاری بین فولکس واگن و فورد نگاهی به چشم‌انداز آینده دارد و بیش‌تر در چارچوب زمانی می‌گنجد؛ به عبارت دیگر آن‌ها به زمانی فکر می‌کنند که خودروی برقی و فناوری خودران جای خودروهای سنتی مجهز به پیشرانه احتراق داخلی را گرفته‌اند.

Volkswagen / فولکس واگن

فورد هم با سرمایه‌گذاری حدود ۴ میلیارد دلاری روی فناوری خودروی خودران نشان می‌دهد که در حال تغییر چشم‌اندازهای خود به سمت آینده است. فورد از سال ۲۰۱۷ با یک میلیارد دلار توانست استارتاپ Argo AI را که در زمینه فناوری خودران فعالیت می‌کند، تصاحب کند؛ اما به نظر می‌رسد که تصاحب استارتاپ آرگو، هنوز هم ابتدای راه دست‌یابی به فناوری خودران باشد.

Volkswagen Ford / فولکس واگن فورد

پیش از این اتحاد رنو-نیسان-میتسوبیشی با موفقیت توانست تحولی بزرگ برای سه شرکت بزرگ خودروسازی ژاپنی و فرانسوی رقم بزند. هرچند که قبل از آن اتحاد دایملر-کرایسلر چندان موفقیت‌آمیز نبود، اما به نظر می‌رسد که بتوان با کاهش هزینه ناشی از برخی فرآیندهای داخلی نظیر طراحی و تحقیق و توسعه، سود بیش‌تری کسب کرد. هم‌اکنون فولکس واگن و فورد در ابتدای راه قرار دارند و مذاکرات اولیه را دور از فضای رسانه‌ای انجام می‌دهند؛ باید منتظر بمانیم و ببینیم که طی ماه‌های آینده مذاکرات دوجانبه این دو شرکت بزرگ خودروسازی به کجا می‌انجامد. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات