تلویزیون مینی LED روکو با هوش مصنوعی تنظیمات تصویر را تغییر می‌دهد

چهارشنبه ۱۳ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
تلویزیون روکو پرو ۲۰۲۴ / Roku Pro 2024 روی دیوار در اتاق نشیمن
شرکت روکو تلویزیون‌های جدیدی با پنل LCD و نور پس‌زمینه‌ی Mini LED معرفی کرده است که به هوش مصنوعی مجهزند.
تبلیغات

شرکت روکو سال گذشته در نمایشگاه CES 2023 اعلام کرد که برای اولین‌بار وارد بازار تلویزیون‌های هوشمند می‌شود و همان‌طور‌که انتظار داشتیم، اولین مدل‌ها از تلویزیون روکو روی قیمت‌گذاری منطقی و ارائه‌ی قابلیت‌های کاربردی تمرکز داشتند.

در بین محصولات سال گذشته‌ی روکو، تلویزیون‌های سری Roku Select و Roku Plus دستگاه‌هایی نسبتاً شاخص بودند و باعث شدند نرم‌افزار این شرکت وارد خانه‌های بیشتری شود. با‌وجود‌این، تلویزیون‌های روکو درمقایسه‌با تلویزیون تی سی ال، تلویزیون هایسنس، تلویزیون سامسونگ و تلویزیون ال جی کیفیت تصویر کمتری داشتند.

خانواده سه نفره در حال تماشای تلویزیون روکو پرو ۲۰۲۴ / Roku Pro 2024

حالا برند روکو در تلاش است با نسل جدید تلویزیون‌هایش، عملکرد بهتری در بازار نشان دهد. در همین راستا، این شرکت می‌خواهد تلویزیون‌‌های جدید سری Pro را در سال ۲۰۲۴ روانه‌ی بازار کند. محصولات خانواده‌ی Roku Pro شامل مدل ۵۵ و ۶۵ و ۷۵ اینچ می‌شود و به‌گفته‌ی روکو، قیمت تلویزیون های یادشده کمتر از ۱٬۵۰۰ دلار خواهد بود.

بر‌اساس بیانیه‌ی مطبوعاتی رسمی، تمامی تلویزیون‌های جدید روکو به پنل LCD و سیستم نوردهی محلی Mini LED مجهزند که باعث بهبود کنتراست و نمایش رنگ‌های مشکی عمیق می‌شود. روکو همچنین در پی ارائه‌ی پایه‌ای ویژه است که «طراحی را با عملکرد پیوند می‌دهد» و باعث می‌شود که تلویزیون‌های جدید این شرکت کاملاً به دیوار بچسبند.

تلویزیون روکو پرو ۲۰۲۴ / Roku Pro 2024 از نمای جلو

امسال بسیاری از شرکت‌ها هوش مصنوعی را به محصولات خود اضافه کرده‌اند و روکو نیز می‌گوید که تلویزیون‌های جدیدش به‌لطف هوش مصنوعی می‌توانند تنظیمات صدا و تصویر را به‌صورت خودکار تغییر دهند.

براساس تحقیقات روکو، بیش‌ از ۹۰ درصد مردم هرگز تنظیمات تصویر تلویزیون را تغییر نمی‌دهند و هوش مصنوعی می‌تواند در این مسیر قدم‌های مثبتی بردارد.

قابلیت جدید Smart Picture نوع محتوای در حال پخش را تشخیص می‌دهد و به‌صورت خودکار سراغ تغییر تنظیمات می‌رود. این قابلیت به‌زودی وارد تلویزیون‌های متفرقه‌ی سازگار با نرم‌افزار روکو هم می‌شود.

تلویزیون‌های ۲۰۲۴ روکو را همچون محصولات ۲۰۲۳ این شرکت طراحی کرده است؛ اما تولیدشان را شرکتی متفرقه انجام می‌دهد. روکو نام این شریک تجاری را اعلام نکرده؛ اما گفته است که تلویزیون‌هایش در بهار ۲۰۲۴ به‌دست مشتریان می‌رسند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات