زوم‌اَپ: Twilight دوستدار چشمان شما!

دوشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۳
مطالعه 3 دقیقه
Twilight اپلیکیشنی است که به کمک آن می‌توانید نور پس‌زمینه، دمای رنگ و... نمایشگر تلفن یا تبلت اندرویدی خود را به شکل پیشرفته‌ای کنترل کنید، تا در ساعات مختلف روز با توجه به شرایط نور محیط، تنظیمات به طور خودکار تغییر کرده و آسیب استفاده طولانی مدت از تلفن به چشمان شما کم‌تر شود.
تبلیغات

اگر از آن دسته افرادی هستید که از تلفن هوشمند اندرویدی‌تان برای مطالعه متون و وبگردی استفاده می‌کنید و ساعات زیادی از روز را در حال کار با تلفن هوشمندتان هستید؛ اگر به سلامت چشمان خود اهمیت می‌دهید و به مضرات استفاده طولانی مدت از تلفن یا تبلت برای مطالعه، وب‌گردی و... و آسیب‌های احتمالی آن به چشمان‌تان آگاهید؛ و اگر به دنبال راه حلی برای این مشکل هستید، حتما اپTwilight را امتحان کنید. توصیه اول ما این است که سعی کنید در قدم اول کمتر از تلفن با آن فونت‌های ریزش برای مطالعه بهره ببرید و البته در هنگام خرید تلفن یا تبلت‌تان به نمایشگر آن بیشتر اهمیت دهید (حتی بیشتر از قدرت پردازشی آنچنانی!). اما توصیه دوم استفاده از اپلیکیشن Twilight است که می‌تواند دوست خوبی برای چشمان شما باشد.

به کمک Twilight می‌توانید پروفایل‌های متنوعی را برای انجام امور مختلف ساخته و از آنها بهره بگیرید. می‌توانید دمای رنگ، شدت اعمال تغییرات و میزان تیرگی (Dim) نمایشگر را به همراه موقعیت جغرافیایی تنظیم کرده و سپس پیش‌نمایشی از تغییراتی که نمایشگر تلفن یا تبلت شما در طول روز خواهد داشت را ببینید. استفاده از رنگ‌های گرم‌تر و افزودن تیرگی به خصوص در زمان طلوع و غروب آفتاب (یعنی زمان‌هایی که نه روشنای کامل آفتاب وجود دارد و نه می‌توان گفت شب شده) می‌تواند به شکل قابل توجهی آسیب‌های وارد شده به چشمان شما را کاهش دهد. تشعشاتی که از نمایشگر تلفن به چشمان شما تابیده می‌شوند، در دراز مدت باعث احساس درد و ضعیف شدن چشم می‌شوند. پس بهتر است از این اپلیکیشن استفاده کنید تا هر بار نیاز به تغییر تنظیمات نمایشگر نداشته باشید، چرا که این اپ خودش به صورت خودکار تنظیمات را در طول روز تغییر می‌دهد.

ZoomApp-twilight-1

کافی است تنظیمات اولیه را انجام دهید و مابقی کار را به Twilight بسپارید. مثلا در گرگ و میش غروب دمای رنگ‌ها افزایش پیدا می‌کند و تیرگی بیش از حالت معمول خواهد بود، یا در شب‌هنگام نور پس زمینه کاهش پیدا می‌کند و... . از آنجا که در زیر نور مستقیم آفتاب شرایط کمی متفاوت از حالت عادی است، می‌توانید مشخص کنید که اگر در افتاب مشغول کار با تلفن بودید، شرایط نور و رنگ و ترگی به چه صورت باشد. حتی می‌توانید با مشخص کردن چند اپلیکیشن، کاری کنید که هنگام اجرای آنها، Twilight از کار افتاده و کنترلش بر نمایشگر متوقف شود. مثلا هر چقدر که این اپلیکیشن می‌تواند در هنگام وب‌گردی و مطالعه متون مفید باشد، اعمال تنظیمات آن بر روی ویدیوها آزاردهنده است. بنابراین می‌توانید با شناساندن اپلیکیشن اجرای ویدیوی خود به برنامه برای ان استثنا قابل شوید تا در هنگام اجرای آن اپلیکیشن خاص، Twilight متوقف شود.

ZoomApp-twilight-2

در صورتی که اپلیکیشن Sleep که یک اپ آلارم پیشرفته برای اندروید است را نصب کرده باشید، Twilight در الگوریتم خود برای اعمال تغییرات در تنظیمات نمایشگر، زمان خواب و بیدار شدن شما را نیز در نظر می‌گیرد. این اپلیکیشن فقط برای اندروید ارایه شده، اما در آینده جایگزین‌های آن برای سایر پلتفرم‌ها را نیز معرفی خواهیم کرد.

 

اپلیکیشن‌های محبوب خود را از طریق ایمیل app@zoomit.ir با ما در میان بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات