۱۰۰ درصد انرژی مصرفی سونی در آمریکا تا سال ۲۰۳۰، تجدیدپذیر خواهد شد

پنج‌شنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
سونی اعلام کرده است که تا سال ۲۰۳۰ میلادی، ۱۰۰ درصد انرژی مصرفی خود را در ایالات متحده‌ی آمریکا، به انرژی تجدیدپذیر تبدیل خواهد کرد.
تبلیغات

سونی اخیرا به‌صورت رسمی اعلام کرد که قصد دارد تمامی انرژی مصرفی خود را تا سال ۲۰۴۰ میلادی به انرژی تجدیدپذیر تبدیل کند؛ درحالی که حدودا یک ماه از اعلام این خبر می‌گذرد، این شرکت اعلام کرده است که برنامه‌هایش را برای عملی‌کردن این کار مهم، سرعت بخشیده تا بتواند تا سال ۲۰۳۰، به این هدف دست پیدا کند.

درحال حاضر تنها ۲۵ درصد از انرژی مصرفی توسط Sony در آمریکا از نوع تجدیدپذیر است و این تصمیم جدید نشان می‌دهد که ژاپنی‌ها پس از عضویت در گروه RE100، چشم‌انداز بلندپروازانه‌ای برای محقق ساختن اهداف خود در زمینه‌ی استفاده از انرژی پاک دارند. 

گفتنی است که مجمع بین‌المللی تغییرات آب‌و‌هوایی (IPCC) اخیرا در گزارشی جنجالی مدعی شده بود که شرکت‌های بزرگ باید هرچه زودتر به استفاده از انرژی پاک روی بیاورند: «محدود کردن گرمایش جهانی به ۱.۵ درجه‌ی سلسیوس، نیازمند اقدام سریع و ایجاد تغییراتی بی‌سابقه در تمامی جوانب جامعه است».

اخیرا شرکت‌های بزرگی نظیر فیسبوک و گوگل نیز اعلام کرده‌اند که قصد دارند تمامی انرژی مصرفی‌شان را به انرژی تجدیدپذیر تبدیل کنند. در سال ۲۰۱۷ تنها ۵ درصد از انرژی‌ مصرفی‌ سونی شامل انرژی تجدیدپذیر می‌شد و موسسه‌ی گرین‌پیس هم در همان سال، امتیاز بسیار بد D را برای این شرکت نظر گرفته بود. 

دیدگاه شما در این زمینه چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات