دوربین گلکسی اس 9 سامسونگ به لنزی با دیافراگم f/1.5 مجهز می‌شود

چهارشنبه ۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
بر اساس گزارش‌های جدید، دوربین پرچم‌دار بعدی سامسونگ از لنزی با دیافراگم f/1.5 بهره خواهد برد که روشن‌ترین لنز در دنیای گوشی‌ هوشمند است.
تبلیغات

چند سال پیش، تولیدکنندگان گوشی‌ هوشمند تمام تلاش خود را برای به‌کارگیری دوربین‌هایی با رزولوشن بالا انجام می‌دادند. کاربران نیز علاقه‌ی وافری به عدد مربوط به مگاپیکسل داشتند و بالاتر بودن آن را نشان باکیفیت‌تر بودن می‌دانستند؛ اما بخش عمده‌ی این ماجرا، ترفند بازاریابی بود و هیچ‌وقت چنین رابطه‌ی مستقیمی بین کیفیت و رزولوشن دوربین برقرار نبود.

اما اکنون شرکت‌ها از این رویه فاصله گرفته‌اند و به نظر می‌رسد امروزه معیار کیفیت، میزان گشودگی دیافراگم است. در ماه آگوست ۲۰۱۷، ال‌جی گوشی وی ۳۰ را با دیافراگم f/1.6 معرفی کرد؛ اما بر اساس گزارشی از VTECH، سامسونگ قصد دارد  گلکسی ۹ را به دوربینی مجهز کند که آن را لنزی با دیافراگم f/1.5 همراهی می‌کند.

گلکسی اس ۹ تک لنزی خواهد بود و دوربین دوگانه به اس ۹ پلاس اختصاص داده خواهد شد. گفته می‌شود که دیافراگم دوربین دوم اس ۹ پلاس معادل f/2.4 خواهد بود.

اما نکته‌ی قابل توجه، قابل تنظیم بودن دیافراگم دوربین گلکسی اس ۹ است؛ امکانی که تاکنون هیچ‌گاه و در هیچ گوشی هوشمندی وجود نداشته است. بسیاری از شرکت‌ها وعده داده‌اند که تنظیمات دوربین آن‌ها با دوربین‌های DSLR برابری کند؛ اما این وعده هرگز به واقعیت نپیوسته است. دیافراگم قابل تنظیم گامی دیگر به سوی تحقق این وعده است.

دیافراگم بزرگ‌تر، امکان رسیدن نور بیشتر به سنسور را فراهم می‌کند؛ بنابراین در شرایط کم‌نور، تصاویر بهتری ثبت خواهد شد. قابلیت تنظیم گشودگی دیافراگم می‌تواند به کاربر امکان اِعمال جلوه‌های مختلف نظیر بوکه‌ی طبیعی‌تر از آن بدهد که به‌صورت مصنوعی در دوربین‌های دوگانه ایجاد می‌شود.

بر اساس گزارش‌ها، Galaxy S9 قرار است در نمایشگاه CES رونمایی شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات