گلکسی اس 9 به همراه نسل جدید داک DeX عرضه خواهد شد

سه‌شنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
شرکت سامسونگ در حال توسعه داک DeX Pad است که به کمک آن، می‌توانید گلکسی اس ۹ را به یک نمایشگر بزرگ متصل کنید.
تبلیغات

یکی از قابلیت‌های دوست‌داشتنی گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس، امکان استفاده از آن‌ها به‌عنوان رایانه شخصی است؛ تنها باید گوشی‌های پرچم‌دار ۲۰۱۷ سامسونگ را روی یک پایه با نام DeX Station قرار دهید و سپس، آن‌ را به یک نمایشگر بزرگ متصل کنید.

برای افزایش بهره‌وری کاربران، امکان استفاده از ماوس و صفحه‌کلید نیز فراهم شده است و رابط‌کاربری سیستم‌عامل اندروید، متناسب با اندازه نمایشگر مانیتور یا تلویزیون تغییر پیدا خواهد کرد. این قابلیت حتی در فبلت پرچم‌دار جدید سامسونگ یعنی گلکسی نوت ۸ نیز وجود دارد.

با نزدیک شدن به پایان سال جاری میلادی، شایعات و گمانه‌زنی‌ها در مورد نسل جدید گوشی‌های سری گلکسی اس شدت گرفته و سم‌موبایل در گزارش جدید خود، به برخی از قابلیت‌های گلکسی اس ۹ اشاره کرده است.

این‌طور که پیدا است، داک جدید گوشی پرچم‌دار ۲۰۱۸ کُره‌ای‌ها با نام DeX Pad معرفی خواهد شد؛ همان‌طور که در ابتدا خواندید، سامسونگ از نسل قبلی آن با نام DeX Station به همراه گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس رونمایی کرده بود. مشابه نسل قبل، سامسونگ داک جدید DeX را تنها به رنگ مشکی عرضه خواهد کرد و در این زمینه، همچنان محدودیت‌هایی وجود خواهد داشت.

سامسونگ دکس / samsung dex

بااین‌حال DeX Pad قابلیت‌های بیشتری نسبت به داک مخصوص گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس دارد؛ سامسونگ با عرضه‌ی پرچم‌داران ۲۰۱۸ خود با اندروید اوریو، کاربران را از ماوس و صفحه‌کلید برای استفاده از داک جدید گلکسی اس ۹ بی‌نیاز خواهد کرد.

کاربر می‏‌تواند از صفحه‌نمایش گوشی خود که درون داک مخصوص قرار گرفته است، به‌عنوان تاچ‌پد برای جابه‌جایی نشان‌گر ماوس در محیط اندروید استفاده کند و حتی این امکان نیز وجود دارد که بتوانید از صفحه‌کلید لمسی بهره بگیرد. به همین جهت، دیگری نیازی به حمل ماوس یا صفحه‌کلید برای استفاده از قابلیت DeX گلکسی اس ۹ و گلکسی اس ۹ پلاس نخواهید داشت.

سم‌موبایل در ادامه توضیحات خود به نقل از GalaxyClub، مدعی شده است که احتمالاً DeX Pad مانند یک استند و پد عمل خواهد کرد؛ مشابه با آنچه در شارژر بی‌سیم قابل تبدیل گلکسی نوت ۸ دیده‌ایم. با وجود افشای اطلاعات جدید از DeX Pad، هنوز مشخص نیست که داک DeX گلکسی اس ۹ چگونه خواهد بود. سم‌موبایل خوش‌بین است که سامسونگ بتواند جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون را به داک جدید پرچم‌داران ۲۰۱۸ خود اضافه کند؛ در نسل قبل، داک DeX فاقد جک هدفون بود.

سامسونگ دکس / samsung dex

شکی وجود ندارد که داک DeX به دلیل برخورداری از خنک‌کننده، باعث خواهد شد گوشی به‌شدت داغ نشود؛ با این‏‌حال، مشخص نیست چرا سامسونگ مانند هواوی، پرچم‌دارش جدید را به گونه‌ای توسعه نمی‌دهد که کاربران بتوانند بدون نیاز به داک، گلکسی اس ۹ و گلکسی اس ۹ پلاس را به صفحه‌‏نمایش بزرگ‌تر متصل کنند. در میت ۱۰ و میت ۱۰ پرو، هواوی قابلیتی به نام PC Mode معرفی کرده است که می‌توانید به کمک آن و با استفاده از یک تبدیل USB نوع C به HDMI، فبلت پرچم‌دار چینی‌‏ها را به مانیتور یا تلویزیون متصل کنید.

شرکت سامسونگ، گلکسی اس ۹ و گلکسی اس ۹ پلاس را احتمالاً در ماه ژانویه یا فوریه ۲۰۱۸ معرفی خواهد کرد و داک DeX جدید نیز به همراه آن‏‌ها رونمایی می‌شود؛ با این‌ حال ممکن است ناچار باشید مدتی برای عرضه داک جدید سامسونگ منتظر بمانید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات