ساعت های هوشمند امروزه محبوب‌ تر از ساعت های سوئیسی هستند

جمعه ۳۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۰
مطالعه 2 دقیقه
اسمارت واچ یا ساعت هوشمند با سرعت مناسبی در حال تثبیت جایگاه خود در بازار است. این گجت‌های نوظهور و محبوب، کم کم به عضوی جدانشدنی از زندگی افراد تبدیل خواهند شد و کاربران بیشتری برای خرید ساعت هوشمند اقدام خواهند کرد. به لطف ساعت هوشمند اپل و فروش بالای آن، امروزه محبوبیت ساعت‌های هوشمند در بین کاربران، بیشتر از ساعت‌های کلاسیک سوئیسی شده است.
تبلیغات

ساعت‌ سوئیسی همیشه جزو محصولات خاص و باکیفیت در سبد خرید افراد بوده‌ است. اما در سال‌های اخیر با ظهور ساعت‌های هوشمند، محبوبیت این محصولات در حال کم‌رنگ‌ شدن است و سازندگان سویسی باید به فکر تغییر و تحولی اساسی در سیاست‌های تولیدی خود باشند تا سهم قابل توجهشان از بازار پوشیدنی‌ها را از دست ندهند. سوئیسی‌ها هنوز به طور جدی وارد صنعت اسمارت واچ نشده‌اند و هنوز تکیه زیادی بر ساعت‌های کلاسیک و محدود خود دارند. طبق گزارشات موسسه آنالیز استراتژی Strategy Analytics، فروش ساعت‌های سوئیسی در سه‌ماهه چهارم سال ۲۰۱۵، با ۵ درصد کاهش مواجه بوده است. این در حالی است که فروش ساعت ‌های هوشمند در زمان مشابه، ۳۱۶ درصد افزایش داشته است.

ساعت‌های هوشمند امروزی، توانایی برقرای تماس، رد و بدل کردن پیام، کنترل سلامتی و بسیاری قابلیت‌های دیگر دارند. طبیعی است که کاربران امروزی که در تکنولوژی و محصولات آن غرق شده‌اند، تمایل زیادی به استفاده از چنین گجت‌های جذابی داشته باشند. درصد زیادی از سهم بازار، متعلق به اپل واچ است. کمپانی اپل با تبلیغات گسترده و کیفیت بالای محصول خود، درصد زیادی از کاربران را به خرید ساعت هوشمندش ترغیب کرده است.

یکی از قدیمی‌ترین شرکت‌های تولیدکننده ساعت در سوئیس با نام Tag Heuer، دست به ساخت ساعت هوشمندی با نام تجاری Connected Watch زده است که از سیستم‌عامل اندروید پوشیدنی یا Android Wear استفاده می‌کند. البته این شرکت نتوانسته‌ است سهمی بیشتر از 1 درصد بازار را برای خود اختصاص دهد. چرا که امکانات کمی در ساعت هوشمند تولیدی آنها گنجانده شده است و خبری از مسیریاب GPS برای کنترل حرکت و یا NFC برای پرداخت‌های هوشمند در آن نیست.

به هر حال اگر شرکت‌های سوئیسی با سرعت بیشتری به سمت ساعت‌های هوشمند و این تکنولوژی رو به رشد حرکت نکنند، ممکن است بازار پوشیدنی‌ها را به کلی از دست بدهند. طبق آمار و پیش‌بینی‌ها، فروش ساعت‌های هوشمند در سال گذشته میلادی، حدود ۳۰ میلیون دستگاه بوده است که این رقم در سال جاری به ۵۰ میلیون خواهد رسید. پیش‌بینی فروش ۶۶.۷ میلیون دلاری این ساعت‌ها در سال ۲۰۱۷، بسیاری از سازندگان سوئیسی را نگران خواهد کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات