بهترین تلویزیون های OLED بازار [بهمن ۱۴۰۲]

شنبه ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۰
مطالعه 14 دقیقه
بهترین تلویزیون‌های OLED بازار ایران
تلویزیون‌های OLED به‌واسطه‌ی تکنولوژی پیشرفته و کیفیت تصویر خیره‌کننده‌ی خود، درحال‌حاضر بهترین گزینه برای تجربه محتوا‌های ویدیویی به‌شمار می‌روند.
تبلیغات

تلویزیون‌ها از اوایل قرن بیستم که با مجموعه‌های سیاه‌و‌سفید کار خود را شروع کردند تا به مدل‌های پیشرفته امروزی برسند، راه زیادی پیموده‌اند. تلویزیون‌ها علاوه بر اینکه جزء اصلی اتاق‌های نشیمن در سرتاسر جهان هستند، اکنون در مکان‌های مختلف دیگری مانند کلاس‌های درس، محل کار و فضاهای عمومی مورد استفاده قرار می‌گیرند و از آن‌ها برای آموزش، اطلاع‌رسانی و سرگرمی افراد در هر سنی استفاده می‌شود.

با پیشرفت روز‌افزون تکنولوژی این جعبه‌های جادویی نیز از تکامل عقب نمانده‌اند و به بهترین ساختارها و پنل‌ها تجهیز شده‌اند تا کاربران را غرق در محتواهای مختلف مانند فیلم و بازی کنند. یکی از پنل‌های پیشرفته که امروزه در تلویزیون‌های مطرح مورد استفاده قرار می‌گیرد، پنل OLED است که با عمق رنگ فوق‌العاده، هرکسی را به خود جذب می‌کند.

ما در این مقاله قصد داریم بهترین تلویزیون‌های OLED بازار ایران را به‌طور خلاصه بررسی کنیم تا به شما در خرید محصول موردعلاقه‌تان کمکی کرده باشیم، اما ابتدا نیاز است با برخی پیش‌نیازها آشنا شوید.

نکاتی که قبل از خرید تلویزیون‌های OLED باید بدانیم

از‌آنجاکه نسبت به پنل تلویزیون‌های OLED باور غلطی میان عموم مردم رشد کرده است و احتمالاً شباهت میان واژه‌های OLED و LED خیلی‌ها را سردرگم می‌کند، بر آن شدیم تا نکات ضروری قبل از خرید آن‌ها را بررسی کنیم.

نوع پنل

تلویزیون‌ها از لحاظ نوع پنل به‌طور کلی به دو دسته LCD و OLED تقسیم می‌شوند و نباید تلویزیون‌هایی که در فروشگاه‌ها با نام تلویزیون‌های LED وجود دارند و توسط فروشندگان نیز توصیه می‌شوند، با تلویزیون‌های دارای پنل OLED اشتباه گرفت.

تلویزیون‌های دارای پنل LCD به دو دسته IPS و VA تقسیم می‌شوند که پنل VA نسبت به IPS زاویه‌ دید کمتر اما کنتراست بیشتری دارد؛ یعنی پنل یادشده رنگ‌های مشکی را با عمق بیشتری نشان می‌دهد که ما تفاوت‌های پنل VA و IPS را به‌طور تخصصی در زومیت بررسی کردیم.

نمایش جنگل و درخت روی تلویزیون LG C2 evo OLED 2022

همچنین نوع دیگری از پنل‌های LCD وجود دارند که نور آن‌ها توسط چراغ‌های کوچک LED تأمین می‌شود که در برخی تلویزیون‌های جدید تعداد این چراغ‌ها بسیار بیشتر و اندازه‌ آن‌ها کوچک‌تر شده است تا عمق رنگ مشکی به حداکثر برسد. به پنل‌های دارای این تکنولوژی miniLED گفته می‌شود که بعد از پنل‌های OLED جز بهترین‌ها محسوب می‌شوند.

از طرف دیگر در تلویزیون OLED نور هر پیکسل توسط خود پیکسل تولید می‌شود، از این رو دیگر نیازی به چراغ‌های LED نیست و این دو ساختار کاملاً متفاوتی نسبت به یکدیگر دارند؛ بنابراین بسیار مهم است که قبل از خرید تفاوت‌ آن‌ها را به‌خوبی بدانید.

وضوح و ابعاد

در این مقاله، بهترین تلویزیون‌های OLED با وضوح 4K را به شما معرفی کرده‌ایم

هزینه ساخت پنل‌های OLED به‌دلیل تکنولوژی به‌کاررفته در آن‌ها بسیار بیشتر از پنل‌های دیگر به‌حساب می‌آید؛ بنابراین تفاوت قیمت اندازه‌های مختلف نیز تا حدودی زیاد است. اکنون که قصد دارید برای خرید تلویزیون هزینه زیادی بپردازید، احتمالاً وضوح آن در پخش محتوای مختلف برایتان بسیار مهم خواهد بود. ما هم سعی کردیم تا بهترین تلویزیون‌های OLED بازار را که دارای وضوح 4K هستند انتخاب کنیم.

پس از اینکه از وضوح دستگاه مطمئن شدید، حال باید ببینید با توجه به اندازه اتاق یا فضایی که قرار است تلویزیون را در آن قرار دهید، کدام اندازه برای شما مناسب است. برای اطلاعات بیشتر، فاصله مناسب شما از تلویزیون دارای وضوح 4K باید ۱٫۵ برابر ارتفاع تلویزیون باشد. مثلا اگر قرار است تلویزیونی ۶۵ اینچی خریداری کنید، فاصله تقریبی شما از آن باید حدود ۱٫۵ تا ۲ متر باشد.

چگونه بهترین سایز تلویزیون را برای اتاقمان انتخاب کنیم؟

درگاه‌ها، نرخ تازه‌سازی و فناوری‌های مختلف برای بازی کردن

تلویزیون‌های OLED گزینه‌های بسیار مناسبی برای بازی کردن، خصوصا با کنسول‌های نسل نهم مانند پلی‌ استیشن ۵ یا ایکس باکس سری ایکس هستند. این کنسول‌ها قادرند تا محتوای 4K را با نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز اجرا کنند؛ بنابراین داشتن پورت HDMI 2.1 و پشتیبانی از نرخ تازه‌سازی یاد شده، از مهم‌ترین فاکتورها برای بازی کردن در این تلویزیون‌ها هستند.

درگاه های پشتی تلویزیون LG C1 OLED

همچنین فناوری HDR با استانداردهای HDR10+ و دالبی ویژن، باعث غنی‌تر شدن رنگ و بالا رفتن روشنایی و کنتراست تصاویر می‌شود که یکی دیگر از فاکتورهای مناسب برای تجربه ایدئال تماشای محتوا، روی تلویزیون‌های OLED است. اگر قصد دارید تنها برای بازی کردن تلویزیون جدیدی بخرید که به‌اندازه تلویزیون‌های OLED نیز گران نباشد، می‌توانید با مراجعه به راهنمای خرید بهترین تلویزیون گیمینگ، گزینه مناسب خود را بهتر انتخاب کنید.

مشکلات تلویزیون‌های OLED

همان‌طور که گفتیم پنل‌های OLED مزایای زیادی نسبت به سایر تکنولوژی‌ها دارند اما در این بین باز هم مشکلاتی هستند که شاید در طولانی‌مدت کمی اذیت‌کننده باشند.

توجه کنید که مشکلات گفته‌شده به همین زودی‌ها رخ نخواهند داد و بیشتر جنبه اطلاع‌رسانی دارند. تلویزیون‌های OLED در صورت استفاده درست می‌توانند تا چندین سال به‌طور مداوم کار کنند.

  • وقوع پدیده Burn-in: پیکسل‌های پنل OLED مستعد سوختن هستند که شامل تغییر رنگ دائمی نمایشگر ناشی از نمایش تصویری ثابت برای مدتی طولانی است. البته مشکل مذکور به این سادگی‌ها در مدل‌های جدید به وجود نمی‌آید اما سعی کنید محتوایی مانند اخبار یا برنامه‌های ورزشی را که دارای لوگو ثابتی در صفحه هستند، به‌مدت طولانی تماشا نکنید. به‌عنوان راه‌حل سعی کنید هر یک ساعت به تلویزیون استراحت بدهید یا محتوای متفاوتی تماشا کنید.
  • روشنایی محدود: روشنایی پنل‌های OLED از سایر تکنولوژی‌ها مانند پنل‌های دارای چراغ LED کمتر است و برای مکان‌های پرنور یا فضای بزرگ مناسب نیست اما برای استفاده خانگی فرق چندانی ندارد و تجربه سینماگونه را هنگام اجرای فیلم‌های با وضوح بالا برای شما رقم خواهد زد.
  • طول عمر کمتر و هزینه بیشتر: به‌دلیل استفاده از مواد آلی و باکیفیت در ساخت پنل‌های OLED، طول عمر آن‌ها کمی کوتاه‌تر از سایرین و قیمتشان نیز بالاتر است.

در حال حاضر تلویزیون‌های OLED سونی نیز در بازار ایران وجود دارند اما به‌دلیل قیمت بالا و ارزش خرید کمتر نسبت به مدل‌های ال‌جی و سامسونگ، از معرفی آن‌ها در لیست پیش‌رو خودداری کردیم.

بهترین تلویزیون ۴۸ اینچی OLED

برای خرید تلویزیون OLED و 4K پیشنهاد می‌کنیم که به سراغ مدل‌های کمتر از ۴۸ اینچ نروید تا بتوانید بهترین تجربه را از تماشای محتوا در تلویزیون دریافت کنید. حداقل فاصله شما از تلویزیون‌های با وضوح 4K در این اندازه هم باید حدود یک الی دو متر باشد.

lg-48-c1

ال‌جی 48C1

اگر دنبال خرید تلویزیون OLED در محدوده قیمتی زیر ۵۰ میلیون تومان هستید، مدل ۴۸ اینچی تلویزیون ال‌جی C1 با قیمت حدود ۴۴ میلیون تومان گزینه بسیار مناسبی است.

پنل OLED تلویزیون فوق از نوع ۱۰ بیتی بوده و به‌طور پیش‌فرض یک میلیارد رنگ را نمایش می‌دهد که با کنتراست فوق‌العاده و عمق بالای رنگ مشکی، مناسب فیلم دیدن یا بازی کردن در فضاهای کم نور است اما به‌اندازه تلویزیون‌های VA در فضاهای پرنور خوب عمل نمی‌کند.

مدل ال‌جی 48C1 با بهره‌گیری از نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز و درگاه HDMI 2.1، گزینه بسیار مناسبی برای بازی کردن با کنسول‌های نسل نهمی است اما باید مراقب طراحی ظریف و خطر وقوع پدیده Burn-in نیز باشید که پیش‌تر در مورد راه‌های جلوگیری از آن توضیح دادیم.

بهترین تلویزیون ۵۵ اینچی OLED

اندازه ۵۵ اینچ یکی از سایزهایی است که بیشتر خانواده‌ها به سراغ آن می‌روند. اگر شما هم قصد خرید یکی از مدل‌های ۵۵ اینچی را دارید، فاصله ۲ تا ۲٫۵ متری از آن را رعایت کنید تا به بهترین تجربه از وضوح 4K در اندازه یادشده برسید.

lg cs

ال‌جی 55CS

در دسته تلویزیون‌های ۵۵ اینچی، مدل ۵۵ اینچی ال‌جی CS ارزش خرید نسبتاً خوبی دارد. تلویزیون مذکور که در سال ۲۰۲۲ وارد بازار ایران شد، در زمان نگارش مقاله چیزی حدود ۵۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.

پنل ال‌جی 55CS از نوع ۱۰ بیتی با قابلیت نمایش بومی ۱ میلیارد رنگ و دارای نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز و قابلیت AMD FreeSync Premium مناسب برای بازی با کسنول‌های نسل نهم است.

همچنین تکنولوژی‌های AI Sound Pro و AI Picture Pro با استفاده از هوش مصنوعی، کیفیت صدا و تصاویر محتوای در حال پخش را تا بالاترین حد بالا می‌برند. همچنین نور پنل نیز با توجه به شرایط نوری محیط تنظیم می‌شود که تمام این‌ها، در کنار بسیاری امکانات دیگر، ارزش خرید ال‌جی CS را افزایش می‌دهند.

lg c2

ال‌جی 55C2

تلویزیون ال‌جی 55C2 محصول سال ۲۰۲۲، با قیمتی حدود ۶۰ میلیون تومان و کمی امکانات بیشتر نسبت به ال‌جی CS، از گزینه‌های انتخابی ما میان مدل‌های ۵۵ اینچی است.

تلویزیون مذکور از پنل‌های جدید OLED ال‌جی که به Evo معروف‌اند بهره می‌برد که علاوه‌بر روشنایی بیشتر، در مقابل پدیده Burn-in نیز مقاوم‌تر هستند. پنل 55C2 از نوع ۱۰ بیتی و دارای نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز است که برای بازی کردن گزینه ایدئالی محسوب می‌شود.

نکته‌ی دیگر درمورد خرید تلویزیون‌های OLED، انتظار بالای افراد از آن‌ها است. در حالی که قیمت این مدل‌ها جز گران‌ترین‌ها محسوب می‌شود اما روشنایی آن‌ها به‌اندازه پنل‌های Mini LED نیست. اگر می‌خواهید در مورد آن‌ها بیشتر بدانید، پیشنهاد می‌کنیم به مقاله بهترین تلویزیون‌ های سامسونگ نیز سری بزنید تا با مدل‌های دارای پنل یادشده، بیشتر آشنا شوید.

lg c3

ال‌جی 55C3

تلویزیون ال‌جی C3 که از پنل OLED Evo استفاده می‌کند، محصول سال ۲۰۲۳ است و با روشنایی بیشتر از C2، در بازار ایران قیمتی بالاتر از ۶۷ میلیون تومان دارد. نرخ تازه‌سازی این پنل نیز ۱۲۰ هرتز بوده و با عمق رنگ ۱۰ بیتی، گزینه بسیار مناسبی برای تجربه جدیدترین بازی‌های روز با کنسول‌های نسل نهمی به‌شمار می‌رود.

همچنین تجربه صوتی فراگیر با اسپیکرهای ۴۰ واتی و فناوری‌ دالبی ویژن برای نمایش تصاویر خیره‌کننده، باعث شده‌اند تا درحال‌حاضر ال‌جی C3 جز پرچمداران تلویزیون‌های OLED در ایران باشد.

samsung-65s95b

سامسونگ 55S95B

شرکت سامسونگ نیز از دیگر رقیب کره‌ای خود عقب نمانده و در زمینه تولید پنل‌های OLED پیشرفت‌های بسیار خوبی کرده است. تلویزیون ۵۵ اینچی سامسونگ S95B با پنل OLED و نرخ تازه‌سازی ۱۴۴ هرتز، برای مشاهده هر محتوایی از جمله بازی کردن با کنسول‌های نسل ۹، گزینه بسیار مناسبی به‌حساب می‌آید. البته برای بازی کردن با کنسول، تلویزیون به‌طور خودکار روی ۱۲۰ هرتز تنظیم می‌شود تا عمق رنگ به ۱۰ بیت برسد اما زمان استفاده از نرخ ۱۴۴ هرتز هنگام وصل کردن لپ تاپ به تلویزیون، عمق رنگ تا ۸ بیت کاهش پیدا می‌کند.

سامسونگ در ساخت این تلویزیون از پنل QD-OLED استفاده کرده که به گفته این شرکت از پنل‌های OLED معمولی کیفیت بهتری دارد و تنها ساختار آن‌ها کمی متفاوت است.

قیمت تلویزیون سامسونگ در تاریخ نگارش مقاله، حدود ۷۲ میلیون تومان اعلام شده است.

بهترین تلویزیون ۶۵ اینچی OLED

مدل‌های ۶۵ اینچی نیز تلویزیون‌های پرفروشی‌اند که برای فضاهای بزرگ‌تر مناسب هستند. یادتان نرود که برای مشاهده ایدئال محتوای 4K در این تلویزیون‌ها، باید در محدوده ۲٫۵ متری آن قرار بگیرید.

lg cs

ال‌جی 65CS

تلویزیون ۶۵ اینچی ال‌جی CS با افزایش قیمت ۳۰ میلیونی نسبت به مدل ۵۵ اینچی خود، درحال‌حاضر قیمتی نزدیک به ۸۰ میلیون تومان دارد.

تلویزیون مذکور که در سال ۲۰۲۲ عرضه شد، دارای طراحی کشیده در بخش پایه، نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز و عمق رنگ ۱۰ بیتی است که در اجرای فیلم‌های HDR و بازی‌های نسل نهمی، عملکرد فوق‌العاده‌ای دارد.

توجه داشته باشید که با خرید این مدل، یا باید ریسک پدیده Burn-in را به جان بخرید یا نکات گفته‌شده در ابتدا را به خوبی رعایت کنید تا مشکلی برای پنل پیش نیاید.

lg c3

ال‌جی 65C3

در‌حال‌حاضر مدل ۶۵ اینچی تلویزیون ال‌جی C3 محصول سال ۲۰۲۳، قیمت حدودی ۹۷ میلیون تومانی دارد که نسبت به مدل ال‌جی C2 سال ۲۰۲۲، تنها نزدیک به ۳ میلیون تومان گران‌تر است. با توجه به بهبود‌های C3 نسبت به مدل قبلی از جمله مقاومت بیشتر در وقوع پدیده Burn-in، پیشنهاد می‌کنیم که به‌جای خرید C2، با افزایش هزینه بسیار جزئی، سراغ مدل C3 بروید.

تلویزیون ال‌جی 65C3 دارای پنل OLED Evo با نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز و عمق رنگ فوق‌العاده ۱۰ بیتی است که بازی کردن با کنسول‌های نسل ۹ و تماشای محتوای HDR در آن، تجربه هیجان‌انگیزی خواهد بود.

مدل یادشده از بهترین و جدیدترین پردازشگر و سیستم‌عامل تلویزیون‌های ال‌جی برخوردار است که با استفاده از هوش مصنوعی داخلی، صدا و کیفیت محتوای در حال پخش را بهبود می‌بخشد و نور صفحه را مناسب با فضای اتاق تنظیم می‌کند.

samsung-65s95b

سامسونگ 65S95B

برای علاقه‌مندان برند سامسونگ، مدل ۶۵ اینچی تلویزیون S95B را در نظر گرفتیم که پیش‌تر مدل ۵۵ اینچی آن را معرفی کردیم. تلویزیون‌های این سری قیمت بسیار بالایی دارند به‌طوری‌که همین مدل ۶۵ اینچی درحال‌حاضر قیمتی برابر با ۹۳ میلیون تومان دارد.

تلویزیون یادشده دارای پنل QD-OLED (پنل OLED اختصاصی سامسونگ) با نرخ تازه‌سازی ۱۴۴ هرتز است که با عمق رنگ واقعی ۱۰ بیتی، توانایی تولید یک میلیارد رنگ را دارد. همچنین قوی‌ترین پردازنده تلویزیون‌های سامسونگ یعنی Neural Quantum Processor 4K در S95B به‌کاررفته که بهبود‌های زیادی را روی محتواهای مختلف با کمک هوش مصنوعی داخلی اعمال می‌کند.

تلویزیون ال‌جی G2 از نمای جلو

ال‌جی 65G2

در حال حاضر یکی از گران‌ترین تلویزیون‌های ۶۵ اینچی OLED بازار، تلویزیون ال‌جی 65G2 محصول سال ۲۰۲۲ است که با قیمتی حدود ۱۱۴ میلیون تومان در فروشگاه‌های مختلف وجود دارد.

تلویزیون‌های سری G تمام ویژگی‌های سری C را در طراحی ظریف‌تر و مناسب برای نصب روی دیوار در خود جای داده‌اند. اسپیکر‌های تلویزیون LG در فریم کناری قرار گرفته است تا هنگام نصب روی دیوار، صدا در بهترین حالت ممکن پخش شود.

علاوه‌بر مدل G2، نسخه ۶۵ اینچی تلویزیون ال‌جی G3 محصول سال ۲۰۲۳ نیز در بازار ایران با قیمتی حدود ۱۳۰ میلیون تومان وجود دارد اما از آن جایی که با چنین هزینه‌ای می‌توان تلویزیون‌های OLED بزرگ‌تری خریداری کنید، خرید آن چندان توصیه نمی‌شود، اما در نهایت همه چیز بستگی به بودجه و سلیقه شما دارد.

بهترین تلویزیون ۷۵ اینچی OLED

تلویزیون‌ها بالای ۷۵ اینچ جز گران‌ترین مدل‌های تلویزیون در سطح جهان هستند و شرکت‌های عرضه‌کننده آن‌ها از تمام تکنولوژی‌های روز برای ساختشان بهره می‌برند. ما نیز فاکتور قیمت را در این بخش نادیده گرفتیم و بهترین مدل‌های ال‌جی که در بازه موردنظر از سایر مدل‌ها ارزش خرید بیشتری دارند را انتخاب کردیم.

همانطور که در ابتدای لیست گفتیم، مدل‌های دیگری مانند سونی نیز راه خود را به بازار ایران باز کرده‌اند اما به‌دلیل قیمت بالا و امکانات مشابه نسبت به مدل‌های ال‌جی، جایی برای آن‌ها در لیستمان در نظر نگرفتیم.

توجه کنید که برای لذت بردن از محتوای تلویزیون‌های بالای ۷۵ اینچ OLED با وضوح 4K، باید در فاصله ۲ تا ۳ متری آن‌ها بنشینید.

تلویزیون ال‌جی C2 از نمای جلو

ال‌جی 77C2

اولین تلویزیون بالای ۷۵ اینچ لیست ما مدل ال‌جی 77C2 به‌حساب می‌آید که پنل ۷۷ اینچی OLED آن دارای نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی و عمق رنگ ۱۰ بیتی است. چنین پنل سریعی هیجان بازی کردن با کنسول‌های نسل نهمی را در چنین ابعادی دو‌چندان می‌کند.

همان‌طور که گفتیم تلویزیون‌های OLED در ابعاد بزرگ قیمت بسیار نجومی دارند؛ بنابراین قیمت مدل 77C2 نیز در بازار ایران، چیزی حدود ۱۸۰ میلیون تومان اعلام شده است.

lg c3

ال‌جی C3

درحال‌حاضر قیمت مدل ۷۷ اینچی تلویزیون ال‌جی C3 در بازار ایران حدود ۱۲ میلیون تومان از مدل C2 گران‌تر است؛ بنابراین با کمی افزایش بودجه می‌توانید نسل جدیدتری از پنل‌های OELD ال‌جی را تجربه کنید.

تلویزیون ال‌جی C3 محصول سال ۲۰۲۳ از جدیدترین و قوی‌ترین امکانات و سخت‌افزار این شرکت کره‌ای برای نمایش و خلق رنگ‌ها بهره می‌برد. پنل پیشرفته OLED Evo، نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز، عمق رنگ ۱۰ بیتی بومی و بسیاری امکانات دیگر با جدیدترین و ظریف‌ترین طراحی روز، شاید ارزشش را داشته باشد که برای بردن سینمای کوچک و همه‌کاره‌ای به خانه خود، تا این حد هزینه کنید.

هم‌اکنون در بازار ایران مدل ۸۳ اینچی ال‌جی C3 نیز وجود دارد که با قیمت بسیار بالای ۲۴۵ میلیون تومانی در برخی فروشگاه‌ها موجود است. به‌دلیل تفاوت قیمت ۵۰ میلیون تومانی بین این دو مدل، خرید مدل ۷۷ اینچی معقولانه‌تر به‌نظر می‌رسد.

تلویزیون ال‌جی G2 از نمای جلو

ال‌جی 77G2

تلویزیون ال‌جی 77G2 که پیش‌تر مدل ۶۵ اینچی آن را معرفی کردیم، در زمان نگارش مقاله با قیمتی حدود ۲۲۲ میلیون تومان در بازار موجود است.

تلویزیون ال‌جی G2 از پنل OELD با نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز و استاندارد HDR10 پلاس بهره می‌برد که در کنار اسپیکر‌های ۶۰ واتی کار شده در اطراف فریم، بازی کردن با کنسول‌های نسل نهمی را به سرگرمی بسیار هیجان‌انگیزی تبدیل می‌کند.

درست مانند ال‌جی C3، مدل ۸۳ اینچی ال‌جی G2 نیز در بازار با قیمت بسیار زیاد ۳۶۰ میلیون تومانی موجود است که به دلیل اختلاف قیمت بسیار زیاد با مدل ۷۷ اینچی، خرید آن توصیه نمی‌شود.

ممنونیم که تا اینجا همراه ما بودید. اگر تجربه استفاده از هرکدام از مدل‌های فوق را دارید، با به اشتراک گذاشتن آن با سایر کاربران زومیت، به بهتر شدن این راهنمای خرید کمک کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات