بهترین گوشی‌های سامسونگ ازنظر دوربین [فروردین ۱۴۰۳]

شنبه ۱۸ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۰
مطالعه 9 دقیقه
بهترین گوشی های سامسونگ از نظر دوربین
اگر قصد دارید یکی از گوشی‌های سامسونگ را برای عکاسی بخرید، در این مقاله با بهترین گوشی‌های سامسونگ ازنظر دوربین براساس قیمت‌های مختلف آشنا خواهید شد.
تبلیغات

انتخاب بهترین گوشی ازنظر دوربین، بیش‌ از هرچیز به بودجه‌ای بستگی دارد که برای خرید کنار گذاشته‌اید. اگر گوشی را برای عکاسی حرفه‌ای می‌خواهید، بهتر است به‌سراغ مدل‌های پرچم‌دار بروید که تجربه‌ای تمام‌وکمال از عکاسی را دراختیارتان قرار می‌دهند؛‌ ولی اگر صرفاً ترجیح می‌دهید دوربین گوشی هم کیفیت رضایت‌بخشی داشته باشد، در میان مدل‌های میان‌رده و حتی اقتصادی نیز، می‌توان بهترین گزینه ازنظر دوربین را پیدا کرد.

در مقاله‌ی حاضر، قصد داریم بهترین گوشی های مناسب عکاسی سامسونگ را در بازه‌های قیمتی مختلف معرفی کنیم تا با هر بودجه‌ای بتوانید مدل مدنظرتان را بیابید.

فهرست مطالب

تمامی گوشی‌های موجود در فهرست زیر، در زومیت بررسی شده‌اند و با استفاده‌ از لینک‌های موجود در متن، می‌توانید نمونه‌عکس‌های مدل‌ها را مشاهده کنید. به‌علاوه، باتوجه‌‌به اینکه مقاله به بهترین گوشی‌های سامسونگ ازنظر دوربین اختصاص دارد، بیشتر به کارایی و مشخصات دوربین‌ها اشاره کرده‌ایم. برای مشاهد‌ه‌ی تمامی مشخصات مدل‌ها، می‌توانید به بخش محصولات زومیت مراجعه کنید.

بهترین گوشی سامسونگ ازنظر دوربین تا ۸ میلیون تومان

گلکسی A24 سامسونگ

Samsung Galaxy A24 4G / گوشی موبایل گلکسی A24 سامسونگ 4G سبز لیمویی

گلکسی A24 گزینه‌ی مقرون‌به‌صرفه‌ای است که دوربین اصلی آن از حسگری ۵۰ مگاپیکسلی با پشتیبانی از OIS بهره می‌برد. دوربین اصلی گوشی در حالت پیش‌فرض تصاویری با وضوح ۱۲ مگاپیکسل ثبت می‌کند؛ اما امکان ثبت تصاویر با وضوح ۵۰ مگاپیکسل نیز فراهم است.

دوربین اصلی گوشی در شرایط نوری ایدئال، تصاویری روشن و واضح را ثبت می‌کند و در شرایط نوری نه‌چندان مناسب نیز، می‌توان به آن اعتماد کرد؛ ولی طبق بررسی زومیت، با وجود لرزش‌گیر جزئیات درون عکس‌ها مطابق انتظارات حفظ نمی‌شوند و بخش زیادی از آن‌ها محو می‌شوند.

دو دوربین دیگر گلکسی A24 شامل دوربین اولتراواید با حسگر ۵ مگاپیکسلی و پیکسل‌های ۱٫۱۲ میکرومتری و دوربین ماکرو با حسگر ۲ مگاپیکسلی می‌شوند. برای ثبت تصاویر و ویدئوهای سلفی نیز از حسگر ۱۳ مگاپیکسلی استفاده می‌شود که همچون دوربین اصلی گوشی، می‌تواند ویدئوهایی با رزولوشن ۱۰۸۰ پیکسل و نرخ ۳۰ فریم را ضبط کند.

اگر قصد دارد این گوشی اقتصادی را بخرید، بد نیست پیش از خرید نیم‌نگاهی هم به بررسی گلکسی A24 سامسونگ بیندازید و با دید بازتری خریدتان را نهایی کنید.

بهترین گوشی سامسونگ ازنظر دوربین تا ۱۵ میلیون تومان

گلکسی A54 سامسونگ

گوشی موبایل گلکسی A54 سامسونگ / Samsung Galaxy A54 بنفش

گلکسی A54 میان‌رده‌ی جذابی است که در زمان عرضه با قیمتی گران‌تر فروخته می‌شد و معرفی‌اش به کاربر چندان منطقی نبود؛ ولی حالا که تا حدی با کاهش قیمت روبه‌رو شده است و می‌توان با ۱۳ یا ۱۴ میلیون تومان نسخه‌ی پایه‌ی آن را خرید، انتخاب مناسبی به‌حساب می‌آید. این گوشی از‌نظر سخت‌افزاری شباهت بسیاری به گلکسی A52s دارد و همان‌طور‌که در بررسی گلکسی A54 نیز گفته شد: «اگر از گلکسی A52s یا گلکسی A73 استفاده می‌کنید، با خرید گلکسی A54 چیزی بیشتر از ۲ سال پشتیبانی نرم‌افزاری نصیبتان نخواهد شد.»

دوربین اصلی گوشی از حسگر ۵۰ مگاپیکسلی با اندازه‌ی ۱٫۱۵۶ اینچ و پیکسل‌های ۰٫۱ میکرومتری با پشتیبانی از فوکوس خودکار تشخیص فاز (PDAF) استفاده می‌کند. این دوربین در شرایط نوری مناسب، تصاویری با کیفیتِ راضی‌کننده ثبت می‌کند.

دوربین اولتراواید A54 حسگری ۱۲ مگاپیکسلی با پیکسل‌های ۱٫۱۲ میکرومتری دارد. دوربین سوم از حسگری ۵ مگاپیکسلی استفاده می‌کند که در پس لنز ماکرو با دیافراگم f/2.4 قرار گرفته است. برای ثبت تصاویر سلفی نیز، سامسونگ حسگری ۳۲ مگاپیکسلی با پیکسل‌های ۰٫۸ میکرومتری را در نظر گرفته است که عملکرد مناسبی در ثبت تصاویر دارد.

از دیگر قابلیت‌های دوربین گوشی A54 می‌توان به فیلم‌برداری با رزولوشن 4K با نرخ ۳۰ فریم و قابلیت Night Mode و پشتیبانی از لرزشگیر اپتیکال (OIS) اشاره کرد.

بهترین گوشی سامسونگ ازنظر دوربین تا ۲۵ میلیون تومان

گلکسی S23 FE سامسونگ

گوشی گلکسی S23 FE اس ۲۳ اف ای سامسونگ نمایشگر و پنل پشتی

گلکسی S23 FE از همان تراشه‌ی به‌کاررفته در گلکسی S23 اولترا استفاده می‌کند و عملکرد آن درمقایسه‌با نسل قبل با بهبودهایی همراه بوده است. ناگفته نماند برای افرادی که استفاده از گلکسی S21 را تجربه‌ کرده‌اند، این گوشی بهبودهای چندانی به‌همراه ندارد و به‌ویژه در‌زمینه‌ی دوربین، تنها پیشرفت آن به عکس‌های باکیفیت‌تر در شرایط کم‌نور خلاصه می‌شود. بااین‌حال، اگر قصد دارید یکی از میان‌رده‌های شبه‌پرچم‌دار سامسونگ را بخرید، در‌حال‌حاضر گلکسی S23 FE بهترین گزینه است.

گلکسی S23 FE از مجموعه دوربینی سه‌گانه شامل واید و اولتراواید و تله‌فوتو بهره می‌برد که هرکدام به‌ترتیب به لنزهایی ۵۰ و ۱۲ و ۸ مگاپیکسلی مجهزند. در شرایط نوری مناسب، می‌توانید انتظار تصاویری باکیفیت را از دوربین اصلی گوشی داشته باشید. همان‌طور‌که در بررسی گلکسی S23 FE نیز گفته شد، در شرایط کم‌نور عکس‌ها از‌نظر نورپردازی و جزئیات تصویر، بسیار بهتر از گلکسی S21 FE ثبت می‌شوند.

وظیفه‌ی ثبت تصاویر سلفی نیز به‌عهده‌ی دوربینی با حسگر ۱۰ مگاپیکسلی است که از لرزش‌گیر الکترونیکی بهره می‌برد. برخلاف دوربین اصلی که ویدئوها را با وضوح 8K ثبت می‌کند، ویدئوهای سلفی با حداکثر رزولوشن 4K ثبت می‌شوند. نسخه‌ی پایه‌ی این گوشی که به ۲۵۶ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی و ۸ گیگابایت رم مجهز است، می‌توانید با قیمت ۲۵ میلیون تومان تهیه کنید؛ اما برای خرید مدل‌های دیگر باید مبلغ بیشتری بپردازید.

بهترین گوشی سامسونگ ازنظر دوربین تا ۴۵ میلیون تومان

گلکسی S23 سامسونگ

گوشی موبایل گلکسی اس 23 سامسونگ / Samsung Galaxy S23 بنفش

در محدوده قیمت ۳۰ تا ۴۵ میلیون فعلاً گزینه‌های مناسبی در بازار وجود ندارد؛ مگر اینکه با عرضه‌ی مدل‌های جدید، گوشی‌های کمی قدیمی‌تر با کاهش قیمت مواجه شوند. بااین‌حال، اگر بودجه‌ای که برای خرید گوشی سامسونگ در نظر گرفته‌اید، حدوداً ۴۵ میلیون تومان است، می‌توانید به‌سراغ گلکسی S23 بروید.

دوربین اصلی گلکسی S23 از حسگر ۵۰ مگاپیکسلی با پیکسل‌های ۱ میکرومتری و پشتیبانی از فوکوس خودکار تشخیص فاز و لرزش‌گیر اپتیکال تصویر استفاده می‌کند. دوربین اولتراواید حسگری ۱۲ مگاپیکسلی با پیکسل‌های ۱٫۴ میکرومتری به‌همراه دارد. دوربین تله‌فوتو نیز که ابعادی 1/3.94 اینچی دارد، با حسگری ۱۰ مگاپیکسلی تصاویر را ثبت می‌کند.

به‌جز دوربین سلفی، گلکسی S23 درمقایسه‌با نسل قبل تغییرات چندانی به‌ خود ندیده است. در این گوشی، حسگر ۱۰ مگاپیکسلی جایش را به حسگر ۱۲ مگاپیکسلی داده است که در مقایسه‌ی تصاویر هر دو گوشی، به‌وضوح مشاهده می‌شود. در بررسی گلکسی S23 و گلکسی S23 پلاس، می‌توانید این تصاویر را مشاهده کنید.

بهترین گوشی سامسونگ ازنظر دوربین تا ۵۵ میلیون تومان

گلکسی S23 اولترا سامسونگ

گوشی موبایل گلکسی اس 23 اولترا / Samsung Galaxy S23 Ultra مشکی

تا ۵۵ میلیون تومان می‌توانید گلکسی S23 اولترا پرچم‌دار پیشین سامسونگ را بخرید که از تراشه‌ی Snapdragon 8 Gen 2 با ۸ هسته‌ی مرکزی و نمایشگر ۶٫۸ اینچی OLED با وضوح ۳۰۸۸ در ۱۴۴۰ پیکسل و باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی بهره می‌برد.

پنل پشت گوشی S23 اولترا میزبان دوربین اصلی با حسگر ۲۰۰ مگاپیکسلی و پیکسل‌های ۰٫۶ میکرومتری و دوربین اولتراواید با حسگر ۱۲ مگاپیکسلی با قابلیت ثبت تصاویر در زاویه دید ۱۲۳ درجه و دو دوربین تله‌فوتو با حسگرهای ۱۰ مگاپیکسلی است که به‌ترتیب امکان بزرگ‌نمایی ۳ برابری و ۱۰ برابری را دراختیارتان قرار می‌دهند.

درصورتی‌که شرایط نوری مناسب باشد، دوربین اصلی گوشی تصاویری شفاف و باکیفیت و پرجزئیات ثبت می‌کند. در تاریکی نیز دوربین تله‌فوتو کار خود را به‌خوبی انجام می‌دهد و جزئیات تصاویر تا حد زیادی ثبت می‌شوند.

در بخش دوربین سلفی، با اینکه از حسگر ۴۰ مگاپیکسلی مدل قبل خبری نیست و شاهد حسگری ۱۲ مگاپیکسلی هستیم، براساس بررسی گلکسی S23 اولترا، نه‌تنها با کاهش کیفیت مواجه نخواهید شد؛ بلکه نویز تصاویر در اس ۲۳ اولترا تا حدی کمتر از اس ۲۲ اولترا به‌چشم می‌آید و تصاویر ثبت‌شده در تاریکی شب نیز کیفیت راضی کننده‌ای دارند.

بهترین گوشی سامسونگ ازنظر دوربین تا ۶۰ میلیون تومان

گلکسی S24 پلاس سامسونگ

پنل جلو و پشت گوشی موبایل گلکسی اس 24 سامسونگ ارغوانی / Samsung Galaxy S24

اگر می‌خواهید یکی از پرچم‌داران جدید سامسونگ را بخرید‌، گلکسی S24 پلاس گزینه‌ی مناسبی است که همان ویژگی‌های هوش مصنوعی برادر بزرگ‌ترش را به‌همراه دارد و با قیمت حدوداً ۶۰ میلیون تومان فروخته می‌شود.

پنل پشت گوشی گلکسی S24 پلاس مجموعه دوربین سه‌گانه‌ی واید و اولتراواید و تله‌فوتوی ۳ برابری را میزبانی می‌کند که به‌ترتیب به حسگرهای ۵۰ و ۱۲ و ۱۰ مگاپیکسلی مجهز شده‌اند. دوربین اصلی با پشتیبانی از فوکوس خودکار تشخیص فاز و لرزش‌گیر اپتیکال، در ثبت تصاویر باکیفیت و بدون نویز عملکرد موفقی از خود نشان می‌دهد.

همان‌گونه که در بررسی گلکسی S24 و S24 پلاس نیز گفته شد، هر دو گوشی درمقایسه‌با مدل‌های نسل قبل از خود، در ثبت جزئیات عکس‌ها بهبودهای چمشگیری به‌ خود دیده‌اند و رنگ‌ها طبیعی‌تر از همیشه به‌نظر می‌رسند. این تغییرات در تصاویر ثبت‌شده کاملاً مشهود است. دوربین سلفی ۱۲ مگاپیکسلی و فیلم‌برداری +HDR10 و فیلم‌برداری با رزولوشن 8K از دیگر ویژگی‌های گلکسی S24 پلاس هستند.

اگر می‌خواهید هزینه‌تان را کاهش دهید، S24 سامسونگ نیز انتخاب مناسبی به‌حساب می‌آید. اختلاف قیمت این گوشی با مدل پلاس حداقل هنگام نگارش این مقاله، تقریباً ۶ میلیون تومان است و تفاوت‌های دو گوشی در بخش‌هایی مثل ظرفیت باتری و اندازه‌ی نمایشگر خلاصه می‌شوند.

بهترین گوشی سامسونگ ازنظر دوربین

گلکسی S24 اولترا سامسونگ

پنل جلو و پشت گوشی موبایل گلکسی اس 24 اولترا سامسونگ بنفش / Samsung Galaxy S24 Ultra

بدون در‌نظرگرفتن هزینه، گلکسی S24 اولترا بهترین سیستم دوربین را در میان گوشی‌های سامسونگ دارد. بررسی تخصصی زومیت نیز نشان می‌دهد که این گوشی درمقایسه‌با نسل قبل پیشرفت‌های ناچیزی را به خود دیده است و می‌توانست در بخش دوربین بسیار بهتر ظاهر شود. بااین‌حال، تصاویر ثبت‌شده با این گوشی کنتراست بیشتری دارند و طبق گفته‌ی سامسونگ، هوش مصنوعی به‌کاررفته در پرچم‌دار جدیدش نیز، به بهبود تجربه‌ی عکاسی و ویدئوهای شفاف‌تر کمک می‌کند.

همان‌طور‌که اشاره شد، سامسونگ در گلکسی S24 اولترا از مجموعه دوربین اس ۲۳ اولترا استفاده می‌کند:‌ حسگر اصلی ۲۰۰ مگاپیکسلی با پیکسل‌های ۰٫۶ میکرومتری و قابلیت ثبت تصاویری با وضوح ۱۲ مگاپیکسل در حالت پیش‌فرض و دوربین تله‌فوتو ۳ برابری با حسگر ۱۰ مگاپیکسلی و دوربین اولتراواید ۱۲ مگاپیکسلی با پشتیبانی از فوکوس خودکار.

مهم‌ترین تغییر گلکسی S24 اولترا در بخش دوربین، دوربین تله‌فوتو ۵ برابری است که از حسگر ۵۰ مگاپیکسلی IMX 854 سونی استفاده می‌کند و جزئیات بیشتری را ثبت می‌کند. دوربین سلفی گلکسی S24 اولترا نیز درست مانند نسل قبل از حسگر ۱۲ مگاپیکسلی با پیکسل‌های ۱٫۱۲ میکرومتری استفاده می‌کند، با این تفاوت که رنگ پوست افراد واقعی‌تر به‌نظر می‌رسد.

گلکسی S24 اولترا در بخش فیلم‌برداری نیز موفق عمل می‌کند. دوربین‌های اصلی گوشی و تله‌فوتو ۵ برابری ویدئوهایی با وضوح 8K را ضبط می‌کنند و این میزان برای سایر دوربین‌ها به 4K کاهش پیدا می‌کند. نسخه‌ی پایه‌ی گلکسی S2A اولترا مجهز به ۲۵۶ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی و ۱۲ گیگابایت رم حدوداً ۸۰ میلیون تومان قیمت دارد. برای مشاهده‌ی تصاویر ثبت‌شده با دوربین این گوشی، بررسی گلکسی S24 اولترا را از دست ندهید.

سوالات متداول زومیت

  • بهترین گوشی سامسونگ ازنظر دوربین کدام است؟

    گلکسی S24 اولترا یکی از بهترین گوشی‌های سامسونگ برای عکاسی است که از مجموعه‌ دوربینی چهارگانه با حسگر اصلی ۲۰۰ مگاپیکسلی استفاده می‌کند و عملکرد راضی‌کننده‌ای در ثبت تصاویر ارائه می‌دهد.

  • بهترین گوشی سامسونگ ازنظر دوربین تا ۸ میلیون تومان کدام مدل است؟

    در‌حال‌حاضر با کمتر از ۸ میلیون تومان می‌توانید گلکسی A24 سامسونگ را بخرید که ازنظر دوربین عملکرد رضایت‌بخشی دارد.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات