گوگل درصدد استفاده ۱۰۰ درصدی از انرژی‌ پاک است

یک‌شنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
گوگل اعلام کرده است که در سال ۲۰۱۷ معادل تمام انرژی الکتریکی مصرفی خود را که از طریق آلاینده تولید شده، با خرید انرژی پاک و وارد کردن آن به شبکه جبران کرده است.
تبلیغات

نگاهی به تعداد دیتاسنترهای گوگل در سراسر دنیا نشان از این دارد که میزان مصرف انرژی الکتریکی توسط این غول تکنولوژی بسیار بالا است و تأمین این انرژی، خود موضوعی تعیین‌کننده است. گوگل اعلام کرده که در سال ۲۰۱۷ تمام انرژی مورد نیاز خود را از طریق منابع تجدید‌پذیر تأمین کرده است. خرید انرژی تجدیدپذیر به این معنی نیست که گوگل تمام این انرژی را مصرف کرده است؛ بلکه غول جستجو به ازای مصرف هر کیلووات انرژی که از راه‌های آلاینده به دست آمده، یک کیلووات انرژی پاک خریداری کرده است. در واقع چنین سیاستی را می‌توان سرمایه‌گذاری گوگل برای رشد نیروگاه‌های تجدیدپذیر برای نیل به هدف استفاده ۱۰۰ درصدی از انرژی‌های تجدید‌پذیر خواند.

اورز هولتزله، قائم مقام فنی گوگل در حوزه‌ی زیرساخت‌ها، به این نکته اشاره کرده که گوگل اولین شرکت فعال در زمینه‌ی سرویس‌های ابری است که به این مهم دست پیدا می‌کند. در مقایسه با رقبا، گوگل عملکرد بسیار درخشانی دارد. این شرکت ۳ گیگاوات انرژی پاک را با سرمایه‌گذاری ۳ میلیارد دلار خریداری کرده است. هدف نهایی برای گوگل این است که تمام ۱۰۰ درصد انرژی مورد استفاده را از راه‌های تجدید‌پذیر تأمین کند تا دیتاسنترهای این شرکت در سراسر جهان تنها وابسته به کانال‌های انرژی تجدیدپذیر باشند.

هولتزله در این خصوص چنین اظهار نظر کرده است:

ما به این نکته اشاره کردیم که موفق شده‌ایم تمام نیاز خود به انرژی الکتریکی را از طریق خرید انرژی‌ پاک، همسان‌سازی کنیم. استفاده از انرژی‌ پاک به‌صورت ۱۰۰ درصدی برای شرکتی به بزرگی گوگل هنوز ممکن نیست. ما به ازای هر کیلووات انرژی الکتریکی که فرایند تأمین آن آلاینده بوده است، یک کیلووات انرژی پاک به شبکه‌ی برق اضافه کرده‌ایم.

گوگل با اشاره به دشوار خواندن مصرف ۱۰۰ درصدی انرژی از طریق کانال‌های تجدید‌پذیر و پاک، اعلام کرده که این استراتژی بهترین سیاست برای قدم گذاشتن در مسیر کاهش کربن و کاهش آلایندگی است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات