بهترین گوشی‌های میان‌رده سامسونگ [خرداد ۱۴۰۳]

سه‌شنبه ۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۰
مطالعه 6 دقیقه
بهترین گوشی‌های میان‌رده سامسونگ
در مقاله‌ی پیش‌ رو با در نظر گرفتن امکانات مناسب در مقابل قیمت مقرون‌به‌صرفه، بهترین گوشی‌های میان‌رده‌ی سامسونگ را معرفی می‌کنیم.
تبلیغات

برای طیف گسترده‌ای از کاربران مهم‌ترین مقوله در خرید گوشی، قیمت آن محسوب می‌شود؛ اینجا است که گوشی‌های میان‌رده جذابیت خودشان را به‌رخ می‌کشند و با وجود قیمت مقرون‌به‌صرفه در مقایسه با امکاناتشان، می‌توانند ارزش خرید خودشان را به خریداران ثابت کنند.

گوشی‌های میان‌رده با کاهش کیفیت برخی پارامترها مانند متریال به‌کاررفته در بدنه، عملکرد دوربین‌ها یا محافظ صفحه‌نمایش، با قیمت نهایی مناسب‌تری به‌فروش می‌رسند. در بین مدل‌های میان‌رده نیز رقابت به‌شدت سنگین است، به‌ طوری که برخی از مدل‌ها مانند بهترین گوشی‌های میان‌رده شیائومی، امکاناتی را ارائه می‌دهند که حتی در مدل‌های گران‌قیمت سایر شرکت‌ها وجود ندارند.

در زمان نگارش مقاله و با توجه به موجودی بازار تصمیم گرفتیم که مدل‌های سری A سامسونگ را به‌عنوان بهترین میان‌رده‌های کره‌ای‌ها معرفی کنیم. گوشی‌های سری A که با هدف تبدیل شدن به بهترین گوشی‌ های میان‌‌ رده بازار عرضه می‌شوند، طی سال‌های اخیر با بهره‌گیری از زبان طراحی جدید سامسونگ، بیش‌ از پیش شبیه پرچمداران سری S هم به‌نظر می‌آیند.

سامسونگ به‌غیر از سری A میان‌رده‌های دیگری مانند سری‌های F و M نیز دارد که هر کدام روی ویژگی خاصی تمرکز کرده‌اند، اما همان‌طور که گفتیم با توجه به موجودی بازار ایران و با در نظر گرفتن ارزش خرید، گوشی‌های جدید سری A سامسونگ نسبت به سایر مدل‌های این شرکت ارجحیت دارند.

بهترین گوشی میان‌رده سامسونگ تا ۱۰ میلیون تومان

گفتنی است که گوشی‌های میان‌رده‌ی سامسونگ نسبت به امکاناتی که ارائه می‌دهند کمی از سایر میان‌رده‌های رقیب گران‌ترند؛ به همین دلیل در بازه‌ی ۱۰ میلیون تومان، شاید مدل‌های شیائومی و موتورولا ارزش خرید بیشتری داشته باشند.

گلکسی A25 سامسونگ

گلکسی A25 سامسونگ که حدود یک میلیون تومان از مدل قبلی خود یعنی گلکسی A24 گران‌تر است، در برخی از بخش‌ها پیشرفت‌های خوبی را تجربه کرد تا ارزش پرداخت هزینه‌ی ۱۰ میلیونی را داشته باشد.

پنل جلو و پشت گوشی موبایل گلکسی A25 سامسونگ آبی روشن / Samsung Galaxy A25

صفحه‌نمایش ۶٫۵ اینچی گلکسی A25 از نوع OLED و دارای وضوح FHD است که تفاوتی با گلکسی A24 ندارد اما نرخ نوسازی آن از ۹۰ به ۱۲۰ هرتز ارتقا پیدا کرده که خبر خوبی برای طرفداران سامسونگ محسوب می‌شود.

نرخ‌نوسازی بیشتر یعنی اسکرول کردن در صفحات نرم‌تر صورت می‌گیرد. سامسونگ می‌گوید که حداکثر روشنایی نمایشگر نیز به ۱۰۰۰ نیت می‌رسد که برای یک گوشی میان‌رده ایدئال به‌نظر می‌رسد. یکی از تفاوت‌های اصلی گلکسی A25 با سایر مدل‌های خانواده‌ی A در سال ۲۰۲۴، قرار گرفتن دوربین سلفی آن در بریدگی قطره‌ای (به‌جای پانچ‌هول) است.

سامسونگ از پردازنده اگزینوس ۱۲۸۰ در میان‌رده‌ی خود استفاده کرده است که نسبت به پردازنده Helio G99 در A24، حدود ۱۰ درصد در پردازش‌های مخلتف عملکرد بهتری دارد. گوشی در اجرای دستورات مختلف در کاربری روزانه هیچ مشکلی ندارد و همه‌چیز نسبتاً سریع انجام می‌شود. در اجرای بازی‌هایی مانند PUBG یا کال آو دیوتی موبایل، A25 می‌تواند بازی‌ها را در تنظیمات متوسط با نرخ فریم مناسبی (حدود ۴۰ فریم‌برثانیه) اجرا کند که خبر خوشی برای گیمرهای موبایل خواهد بود.

دوربین‌ها در گلگسی A25 نسبت به A24 تغییر زیادی نداشته‌اند و از دوربین اصلی با حسگر ۵۰ مگاپیکسلی بهره می‌برند؛ اما دوربین اولتراواید از ۵ به ۸ مگاپیکسل ارتقا یافته است. همچنین به‌دلیل استفاده از پردازنده قدرتمندتر، اکنون می‌توانید ویدیو‌های 4K هم ضبط کنید. در نگاهی کلی، دوربین A25 در شرایط نوری مناسب عکس‌های خوبی ثبت می‌کند و برای کاربرانی که به‌دنبال عکاسی معمولی هستند، کار راه‌انداز خواهد بود.

گلکسی A25 از باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی استفاده می‌کند. متأسفانه از شارژر درون جعبه خبری نیست. در بازه‌ی قیمتی مشابه می‌توانید سراغ پوکو M6 پرو نیز بروید که طراحی نسبتاً مدرن‌تری در بخش نمایشگر دارد و از شارژر پرسرعت درون جعبه نیز بهره می‌برد؛ اما به‌ خاطر داشته باشید که دوربین‌های A25 عکس‌های بهتری ثبت می‌کنند.

بهترین گوشی میان‌رده سامسونگ تا ۱۵ میلیون تومان

اگر کمی بودجه‌ی خود را افزایش دهید، پردازنده‌ی قدرتمندتر و طراحی جدیدتری نصیبتان می‌شود؛ اما در این بازه‌ی قیمتی، رقبای قدری نیز در برابر گوشی‌های سامسونگ قد علم می‌کنند.

گلکسی A35 سامسونگ

گلکسی A35 سامسونگ با بازطراحی پنل جلویی، بالأخره طراحی دوربین سلفی را تغییر داد تا ظاهر شیک‌تری به میان‌رده‌ی خود ببخشد. صفحه‌نمایش گوشی سامسونگ از ابعاد ۶٫۶ اینچی و پنل OLED در کنار نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز بهره می‌برد که از این نظر تفاوتی با نسل قبلی خود ندارد؛ اما محافظ صفحه‌نمایش، بهبودهایی را تجربه می‌کند. بد نیست اشاره کنیم که در بازه‌ی قیمتی ۱۵ میلیون تومان گوشی پوکو X6 شیائومی، با صفحه‌نمایش 1.5K، شاید برای برخی از کاربران ارزش خرید بالاتری داشته باشد.

پنل جلو و پشت گوشی موبایل گلکسی A35 سامسونگ سرمه ای تیره / Samsung Galaxy A35

سامسونگ در گلکسی A35 از همان تراشه‌ی ۵ نانومتری گلکسی A54 یعنی اگزینوس ۱۳۸۰ استفاده کرده که است پایداری خوبی در کاربری‌های روزانه و اجرای بازی‌های سنگین دارد. A35 همچنین از ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی در مدل پیشنهادی ما بهره می‌برد.

مجموعه‌ی سخت‌افزاری گوشی در نگاه کلی پیشرفت زیادی نسبت به نسل قبل تجربه نمی‌کند اما اگر دقیق‌تر به تست‌ها نگاه کنیم، حدود ۷-۸ درصد بهبود خواهیم دید. باتری گلکسی A35 همچنان ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی است؛ یعنی از نظر ظرفیت، نسبت به نسل قبل تغییر خاصی ندارد.

دوربین اصلی A35 از سنسور ۵۰ مگاپیکسلی بهره می‌برد که نسبت به سنسور ۴۸ مگاپیکسلی گلکسی A34 عکس‌های بهتری در نور روز می‌گیرد و پردازش عکس‌ها با استفاده از پردازنده‌ی جدیدتر، به عکس‌های بهتری منجر می‌شود.

برای اطلاعات بیشتر و مشاهده‌ی تست‌های تخصصی زومیت، توصیه می‌کنیم بررسی گلکسی A35 را از دست ندهید.

بهترین گوشی میان‌رده سامسونگ تا ۲۰ میلیون تومان

تمام شرکت‌ها در بازه‌ی قیمتی ۲۰ میلیون تومان هرچیزی را که در چنته دارند برای ارائه یک میان‌رده‌ی تمام و کمال رو می‌کنند که سامسونگ نیز از این قاعده مستثنی نیست. بعد از این بازه‌ی قیمتی، گوشی‌های قاتل‌ پرچمدار مانند گلکسی S23 FE وارد بازی می‌شوند.

گلکسی A55 سامسونگ

در حال حاضر گلکسی A55 را می‌توان بهترین میان‌رده‌ی سامسونگ نامید که نسبت به نسل قبل پیشرفتی حلزونی را تجربه می‌کند اما از آنجا که قیمت آن تفاوت بسیار کمی با گلکسی A54 دارد و گوشی جدیدتری هم محسوب می‌شود، پایش را به لیست ما باز کرده است.

پنل جلو و پشت گوشی موبایل گلکسی A55 سامسونگ لیمویی / Samsung Galaxy A55

صفحه‌نمایش ۶٫۶ اینچی گلکسی A55 از نوع OLED با وضوح FHD و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز است که تنها تفاوت آن با نسل قبلی، افزایش اندازه‌ی ۰٫۲ اینچی‌اش محسوب می‌شود. متأسفانه همان حاشیه‌های قطور A54 را در A55 مشاهده می‌کنیم.

سامسونگ از پردازنده‌ی جدید و ۴ نانومتری اگزینوس ۱۴۸۰ در A55 استفاده کرده که حدود ۳۰ درصد از پردازنده A54 در عملکردهای مختلف قوی‌تر است؛ از این رو می‌توان A55 را جزو بهترین گوشی های گیمینگ سامسونگ در اجرای بازی‌ها نیز به‌حساب آورد. مدل پیشنهادی ما از ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی بهره می‌برد که در زمان نگارش مقاله با قیمتی حدود ۱۷ میلیون تومان در فروشگاه‌های مختلف وجود دارد.

از دیگر تغییرات A55 نسبت به نسل قبلی می‌توان به استفاده از فلز و شیشه در متریال گوشی اشاره کرد که نسبت به پلاستیک، حس پریمیوم‌تری به کاربر القا می‌کند. اکنون دکمه‌های کناری مانند مدل‌های A25 و A35 روی یک برآمدگی قرار دارند که سامسونگ آن‌ها را Key Island می‌نامد.

عملکرد دوربین‌های گلکسی A55 در مجموع رضایت‌بخش است اما در این بخش، پیشرفت چندانی را نسبت به نسل قبل شاهد نیستیم، چه از نظر مشخصات فنی دوربین‌ها و چه از نظر عملکرد. توصیه می‌کنیم برای اینکه بیشتر در مورد دوربین A55 بدانید، به بررسی گلکسی A55 در زومیت سر بزنید. همچنین اگر در بازه‌ی قیمتی ۲۰ میلیون تومان به‌دنبال مدلی برای عکاسی حرفه‌ای‌تر هستید، در مقاله‌ی بهترین گوشی‌ های مناسب عکاسی، مدل‌هایی از سایر برندها نیز معرفی شده‌اند.

ممنونیم که تا انتهای این مقاله همراه زومیت بودید. اگر کاربر یکی از محصولات معرفی‌شده هستید، خوشحال می‌شویم که تجربیاتتان را با ما و سایر کاربران زومیت به‌اشتراک بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات