Wear OS با انبوهی از قابلیت‌های جدید به‌روز شد

پنج‌شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۰:۱۳
مطالعه 2 دقیقه
به‌لطف معرفی پیکسل واچ، Wear OS نیز بار دیگر با قابلیت‌های جدیدش در کانون توجهات قرار گرفت.
تبلیغات

پس‌از سال‌ها بی‌مهری گوگل در مورد Wear OS، سیستم‌عامل مخصوص پوشیدنی‌های هوشمند از سال پیش و به‌دنبال همکاری شرکت مستقر در مانتین‌ویو با سامسونگ بار دیگر در کانون توجهات قرار گرفت؛ همکاری ویژه‌ای که ثمره‌ی آن ساعت هوشمند گلکسی واچ ۴ مجهز به سیستم‌عامل Wear OS بود.

امشب گوگل در رویداد ویژه‌ی خود برای توسعه‌دهندگان (Google I/O 2022)، به‌لطف معرفی ساعت هوشمند Pixel Watch، نخستین ساعت هوشمند با برند پیکسل، تازه‌هایی را درباره‌ی Wear OS به‌اشتراک گذاشت که در ادامه به‌طور مختصر با آن‌ها آشنا می‌شویم:

Emergency SOS: اگر در شرایط اضطراری به‌سر می‌برید، احتمالاً فرصت یا شرایط ذهنی لازم برای گشودن قفل گوشی و تماس با سرویس‌های اورژانس یا افراد معتمد را ندارید. با قابلیت Emergency SOS سیستم‌عامل Wear OS صرفاً باید یک دکمه روی ساعتتان را لمس کنید. چنانچه ساعت به Wi-Fi یا اتصال دیتا متصل باشد، با سرویس‌های اورژانس یا یکی از دوستان/اعضای خانواده‌تان تماس خواهد گرفت. این قابلیت، سال ۲۰۲۲ در مناطق محدودی دردسترس خواهد بود.

Google Wallet: گوگل بار دیگر در I/O 2022، سرویس Google Wallet را معرفی کرد. امسال این نسخه ابتدا در Wear OS دردسترس خواهد بود. Google Wallet ابتدا از کارت‌های اعتباری پشتیبانی خواهد کرد؛ اما در آینده بسیاری نیازهای کاربر مانند کارت دانشجویی، گواهینامه، بلیط هواپیما و سوئیچ خودرو را نیز پوشش خواهد داد.

ساعت‌های بیشتر مبتنی‌بر Wear OS 3: در حال حاضر ساعت‌های هوشمند اندکی از جدیدترین نسخه‌ی Wear OS بهره می‌برند؛ اما امسال ساعت‌های بیشتری از سامسونگ، فسیل، مونت‌بلانک، موبوی و صدالبته خود پیکسل‌واچ نیز ارائه خواهند شد.

Google Assistant: تاکنون دستیار دیجیتال محبوب گوگل روی هیچ‌یک از دستگاه‌های مبتنی‌بر Wear OS 3 دردسترس نبود؛ اما گوگل می‌گوید «به‌زودی» کاربران گلکسی واچ ۴ به Google Assistant دسترسی خواهند داشت. گوگل وعده‌ی عملکرد سریع‌تر و تعامل صوتی طبیعی‌تر را با این دستیار می‌دهد.

اپلیکیشن‌های بیشتر: گوگل اعلام کرد که امسال نسخه‌ی Wear OS اپ‌های SoundCloud و Deezer از راه می‌رسند و به‌زودی «اپ‌های بسیار بیشتری» نیز دردسترس قرار می‌گیرند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات