علاقه شدید اپل به واقعیت افزوده در روند استخدام شرکت مشخص شد

دوشنبه ۱۲ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
اطلاعات مربوط به روند استخدام در شرکت اپل، نشان می‌دهند کوپرتینونشین‌ها، به افزودن واقعیت افزوده به نقشه‌های اپل‌مپ علاقه‌ی خاصی دارند.
تبلیغات

کاملا روشن است که طی چند سال گذشته، اپل به واقعیت افزوده توجه ویژه‌ای نشان می‌دهد. هفته‌ی گذشته، اپل استارتاپ جدیدی را در حوزه‌ی واقعیت افزوده تصاحب کرد.. این استارتاپ که Akonia Holographics نام دارد؛ در حوزه‌ی واقعیت افزوده فعالیت می‌کند و قرار است لنزهای موج‌بَر را برای عینک‌های واقعیت افزوده‌ی اپل  توسعه دهد.

خبرهای جدید، تمایل و علاقه‌ی شدید کوپرتینونشین‌ها را به حوزه‌ی واقعیت افزوده بیش از پیش نشان می‌دهد و ظاهرا این موضوع در بخش‌های دیگر شرکت اپل هم کاملا مشهود است و به‌چشم می‌خورد.

apple map/ اپل مپ

در هفته‌ای که گذشت، موسسه‌ی Thinknum نگاه دقیق‌تر و موشکافانه‌تری به روند استخدام در شرکت اپل انداخت. این موسسه متوجه شد که اپل حتی در روند استخدام خود نیز توجه ویژه‌ای به واقعیت افزوده نشان می‌دهد. بیشتر استخدام‌های صورت‌گرفته در اپل، به اپلیکیشن‌های واقعیت افزوده مربوط می‌شود. یکی از اپلیکیشن‌هایی که در حوزه‌ی واقعیت افزوده مورد توجه کورتینونشین‌ها قرار دارد، نقشه‌های اپل‌مپ است. در شرح شغلی مشخص‌شده برای افرادی که در قسمت نقشه‌های اپل قرار است وارد همکاری جدیدی با اپل شوند، مشخص‌شده است که محصولات نقشه‌برداری در دوران کودکی خود قرار دارند و فناوری‌های جدید به‌کار گرفته‌شده‌ در لیدار (LIDAR) و واقعیت افزوده می‌توانند در این وضعیت، تغییری ایجاد کنند. Apple خاطرنشان می‌کند:

نقشه‌های دیجیتال، تبدیل به یکی از نیازهای ضروری و مهم زندگی روزمره‌ی ما شده‌اند. اما با وجود اهمیتی که دارند، هنوز دوران کودکی خود را سپری می‌کنند. داده‌های جدید و خلاقانه، در همه‌ی سطوح، از سفرهای درون‌شهری گرفته تا نقشه‌های مربوط به فضاهای داخلی، می‌توانند تحولی شگرف ایجاد کنند. با کمک داده‌های جدید می‌توان در نقشه‌برداری دیجیتال، تجربه‌ی جدیدی برای کاربران ایجاد کرد. فناوری‌هایی نوین از جمله لیدار و حوزه‌ی واقعیت افزوده، این قابلیت را دارند که به نقشه‌برداری دیجیتال وارد شوند تا با ارائه‌ی شکل‌های جدیدی از داده‌، نقشه‌های دیجیتال را غنی‌تر سازند. اگر نقشه‌های گوگل‌مپ را دوست دارید و نسبت به آنچه می‌توان در این حوزه به‌انجام رساند، اهمیت نشان می‌دهید، می‌توانید با این شرکت بزرگ وارد همکاری شوید.

یکی دیگر از مشاغل مورد نیاز اپل، مهندس iOS/ macOS است که لزوما خیلی وارد جزئیات دقیق نمی‌شود؛ ولی با نقشه‌ها و Core Location APIها و همچنین API‌های واقعیت افزوده آشنایی دارد. 

راهکارهای ارائه‌شده توسط توسعه‌دهندگان شخص ثالث نشان می‌دهند که واقعیت افزوه در توسعه و ارتقاء ناوبری و نقشه‌ها، نقش مهمی را بازی می‌کنند؛ و نشان می‌دهد که اپل، تمرکز خاصی روی حوزه‌ی واقعیت افزوده دارد. به‌علاوه نباید فراموش کنیم که اپل در مسیر به‌روزرسانی نقشه‌های اپل‌مپ قرار دارد. پیشتر گفته شده بود که سرویس نقشه اپل مورد بازنگری اساسی قرار می‌گیرد. همچنین مشخص شده بود که نقشه‌های اپل‌مپ با کمک پهپادها به‌روز می‌شود. وقتی به‌روزرسانی قرار است صورت گیرد، همزمان اپل می‌تواند داده‌های جدید خود را با داده‌های جدید برپایه‌ی واقعیت افزوده همراه سازد و با این رویکرد، وجه تمایز خاصی برای کوپرتینونشین‌ها در حوزه‌ی نقشه‌های دیجیتال ایجاد خواهد شد.

با اینکه رویکردهای استخدامی اپل، محصول نهایی را تایید نمی‌کند؛ ولی نشان می‌دهد که اپل به‌دنبال استقرار چنین روندی است. علاقه‌مندی اپل به حوزه‌های واقعیت افزوده مشخص بود و با این اطلاعات بیش از پیش مشخص شد که کوپرتینونشین‌ها، واقعا به حوزه‌های واقعیت افزوده علاقمند هستند و آن‌ را دنبال می‌کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات