این ساعت کابوس اپل واچ خواهد بود؟

شنبه ۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
نمای جلوی OnePlus Watch 2
وان‌ پلاس در حال آماده‌‌ شدن برای رونمایی ساعت هوشمند OnePlus Watch 2 است که می‌تواند رقیبی برای اپل واچ باشد.
تبلیغات

افشاگران می‌گویند ساعت هوشمند وان پلاس واچ ۲ در هفته‌های آینده به‌همراه موبایل پرچمدار جدید این شرکت یعنی گوشی وان‌ پلاس ۱۲ رونمایی می‌شود. رندر‌های این ساعت هوشمند پیش از رونمایی در شبکه اجتماعی ایکس فاش شدند.

رندر‌های فا‌ش‌شده نشان می‌دهند که وان‌‌پلاس به فلسفه‌ی طراحی خود وفادار مانده است. ساعت هوشمند وان پلاس واچ ۲ صفحه‌ای دایره‌ای همراه با شاسی فلزی و دکمه‌هایی در سمت راست خود برای پیمایش در رابط‌ کاربری دارد. بند لاستیکی ساده‌ای نیز در رنگ‌های سیاه و سفید این مدل در دسترس قرار دارد.

نمای بغل OnePlus Watch 2

طبق اطلاعات فاش‌شده، OnePlus Watch 2 دارای صفحه‌ نمایش ۱٫۴۳ اینچی اولد خواهد بود. قدرت پردازشی این ساعت هوشمند را پردازنده کوالکام اسنپدراگون W5 نسل ۱ که عملکردی روان را به ارمغان می‌آورد، تأمین خواهد کرد. وان‌پلاس با سنسور‌های زیرین، در ساعت خود به ویژگی‌های سلامتی نیز اهمیت می‌دهد.

با وجود ویژگی‌های هیجان‌انگیز در ساعت مورد بحث، وان‌پلاس با استفاده از سیستم‌عامل RTOS در این ساعت هوشمند گامی رو به عقب می‌دارد زیرا در بازار ساعت‌های هوشمند بسیاری از شرکت‌ها از WearOS گوگل استفاده می‌کنند؛ این مورد کار وان‌پلاس را برای رقابت با آن‌ها سخت می‌کند.

وان‌پلاس با این کار، کارایی ساعت هوشمند خود را در حد یک مچ‌بند با ویژگی‌های تناسب اندام کاهش می‌دهد. قیمت ساعت هوشمند وان‌پلاس واچ ۲ هنوز مشخص نشده است.

دو عدد OnePlus Watch 2 کنار یکدیگر

WearOS سیستم‌عاملی کامل است که طیف گسترده‌ای از ویژگی‌ها مانند Google Assistant و Google Maps و Google Play Store را ارائه می دهد. این سیستم‌عامل با دستگاه‌های اندرویدی و انواع گوشی آیفون سازگاری دارد و از طیف گسترده‌ای از برنامه‌های متفرقه پشتیبانی می‌کند.

از سوی دیگر، RTOS یک سیستم‌عامل بصریِ سبک با پشتیبانی محدود از برنامه‌های متفرقه است که برای استفاده‌هایی جهت تناسب اندام به کار گرفته می‌شود. این سیستم‌عامل قیمت ساعت هوشمند را کاهش می‌دهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات