گلکسی اس 9 با دوربین پیشرفته به بازار عرضه خواهد شد

جمعه ۱۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
گوشی پرچم‌دار گلکسی اس ۹ سامسونگ، احتمالاً پیشرفت‌هایی در زمینه دوربین خواهد داشت و مدل «پلاس» با دوربین دوگانه عرضه می‌شود.
تبلیغات

سامسونگ، عبارت جدیدی در کره جنوبی به ثبت رسانده است که تغییرات احتمالی در دوربین گلکسی اس ۹ و گلکسی اس ۹ پلاس را فاش می‎کند؛ انتظار می‌رود سامسونگ از عبارت «دوربین؛ مجدداً مجسم شده است» در تبلیغات تجاری برای گوشی‌های پرچم‌‏دار جدید خود استفاده کند.

پیش از اینکه گلکسی اس ۸ در سال ۲۰۱۷ معرفی شود، اعلام شد که تمامی تمرکز سامسونگ روی قابلیت‌های نرم‌افزاری و طراحی پرچم‌‏داران جدیدش معطوف شده است. به همین جهت، با وجود شایعات مختلف مبنی بر عرضه گلکسی اس ۸ با دوربین دوگانه، پرچم‌‏دار سال گذشته سامسونگ در زمینه عکاسی پیشرفت کمی نسبت به نسل قبل داشت و با یک دوربین ارائه شد. امسال نیز شرکت کُره‎ای طراحی کهکشانی‌های جدید خود را چندان تغییر نمی‎دهد؛ گفته شده است که حتی حاشیه‌های نمایشگر نیز بدون تغییر باقی خواهد ماند. بااین‌حال گلکسی اس ۹ و گلکسی اس ۹ پلاس در بخش‎های دیگر نسبت به نسل قبل پیشرفت خواهند داشت؛ یکی از بهبودهای احتمالی، مربوط به دوربین است و ادعا می‏‌شود که نسخه «پلاس» با دوربین دوگانه راهی بازار خواهد شد. در همین رابطه، بد نیست اشاره کنیم که گلکسی اس ۹ پلاس اولین گوشی سامسونگ با دوربین دوگانه محسوب نخواهد شد؛ ولی نخستین عضو از سری گلکسی اس خواهد بود که با دوربین دوگانه عرضه می‎شود.

گلکسی اس 9

تراشه اکسینوس ۹۸۱۰ که قلب تپنده‌ی برخی از مدل‌های گلکسی اس ۹ و گلکسی اس ۹ پلاس خواهد بود، پیشرفت‌هایی در زمینه پردازش تصاویر دارد. این پردازنده مجهز به پردازش‌گر سیگنال تصویر دوگانه (Dual ISP) است که از چهار سنسور پشتیبانی می‌کند؛ به همین جهت، سامسونگ خواهد توانست پرچم‎دار جدیدش را با دوربین دوگانه در پشت و در جلو ارائه دهد. در جلوی گوشی، شرکت کُره‌ای می‎تواند از یک سنسور برای دوربین سلفی و یک سنسور دیگر برای اسکنر عنبیه استفاده کند. همچنین وعده داده شده است که کیفیت تصاویر دستخوش بهبود خواهد شد و گوشی عملکرد بهتری در هنگام فوکوس خودکار خواهد داشت.

گلکسی اس 9

با وجود شایعات مختلف مبنی بر عرضه گلکسی اس ۹ پلاس با دوربین دوگانه، گفته می‌شود مدل ۵.۸ اینچی با یک دوربین راهی بازار خواهد شد. اگر شایعات پیشین در مورد اعضای جدید سری گلکسی اس را مبنا قرار دهیم، دوربین پرچم‌‏داران ۲۰۱۸ سامسونگ از لنزی با دیافراگم F1.5 استفاده می‏‌کند که اندازه قابل تنظیم است.

در پنل پشتی گوشی نیز تغییراتی اعمال خواهد شد؛ سامسونگ، حسگر اثر انگشت را به پایین دوربین اصلی انتقال خواهد داد تا دسترسی به آن راحت‎تر از گذشته باشد. ضمن اینکه پیش‌بینی می‌شود عملکرد حسگر عنبیه بهبود پیدا کند؛ این شرکت، احتمالاً از یک سنسور ۳ مگاپیکسل برای اسکنر عنبیه بهره می‏‌گیرد که می‌توان از آن در هنگام استفاده از عینک، حرکت چشم یا شرایط نوری نامناسب مانند محیط‌های بسیار تاریک برای احراز هویت کمک گرفت. گمان می‌رود اعضای جدید سری گلکسی اس در ماه فوریه به‌صورت رسمی معرفی شوند؛ ضمن اینکه، گمانه‌زنی‌ها حاکی از عرضه گلکسی اس ۹ و گلکسی اس ۹ پلاس در نیمه مارس هستند. پیش‌بینی می‌شود جانشین گلکسی اس ۸ در چهار رنگ مختلف به بازار عرضه شود؛ باید اشاره کرد که نسل جدید داک DeX نیز به همراه پرچم‎داران ۲۰۱۸ شرکت کُره‌ای معرفی خواهد شد. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات