ال جی با تلویزیون غول‌پیکر ۹۸ اینچ به استقبال هوش مصنوعی می‌رود

پنج‌شنبه ۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۸
مطالعه 2 دقیقه
تلویزیون ۹۸ اینچ LG QNED85T ال جی در داخل پذیرایی با اعضای خانواده
تلویزیون ۹۸ اینچ جدید ال‌جی که از پنل LCD استفاده می‌کند، روی هوش مصنوعی متمرکز است و یکی از مهم‌ترین محصولات ۲۰۲۴ این شرکت خواهد بود.
تبلیغات

ال‌جی در بازار تلویزیون‌ها بیشتر با محصولات خوش‌ساخت اولدش شناخته می‌شود، با این‌حال می‌خواهد در سال ۲۰۲۴ مدل جدید تلویزیون‌های سری QNED را که از پنل LCD استفاده می‌کنند نیز در دسترس مشتریان قرار دهد (منظور از QNED، تلویزیون‌هایی است که از فناوری‌های کوانتوم‌دات و نانوسل پشتیبانی می‌کنند).

غول کره‌ای صنعت فناوری به‌صورت اولیه از تلویزیون‌های LG QNED 2024 پرده‌برداری کرده و وعده داده است که این محصولات را به‌طور کامل در CES 2024 به‌نمایش بگذارد.

ال‌جی می‌گوید که در سال ۲۰۲۴ مدل‌های فعلی سری QNED را به‌روزرسانی و مدلی کاملا جدید با پنل ۹۸ اینچ روانه‌ی بازار می‌کند. تلویزیون‌های جدید ال‌جی که در بین آن‌ها مدل 8K هم دیده می‌شود، سیستم‌عامل webOS دارند، از کروم‌کست داخلی استفاده می‌کنند و روی هوش مصنوعی متمرکزند.

تلویزیون‌های جدید ال‌جی سیستم‌عامل webOS دارند، از کروم‌کست استفاده می‌کنند و روی هوش مصنوعی متمرکزند

بر اساس بیانیه‌ی مطبوعاتی ال‌جی، این شرکت امسال چهار تلویزیون سری QNED روانه‌ی بازار می‌کند: مدل QNED99T با پنل مینی‌ ال‌ای‌دی 8K، مدل QNED90T با پنل مینی ال‌ای‌دی 4K، مدل QNED85T با پنل LCD و در نهایت ارزان‌ترین مدل با نام QNED80T.

تلویزیون ال جی QNED99T به پردازنده‌ی Alpha 9 مجهز است که می‌تواند با بهره‌گیری از هوش مصنوعی کیفیت صدا و تصویر را ارتقاء دهد.

تلویزیون‌های QNED90T و QNED85T به نسخه‌ی به‌روزشده‌ی پردازنده‌ی Alpha 8 با عملکرد پردازشی و گرافیکی بهتر و البته پشتیبانی از قابلیت‌های هوش مصنوعی مجهز خواهند بود. در نهایت تلویزیون QNED80T قرار است از تراشه‌ی پایین‌رده‌ی Alpha 5 Gen 7 استفاده کند.

تمامی تلویزیون‌های جدید ال‌جی به سیستم‌عامل webOS 24 مجهزند و ساخت پروفایل‌های مجزا را امکان‌پذیر می‌کنند تا هر کاربر، پیشنهادهای اختصاصی از سوی هوش مصنوعی تلویزیون دریافت کند. به‌علاوه امکان ثبت صدای کاربران مختلف برای دستورات صوتی وجود دارد.

به‌لطف پشتیبانی از کروم‌کست و AirPlay 2 می‌توانید به‌راحتی محتواهای صفحه‌ی گوشی را به تلویزیون انتقال دهید

ال‌جی می‌گوید تلویزیون‌های جدیدش به کروم‌کست محهزند تا بتوانید ازطریق استانداردهای کروم‌کست و AirPlay 2، محتواهای گوشی اندرویدی و گوشی آیفون را روی تلویزیون پخش کنید. از سال آینده تمامی تلویزیون‌های سری QNED ال‌جی به‌مدت چهار سال جدیدترین نسخه‌ی سیستم‌عامل webOS را دریافت خواهند کرد.

شاخص‌ترین محصول جدید ال‌جی، مدل ۹۸ اینچ QNED85T است که به‌جای پنل مینی ال‌ای‌دی از پنل 4K LCD استفاده می‌کند و نوردهی محلی ندارد (به‌همین‌واسطه باید QNED85T را در دسته‌ی محصولات میان‌رده قرار دهیم). انتظار داریم قیمت تلویزیون ۹۸ اینچ ال‌جی منطقی‌تر از قیمت اکثر تلویزیون‌های مینی ال‌ای‌دی این شرکت باشد. قیمت دقیق اعلام نشده است.

ال‌جی در سال ۲۰۲۴ دو تلویزیون 8K سری QNED99T را در مدل‌های ۷۵ اینچ و ۸۶ اینچ روانه‌ی بازار می‌کند. مشخصات دقیق و قیمت این تلویزیون‌ها نیز فعال اعلام نشده است، با این‌حال قیمت مدل‌های ۲۰۲۳ به‌ترتیب ۴٬۸۰۰ دلار و ۶٬۵۰۰ دلار بود. این محصولات روشنایی بسیار زیاد (تا ۳٬۰۰۰ نیت)، Dolby Vision HDR و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز یا بیشتر خواهند داشت.

ال‌جی می‌گوید تلویزیون‌های 4K سری QNED90T پنل مینی ال‌ای‌دی دارند و در مدل‌های ۶۵ اینچ و ۷۵ اینچ و ۸۶ اینچ در دسترس قرار می‌گیرند.

ضعیف‌ترین تلویزیون ۲۰۲۴ سری QNED که QNED80T نام دارد جزو بهترین تلویزیون های اقتصادی بازار خواهد بود. محصولات این خانواده قرار است در مدل‌های ۴۳ اینچ، ۵۰ اینچ، ۵۵ اینچ، ۶۵ اینچ، ۷۵ اینچ و ۸۶ اینچ در دسترس قرار بگیرند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات