تلویزیون TCL Q7 5K از نمای جلو

بهترین تلویزیون‌های معرفی‌شده در CES 2023

شنبه ۱۷ دی ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۰
مطالعه 6 دقیقه
در این مقاله فهرست بهترین و جذاب‌ترین تلویزیون‌هایی که در رویداد CES ۲۰۲۳ معرفی شد را مرور خواهیم کرد.
تبلیغات

رویداد CES 2023 نیز با تمام خبرهای جذاب و محصولات و فناوری‌های عجیب خود به‌پایان رسید و شرکت‌های مختلف سرتاسر جهان سعی کردند بهترین و جدیدترین تکنولوژی‌های خود را درمعرض دید رسانه‌ها و کاربران قرار دهند.

دسته‌بندی تلویزیون همیشه جایگاه بسیار ویژه‌ای در CES دارد و امسال نیز رونمایی مدل‌های بسیار جذابی را شاهد بودیم که هرکدام ویژگی‌ها و قابلیت‌های مخصوصی ارائه می‌دهند. در این مقاله، قصد داریم فهرست بهترین تلویزیون‌های معرفی‌شده در CES 2023 را مرور کنیم.

فهرست مطالب

تلویزیون ۹۸ اینچی TCL با فناوری miniLED؛ رقابت با برترین‌های سامسونگ

تلویزیون هوشمند TCL Q6 4K روی دیوار

TCL در رویداد CES 2023 تلویزیون پرچم‌دار خود به‌ نام QM8 را رونمایی کرد. این محصول از پنل miniLED بهره می‌برد و در چند مدل با ابعاد ۶۵، ۷۵، ۸۵ و ۹۸ اینچی عرضه می‌شود. از ویژگی‌های این تلویزیون TCL می‌توان به پنل پیشرفته‌ی HightBright Ultra اشاره کرد که طبق گفته‌ی TCL، روشنایی آن از پنل‌های مینی LED سال گذشته تا دو برابر بیشتر است.

TCL با درهم‌شکستن سنت‌های قبلی، تلویزیون ۹۸ اینچ مینی LED برای رقابت‌با سامسونگ رونمایی کرد
TCL با درهم‌شکستن سنت‌های قبلی، تلویزیون ۹۸ اینچ مینی LED برای رقابت‌با سامسونگ رونمایی کرد
مطالعه '4

QM8 با وضوح 4K از ۲۳۰۰ ناحیه‌ی نوردهی موضعی استفاده می‌کند و به وای‌فای و ساب‌ووفر داخلی نیز مجهز شده است که آن را به یکی از بهترین گزینه‌ها برای اوج لذت از تماشای محتوا تبدیل می‌کند.

تلویزیون‌های مایکرولنز OLED پاناسونیک؛ بهترین تجربه‌ی HDR

تلویزیون OLED پاناسونیک MZ2000 با فناوری Micro Lens Array

پاناسونیک در CES امسال تلویزیون MZ2000 را رونمایی کرد که از پنل جدیدی با فناوری آرایه‌ی لنزهای کوچک (Micro Lens Array) بهره می‌برند. طبق گفته‌ی این شرکت، فناوری جدید حداکثر روشنایی تلویزیون‌های MZ2000 را تا ۱۵۰ درصد افزایش داده و میانگین سطح روشنایی پنل نیز درمقایسه‌با پنل‌های OLED استاندارد بازار بیشتر است.

پاناسونیک در تلویزیون‌های MZ2000 از ماژول جدیدی موسوم به Master OLED Ultimate استفاده کرده است که وقتی درکنار پردازنده‌ی HCX Pro AI قرار می‌گیرد، بهترین تجربه را از تماشای محتوای HDR ارائه می‌دهد.

لیست قیمت تلویزیون‌های پاناسونیک

تلویزیون ۹۷ اینچی M3 OLED ال‌جی؛ محصولی بدون ورودی صدا و تصویر

تلویزیون M3 OLED ال جی ۲

CES 2023 میزبان معرفی تلویزیون‌هایی با ابعاد غول‌پیکر بود که به‌لطف فناوری‌های جدید، فضای بسیار کمی را درمحیط خانه‌ی شما اشغال می‌کنند. ال‌جی با معرفی تلویزیون‌های جدید سری Signature OLED M، امکان نصب آسان این غول ۹۷ اینچی را فراهم کرده است. کره‌ای‌ها ادعا می‌کنند فناوری بی‌سیم Zero Connect این تلویزیون ال‌جی 4K باعث شده است برای خروجی و ورودی صدا و تصویر به هیچ سیمی نیاز نداشته باشید.

تلویزیون ۹۷ اینچی M3 OLED ال‌جی بدون هیچ‌گونه ورودی صدا و تصویر معرفی شد
تلویزیون غول‌پیکر ۹۷ اینچی M3 OLED ال‌جی بدون نیاز به کابل HDMI، سیگنال تصاویر را به‌طور بی‌سیم دریافت می‌کند.
تلویزیون ۹۷ اینچی M3 OLED ال‌جی بدون هیچ‌گونه ورودی صدا و تصویر معرفی شد

طبق اعلام ال‌جی، باکس Zero Connect امکان اتصال به چند دستگاه را دارد؛ اما فعلاً جزئیات بیشتری دراین‌باره ارائه نکرده است. به‌هرحال شما می‌توانید با این باکس، سیگنال صدا و تصویر را با روش بی‌سیم به تلویزیون خود ارسال کنید. این فناوری امکان ارسال سیگنال تصویر 4K با نرخ ۱۲۰ هرتز را به‌طور بی‌سیم فراهم کرده است.

تلویزیون ۷۷ اینچی OLED سامسونگ؛ گزینه‌ای جذاب برای گیمرها

تلویزیون S95C سامسونگ

سامسونگ سال قبل اولین نمونه از تلویزیون‌های OLED 4K مبتنی‌بر فناوری کوانتوم‌دات خود را به‌نمایش گذاشت و امسال در CES 2023 مدل ۷۷ اینچی جدید QD-OLED 4K خود را معرفی کرد. این محصول S95C نام دارد و از پنلی با نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتز بهره می‌برد و با استفاده از تراشه‌ی Neural Qouantom Processor 4K و فناوری AI Restoration، جزئيات و رنگ‌ها و روشنایی را افزایش می‌دهد تا از تماشای محتوا بیشترین لذت را ببرید.

تلویزیون ۷۷ اینچی OLED 4K سامسونگ، انتخاب جذابی برای گیمرها
تلویزیون ۷۷ اینچی OLED 4K سامسونگ، انتخاب جذابی برای گیمرها
مطالعه '1

سامسونگ ادعا می‌کند S95C دقیق‌ترین و چشم‌نوازترین تجربه‌ی بصری را با طراحی مینیمال و درون‌ قابی با ضخامت بسیار کم ۱۱ میلی‌متر ارائه می‌دهد. این تلویزیون سامسونگ از نرخ نوسازی تا ۱۴۴ هرتز بهره می‌برد؛ به‌همین‌دلیل، انتخابی بسیار جذاب برای گیمرها خواهد بود. از دیگر ویژگی‌های این تلویزیون می‌توان به ۸ بلندگوی داخلی با پشتیبانی از دالبی‌ اتموس و مصرف بسیار کم برق اشاره کرد.

تلویزیون‌های 8K OLED سامسونگ با روشنایی ۴۰۰۰ نیت؛ وضوح و روشنایی چشمگیر در محصولی جذاب

تلویزیون نئو کیولد ۲۰۲۳ سامسونگ Samsung Neo QLED 2023 از نمای جلو

تلویزیون‌های پرچم‌دار جدید سامسونگ از نسخه‌ی ارتقایافته‌ی سیستم‌عامل تایزن استفاده می‌کنند و قابلیت‌هایی مثل Chat Together و ConnecTime و 3D Map View را ارائه می‌دهند. Chat Together به افرادی که مشغول تماشای فیلم یا سریالی مشترک هستند، اجازه می‌دهد تا درباره‌ی آن بحث کنند و واکنش‌هایشان را به‌صورت آنی به‌اشتراک بگذارند.

تلویزیون‌های Neo QLED 2023 سامسونگ با وضوح 8K و روشنایی خارق‌العاده ۴۰۰۰ نیت رونمایی شدند
مطالعه '3

علاوه‌براین، قابلیت ConnecTime انتقال تماس‌های ویدئویی را از گوشی به تلویزیون ممکن می‌سازد. وقتی از تلویزیون فاصله بگیرید، تماس ویدئویی به‌صورت خودکار به دستگاه اصلی برمی‌گردد. قابلیت 3D Map View نیز موقعیت وسایل هوشمند موجود در خانه را در قالب نقشه‌ای سه‌بعدی از نمای بالا نشان می‌دهد.

تلویزیون‌های میکر LED سامسونگ؛ وقتی استانداردهای ۲۰۲۳ تعیین می‌شود

سامسونگ همیشه در فناوری‌های مرتبط با OLED ازجمله شرکت‌های پیش‌گام بازار بوده است و یکی از اولین برندهایی بود که از فناوری miroLED استفاده کرد. غول فناوری کره‌ای امسال با تلویزیون ۷۶ اینچی Micro LED CX، کوچک‌ترین تلویزیون مجهز به فناوری microLED خود را با قیمت ارزان‌تر از مدل‌های سال قبل معرفی کرد.

سامسونگ رده‌ی تلویزیون‌های پول‌ساز mini-LED و Neo QLED خود را نیز فراموش نکرده است. در سال ۲۰۲۳، حداقل دو مدل جدید را در این رده خواهیم دید. QN95C، تلویزیون 4K پرچم‌دار سامسونگ، از طراحی جدیدی بهره می‌برد و اکنون همه‌ی اتصالات آن به‌جای قرارگیری در باکس جداگانه، داخل خود بدنه‌ی تلویزیون تعبیه‌ شده‌اند.

سامسونگ با تلویزیون‌های MICRO LED استاندارد کیفیت تصویر در سال ۲۰۲۳ را تعیین می‌کند
سامسونگ با تلویزیون‌های MICRO LED استاندارد کیفیت تصویر در سال ۲۰۲۳ را تعیین می‌کند
مطالعه '4

تلویزیون QN95C نیز به‌لطف پردازش ۱۴ بیتی و سیستم جدید تیرگی موضعی خود اکنون بهبودهایی را درزمینه‌ی روشنایی و کنترل طیف خاکستری تجربه می‌کند؛ تغییری که به نمایش بهتر روشنایی و جزئیات می‌انجامد.

تلویزیون microOLED هایسنس؛ روشنایی خارق‌العاده

2023 UX Hicense

UX تلویزیون ۸۵ اینچی miniLED هایسنس است که با وضوح 4k و فناوری QLED در CES 2023 معرفی شد. این محصول با پلتفرم جدید هایسنس نیز سازگاری دارد و از بیش‌ از ۲۰ هزار miniLED بهره می‌برد که گفته می‌شود حداکثر روشنایی را به ۲۵۰۰ نیت می‌رساند.

هایسنس از درخشان‌ترین تلویزیون miniLED خود رونمایی کرد
مطالعه '2

UX هایسنس درواقع درخشان‌ترین تلویزیون این برند است. این محصول با بهره‌گرفتن از تراشه‌ی Hi-View Engine X هایسنس و الگوریتم افزایش کیفیت تصویر جدید مبتنی‌بر هوش مصنوعی، به تولید تصاویر واضح‌تر و جذاب‌تر کمک می‌کند. براساس گزارش‌ها، این تلویزیون از فناوری دالبی‌ویژن، Wi-Fi 6e ،NextGen و Freesync Premium Pro ای‌ام‌‌دی پشتیبانی خواهد کرد.

شما کدام تلویزیون معرفی‌شده در رویداد CES 2023 را بیشتر می‌پسندید؟ لطفاً دیدگاه‌های خود را در بخش دیدگاه‌ها با زومیت و سایر کاربران به‌اشتراک بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات