برترین گجت‌های پوشیدنی سال ۲۰۱۸

پنج‌شنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۰
مطالعه 6 دقیقه
امروزه با پیشرفت فناوری ظهور و رشد روزافزون پوشیدنی‌ها را شاهد هستیم. در این مقاله، نگاهی به برترین گجت‌های پوشیدنی سال ۲۰۱۸ به‌جز ساعت‌های هوشمند خواهیم انداخت.
تبلیغات

امروزه، گجت‌ها به‌اندازه‌ای کوچک و هوشمند شده‌‌اند که قابل‌پوشیدن هستند و طیف جدیدی از محصولات را پدید آورده‌اند. از زمان ظهور پوشیدنی‌ها تابه‌امروز، این دستگاه‌ها نوآوری‌های زیادی شاهد بوده‌اند؛ از دستگاه‌های اندازه‌گیری اشعه فرابنفش گرفته تا دستگاه‌های نظارت بر سلامت. در این مقاله، با هشت پوشیدنی برتر سال ۲۰۱۸ آشنا می‌شویم.

به‌دلیل تنوع و توسعه و محبوبیت بسیار بیشتر در میان پوشیدنی‌ها، به ساعت‌های هوشمند در این مقاله اشاره نشده و ساعت‌های هوشمند برتر سال ۲۰۱۸ در مقاله‌ای جداگانه معرفی خواهند شد. همچنین، ترتیب فهرست نباید به‌عنوان برتری تلقی شود.

فیت بیت شارژ 3

فیت بیت شارژ 3 / fitbit charge 3

شرکت فیت بیت (FitBit) درحال‌حاضر مطرح‌ترین نام در طیف پوشیدنی‌هاست. FitBit Charge 3 برترین پوشیدنی غیر ساعت هوشمند این شرکت در سال ۲۰۱۸ بود. این دستگاه درواقع مرز میان ردیاب ورزشی و ساعت هوشمند را محو کرده‌ است. این دستگاه تقریبا تمام خواسته‌های شما از ردیاب ورزشی را برآورده می‌کند.

این دستگاه ضدآب تمامی فعالیت‌ها و تمرین‌های عادی شما را ثبت می‌کند. علاوه‌براین، قابلیت ثبت مواردی مانند خواب و شنا را نیز دارد. شارژ ۳ از صفحه‌نمایشی تک‌رنگ بهره می‌برد که زمان و آمار روزانه و هشدارهای گوشی تلفن‌همراه شما را نمایش می‌دهد. همچنین، چیپ NFC برای پرداخت‌های موبایلی نیز در آن تعبیه شده‌ است. به‌گفته‌ی فیت بیت، این دستگاه پیشرفته‌ترین ردیاب ورزشی کنونی است؛ ادعایی که دلیلی برای ردّ آن وجود ندارد.

لورآل مای اسکین ترک یو وی

L'Oréal My Skin Track UV

اگر کسی به شما گفت پوشیدنی‌ها فقط برای سرگرمی‌اند و کاربرد واقعی ندارند، L'Oréal My Skin Track UV را به آن‌ها معرفی کنید. این دستگاه میزان اشعه فرابنفش را اندازه‌گیری می‌کند و هنگامی‌که مدت طولانی در معرض این اشعه باشید، هشدار می‌دهد تا از آسیب‌های احتمالی به پوستتان جلوگیری کنید. این دستگاه را با کمک گیره‌اش می‌توان به هر قسمتی از لباس وصل کرد. این دستگاه با نور خورشید فعال می‌شود و به شارژ مجدد نیازی ندارد.

به‌محض اینکه حسگر اشعه UV به لباس شما متصل شد، داده‌های آن با NFC به اپلیکیشن همراه این دستگاه ارسال می‌شود. اپلیکیشن همراه این دستگاه اپلیکیشنی ساده برای اندروید و iOS است که میزان اشعه UV و مدت زمان حضورتان درمعرض این اشعه را گزارش می‌دهد. این دستگاه کارایی ساده‌ای دارد و نسبتا ارزان است و به‌درستی وظیفه خود را انجام می‌دهد.

گارمین ویوواسمارت 4

Garmin Vivosmart 4

گارمین همانند ساعت‌های هوشمند بسیار مستحکم و البته بسیار گران‌قیمت است و برای ماجراجویان طبیعت مجموعه‌ای درخورتوجه و ارزان‌تر از ردیاب‌های ورزشی نیز فراهم می‌کند. Garmin Vivosmart 4 که امسال عرضه شده‌، بهترین ردیاب‌ ورزشی گارمین به‌شمار می‌رود. این ردیاب سبک است و تمامی اطلاعات لازم را دراختیارتان قرار می‌دهد. این دستگاه را اپلیکیشنی همراه پشتیبانی می‌کند که کارایی بیشتری برای شما به‌ارمغان می‌آورد.

گارمین ویوواسمارت 4 کارایی بیشتری درمقایسه‌با ردیاب ورزشی متوسط دارد. صفحه‌نمایش تک‌رنگ این دستگاه قابلیت نمایش داده‌ها و اعلان‌های گوشی تلفن‌همراه و ردیابی موارد پیشرفته مانند کیفیت خواب و بیشترین اکسیژن مصرفی هنگام تمرین (VO2 Max) را دارد. همچنین قابلیتی به‌نام باتری بدن در این دستگاه وجود دارد که با درنظرگرفتن پارامترهای متعددی میزان انرژی باقی‌مانده و نیاز احتمالی به استراحت را اعلام می‌کند.

حلقه اورا

Oura Ring

اگر علاقه‌ای به مچ‌بندهای ورزشی ندارید، شاید حلقه‌های ورزشی، به‌خصوص Oura Ring، برایتان جذاب باشد. امسال نسل دوم این محصول با طراحی جمع‌وجورتر و پیشرفت‌هایی در ردیابی، به بازار عرضه شد. این پوشیدنی می‌تواند بر خواب، ضربان قلب، دمای بدن، ریت تنفسی، میزان گام‌ها، کالری سوزانده و... نظارت کند.

حلقه اورا به‌دلیل ظاهر جذاب و دقت ردیابی و کیفیت اپلیکیشن گوشی تلفن‌همراه، گزینه مناسب و جذابی محسوب می‌شود. در این حلقه مانند Motiv ring، از کیت اندازه‌گیری برای اطمینان از اندازه‌‌ی دقیق می‌توانید استفاده کنید. این حلقه هفته‌ای یک‌بار نیاز به شارژ دارد و روی انگشت دست راحت است. 

شیائومی می بند 3

Xiaomi Mi Band 3

شیائومی به‌دور از هرگونه حاشیه در‌حال‌تبدیل به یکی از بازیگران بزرگ صحنه‌ی گوشی‌های هوشمند و پوشیدنی‌هاست. آخرین پوشیدنی این شرکت، یعنی Mi Band 3 ثابت می‌کند لزومی بر گران‌بودن ردیاب‌های ورزشی نیست. این دستگاه که زیر ۳۵ دلار قیمت‌گذاری شده‌، توانایی نظارت بر گام‌ها، کالری‌ها، تمرینات، ضربان قلب و... را دارد و تا عمق ۵۰متری (۱۶۴فوتی) مقاوم به آب است. این ردیاب همچنین از نمایشگر کوچک OLED برای نمایش آمار و اعلانات بهره می‌برد.

در این بازه‌ی قیمتی، وجود برخی نواقص دورازانتظار نیست. این پوشیدنی طراحی جذابی ندارد؛ اما اگر به عملکرد و کارایی بیشتر از ظاهر بها می‌دهید، حتما نیم‌نگاهی به این پوشیدنی بیندازید. اپلیکیشن همراه این دستگاه فراتر از انتظار است و اطلاعات و قابلیت‌های متنوعی، مانند کیفیت خواب و سرعت دویدن را دراختیارتان قرار می‌دهد.

فیت بیت ایس

Fitbit Ace

در بازار پوشیدنی‌ها، کمتر کسی به فکر کودکان است. فیت بیت امسال با عرضه‌ی Fitbit Ace که روی فعالیت کودکانِ بیش از هشت سال نظارت دارد، جای خالی پوشیدنی کودکان را پر کرد. این دستگاه جذاب و رنگارنگ به‌نظر می‌رسد (موجود در دو رنگ آبی و بنفش) و مانند Fitbit Alta HR قابلیت قدم‌شماری و نظارت بر خواب را دارد. ایس با قطرات آب مشکلی ندارد؛ اما از آن در استخر نمی‌توان استفاده کرد. طبق اعلام Fitbit باتری این دستگاه پنج روز دوام می‌آورد.

همان‌طورکه انتظار می‌رود کودکان برای راه‌اندازی و ثبت داده‌ها به کمک والدین خود نیاز دارند. Fitbit Ace نوآوری جدیدی در خود جای نداده؛ اما روشی جذاب برای تشویق کودکان به فعالیت بیشتر و خواب منظم‌تر است.

اسنپ‌چت اسپکتکلز 2

 The Snapchat Spectacles v2

نسخه‌ی دوم Snapchat Spectacles شاید فقط برای گروه‌های خاصی، مانند کاربران اسنپ‌چت جذاب باشد؛ اما تلاش شرکت اسنپ برای ساخت جایگزینی ارزان‌تر و ساده‌تر برای دوربین‌های GoPro ستودنی است. با استفاده از این عینک می‌توانید هرآنچه می‌بینید ضبط کنید؛ بدون آنکه به استفاده از دست‌هایتان نیاز داشته باشید.

نسل جدید این پوشیدنی از طراحی بهتر و ضدآب بهره می‌برد. این دستگاه برای کاربران شبکه‌های اجتماعی که به ضبط بسیار تمایل دارند، ایده‌آل است. قیمت ۱۵۰دلاری این دستگاه درمقایسه‌با اکشن‌کمراهای مشابه اصلا گران نیست.

در اینجا، فهرست برترین پوشیدنی‌های ۲۰۱۸ در اینجا به‌پایان رسید. حال نوبت شما است. پوشیدنی‌های شایسته‌ی حضور در این فهرست را با ما و کاربران زومیت به‌اشتراک بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات