ویژگی ترسناک آمازون صدای افراد متوفی را تقلید می‌کند

پنج‌شنبه ۲ تیر ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۵
مطالعه 2 دقیقه
ویژگی جدید دستیار صوتی آمازون آلکسا می‌تواند صدای افراد متوفی را تقلید کند. درواقع، با کمک این قابلیت با فایل صوتی یک‌دقیقه‌ای از صدای هر فرد، می‌توان صدای آن را تقلید کرد.
تبلیغات

تصویر کنید بلندگوی هوشمند شما به‌طور ناگهانی با صدای بستگان متوفی شما شروع به‌ صحبت کند. آیا این موضوع شما را خوشحال خواهد کرد یا چنین وضعیتی ترسناک به‌نظر خواهد رسید؟ مطمئناً در این سناریو بسیاری از افراد با ترس مواجه خواهند شد.

به‌گزارش AndroidAuthority، آمازون به‌تازگی به توانایی آلکسا در تقلید صدای بستگان متوفی اشاره کرده است. روهیت پراساد، معاون ارشد و دانشمند ارشد تیم آلکسا، در کنفرانس آمازون re:Mars در لاس‌وگاس این ویژگی را رونمایی کرد.

پراساد روی صحنه گفت اگرچه هوش مصنوعی نمی‌تواند درد ازدست‌دادن عزیزان را از بین ببرد، قطعاً می‌تواند خاطرات آن‌ها را زنده کند. سپس، ویدئویی پخش شد که در آن کودکی از آلکسا می‌پرسد «آیا مادربزرگ می‌تواند خواندن متن داستان «جادوگر شهر اوز» را تمام کند؟َ» و پس از آن، دستیار آلکسابا صدای مادربزرگ کودک صحبت می‌کند.

پراساد توضیح داد که مهندسان آمازون راهکاری توسعه داده‌اند که آلکسا پس از گوش‌دادن به قطعه صدایی ضبط‌شده به‌مدت کمتر از یک دقیقه، می‌تواند با صدای آن شخص صحبت کند. پیش‌از‌این، برای استفاده از این فناوری به ساعت‌ها ضبط صدا در استودیو نیاز بود.

پراساد خطاب به مخاطبان رویداد re:Mars گفت:

رؤیاها و داستان‌های علمی‌تخیلی ما در حال تبدیل‌شدن به واقعیت هستند. درواقع، هوش مصنوعی به‌لطف پیشرفت‌های یادگیری ماشینی به سطوح جدیدی از رفتار شبیه انسان می‌رسد. بااین‌حال، ویژگی جدید آلکسا احتمالاً برای همه‌ی کاربران مناسب نخواهد بود.

آمازون درباره‌ی اینکه آلکسا به‌زودی این ویژگی را دریافت خواهد کرد یا نه، جزئیاتی اعلام نکرده است و این شرکت احتمالاً فقط توانایی‌های کمک دیجیتالی را نمایش خواهد داد. درحالی‌که ویژگی جدیدی مثل تقلید صدای افراد می‌تواند مفید باشد، امکان دارد برخی افراد درباره‌ی سوءاستفاده‌های احتمالی از این فناوری نگران باشند. به‌عنوان مثال، والدین می‌توانند با این قابلیت به‌جای صدای آلکسا از صدای خود برای تعامل با کودکان استفاده کنند. علاوه‌براین، وادارکردن این دستیار صوتی به تقلید صدای فردی مشهور بسیار آسان است.

از دیدگاه شما کاربران زومیت آیا دستیاران هوش مصنوعی باید اجازه‌ی تقلید صدای انسان و به‌ویژه افراد متوفی را داشته باشند؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات