پتنت گوگل از معرفی پیکسل واچ در آینده‌‌ای نزدیک خبر می‌دهد

شنبه ۱۷ فروردین ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
پتنت گوگل قطعه‌ی بزرگی از پازل ساعت هوشمند گوگل‌واچ را حل کرد. پیکسل‌واچ در سال جاری میلادی معرفی می‌شود.
تبلیغات

شایعه‌های مختلفی درباره‌ی ساعت هوشمند گوگل‌‌واچ منتشر شده بود. حتی در برخی اخبار فاش‌شده، کدنام Medaka مربوط‌به ساعت هوشمند گوگل نیز فاش شده بود. سال گذشته، هنوز این اطمینان وجود نداشت که باید منتظر ساعت هوشمند گوگل‌واچ باشیم یا خیر و وضعیت گجت پوشیدنی گوگل در هاله‌ای از ابهام قرار داشت. بااین‌حال باتوجه‌به آخرین اخبار، به‌نظر می‌رسد گوگل در‌ حال ساخت ساعت هوشمند جدیدی است و انتظار می‌رود سال جاری میلادی معرفی آن را شاهد خواهیم بود.

ساعت هوشمند گوگل

این ساعت هوشمند برای افراد مبتلا به بیماری قلبی و زیرنظر پزشک، می‌تواند گجتی کاربردی و مؤثر باشد. در نظر بگیرید بخش سلامت آلفابت، موسوم به وریلی، مؤسسه‌ای تحقیقاتی متعلق به گوگل است. درنتیجه، انتظار می‌رود فناوری پایش ضربان قلب (ECG) به ویژگی بومی در Wear OS و احتمالا به یکی از ویژگی‌های ساعت هوشمند گوگل‌واچ تبدیل شود.

اپل واچ ۴ با قابلیت پایش ضربان قلب معرفی شد. این گجت پوشیدنی می‌تواند ریتم‌های غیرطبیعی قلب، مانند فیبریلاسیون دهلیزی (AFib) را تشخیص دهد. ریتم‌های غیرطبیعی قلب می‌‌توانند برای سلامت فرد بسیار خطرناک باشند و حتی به سکته‌ی قلبی و لخته‌شدن خون و مرگ منجر شوند. اپل آخرین ساعت هوشمندش را با فناوری‌ پیشرفته‌ای به بازار معرفی کرد.

باتوجه‌به پتنت ثبت‌شده‌ی گوگل در اداره‌ی ثبت اختراعات و علامت تجاری ایالات متحده‌ی آمریکا (USPTO)، قطعه‌ی بزرگی از پازل مربوط‌به پیکسل‌واچ پیدا شد. براساس گزارش منتشر‌شده‌ی Patently Apple، در پتنت گوگل، طراحی ساعتی هوشمندی به‌همراه قلابی روی بند آن نشان داده شده است که با کمک آن کاربران می‌توانند به‌سرعت بند ساعت خود را تعویض کنند. با کمک سازوکار جدید، امکان تغییر بند سریع برای ساعت‌های پیکسل‌واچ گوگل فراهم می‌شود و ازاین‌نظر ساعت‌های پیکسل‌واچ می‌توانند وارد رقابت جدیدی با ساعت‌های هوشمند اپل واچ شوند.

همان‌طورکه در تصاویر مربوط‌به پتنت مشاهده می‌کنید، در یکی از مدل‌ها از آهن‌ربا برای سازوکار اتصال بند و در دیگری از دکمه‌ برای این سازوکار اتصال استفاده شده است. پتنت گوگل در سه‌ماهه‌ی دوم سال ۲۰۱۷ ثبت شده است. باتوجه‌به اینکه انتظار می‌رود رویداد گوگل I/O از ۷ تا ۹مِی (برابر با ۱۷ تا ۱۹اردیبهشت‌) برگزار شود، درنتیجه به‌نظر نمی‌رسد تا اکتبر (برابر با مهر)‌ معرفی گوگل پیکسل‌واچ را شاهد باشیم. معمولا گوگل به‌‌طور سنّتی گوشی‌های پیکسل بالارده‌‌ی جدیدش را در این زمان معرفی می‌کند. انتظار می‌رود سال جاری نیز معرفی گوشی‌های هوشمند پیکسل ۴ و پیکسل 4 XL و هر نوع سخت‌افزار جدید، ازجمله ساعت هوشمند را شاهد باشیم. 

ساعت هوشمند گوگل

پیکسل‌واچ گوگل، اولین دستگاه دریافت‌کننده‌ی به‌روزرسانی جدید Wear OS

کوپرتینویی‌ها با معرفی اپل‌واچ‌، به‌عنوان محبوب‌ترین برند گجت‌های پوشیدنی شناخته می‌شوند. این درحالی است که گوگل هنوز نتوانسته ساعت هوشمندش را به بازار معرفی و عرضه کند. باتوجه‌به اینکه اپل قصد دارد ویژگی‌های جدید مربوط‌به سلامت را به ساعت هوشمند خود اضافه کند، درنتیجه پیکسل‌واچ برای رقابت با گجت پوشیدنی اپل باید بتواند حرف‌ تازه‌ای برای گفتن داشته باشد.

برای اینکه گوگل بتواند با اپل در این حوزه رقابت کند، باید بتواند ساعت هوشمند خود را با ویژگی‌های مبتنی بر گوگل اسیستنت توسعه دهد تا از کوپرتینویی‌ها پیشی بگیرد. دستیار هوشمند گوگل به‌عنوان بهترین دستیار مجازی درمقایسه‌با سیری شناخته می‌شود. باتوجه‌به اینکه گوگل اسیستنت در‌حال‌حاضر در Wear OS، سیستم‌عامل گوگل برای گجت‌های پوشیدنی، پشتیبانی می‌شود، انتظار می‌رود گوگل تصمیم بگیرد پیکسل‌واچ را با قابلیت‌های ویژه‌ای مبتنی بر دستیار هوشمندش معرفی کند.

گوشی‌های هوشمند پیکسل در بازار ایالات متحده‌ی آمریکا به‌عنوان دستگاه‌هایی شناخته می‌شود که سریع‌تر از سایر رقبا به‌روزرسانی‌ها را دریافت می‌کنند و از دوربین عالی بهره می‌برند. گوگل باید درباره‌ی به‌روزرسانی‌ نسخه‌های Wear OS و حتی انتشار نسخه‌های جدید برای پیکسل‌واچ نیز مطمئن شود. انتظار می‌رود گوگل این ساعت هوشمند را وارد اکوسیستمی کند که در‌حال‌حاضر، در محصولات محبوبی همچون گوگل‌هوم و اسپیکر یا نمایشگرهای هوشمند این شرکت دیده می‌شود. باتوجه‌به تصاویر مربوط‌به پتنت گوگل، انتظار می‌رود پیکسل‌واچ با نمایشگر دایره‌ای‌شکل معرفی شود. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات