سامسونگ با تلویزیون‌های MICRO LED استاندارد کیفیت تصویر در سال ۲۰۲۳ را تعیین می‌کند

چهارشنبه ۱۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
تلویزیون Micro LED سامسونگ در سال ۲۰۲۳
تلویزیون‌های سامسونگ برای سال ۲۰۲۳ باریک‌تر، روشن‌تر، دقیق‌تر و گیمینگ‌تر از همیشه هستند.
تبلیغات

سامسونگ در CES 2023 بهبود‌های چشم‌گیری را برای خانواده‌ی تلویزیون‌های ۲۰۲۳ خود به‌نمایش گذاشت؛ مواردی همچون طراحی باریک‌تر، سیستم صوتی قدرتمندتر، تجربه‌ی بازی 4K بر بستر کلاود و اپلیکیشن‌های حوزه‌ی سلامت از جمله‌ی این بهبودها به‌شمار می‌آیند. در ادامه جزئیات بیشتری از تلویزیون‌های سامسونگ را با شما به‌اشتراک می‌گذاریم.

تلویزیون‌های MicroLED ارزان‌تر

سامسونگ یکی از نخستین شرکت‌ها بود که فناوری microLED را در پنل‌هایش به‌کار گرفت؛ به‌موجب این فناوری، چراغ‌های LED بسیار ریز به‌جای آنکه برای نور پس‌زمینه‌ی پنل‌های LCD (چه LED، چه miniLED) به‌کار گرفته شوند به‌عنوان پیکسل نقش‌آفرینی می‌کنند. در ابتدای کار تلویزیون‌های microLED بسیار بزرگ (حداقل ۱۱۰ اینچ) و بسیار گران‌قیمت بودند.

تلویزیون 2023 سامسونگ

حال، سامسونگ می‌خواهد روند را برای فناوری microLED تغییر دهد و خرید تلویزیون‌های مبتنی‌بر آن را برای طیف وسیع‌تری از افراد ممکن سازد؛ تلویزیون ۷۶ اینچی Micro LED CX، کوچک‌ترین تلویزیون سامسونگ با این فناوری به‌شمار می‌آید؛ کره‌ای‌ها می‌گویند تلویزیون ۷۶ اینچی‌شان، ارزان‌قیمت‌ترین مدل microLED-شان نیز خواهد بود.

تلویزیون‌های QD-OLED بزرگ‌تر

مدل S95B سامسونگ یکی از نخستین تلویزیون‌های QD-OLED به‌شمار می‌آید که در نمایشگاه CES 2022 معرفی شد؛ اما این تلویزیون ۵۵ اینچی مقابل مدل‌های بزرگی با ابعاد بالغ‌بر ۹۸ اینچ بسیار کوچک به‌نظر می‌آید؛ برهمین اساس امسال سامسونگ دست‌به‌کار شد و تلویزیون ۷۷ اینچی S95C را با قابلیت‌های چشم‌گیر دیگر معرفی کرد.

Neo QLED در مسیر بهبود؛ روشنایی ۴۰۰۰ نیتی

سامسونگ رده‌ی تلویزیون‌های پول‌ساز mini-LED و Neo QLED خود را نیز فراموش نکرده است. در سال ۲۰۲۳ حداقل دو مدل جدید را در این رده خواهیم دید؛ QN95C تلویزیون 4K پرچم‌دار سامسونگ، طراحی جدیدی دارد و اکنون کلیه‌ی اتصالات آن به‌جای قرارگیری در باکسی جداگانه، داخل خود بدنه‌ی تلویزیون قرار دارد.

تلویزیون QN95C به‌لطف پردازش ۱۴ بیتی و سیستم جدید تیرگی موضعی خود اکنون بهبودهایی را در زمینه‌ی روشنایی و کنترل طیف خاکستری تجربه می‌کند؛ تغییری که به نمایش بهتر روشنایی و جزئیات می‌انجامد.

نمای جلو تلویزیون Samsung Neo QLED 2023

تمام تلویزیون‌های Neo QLED 2023 سامسونگ از فناوری Auto HDR Remastering AI نیز بهره می‌برند؛ به‌لطف این فناوری تلویزیون می‌تواند افکت HDR را به‌طور بی‌درنگ روی محتوای SDR پیاده کند.

تلویزیون QN95C درست‌مانند تلویزیون‌های ۲۰۲۲ سونی از وب‌کم نیز بهره می‌برد. این دوربین غالبا برای تماس‌های تصویری و ورزش به‌کار خواهد رفت؛ اما از طرف دیگر با نسخه‌ی TV اپلیکیشن پایش سلامت سامسونگ موسوم به Health Monitor نیز سازگار خواهد بود. کره‌ای‌ها می‌گویند وب‌کم تلویزیون جدیدشان می‌تواند پنج پارامتر اساسی ضربان قلب، تغییرات ضربان قلب، سطح اشباع اکسیژن، نرخ تنفس و شاخص استرس را از طریق فناوری پیشرفته‌ای موسوم به rPPG اندازه‌گیری و تحلیل کند.

به‌گفته‌ی سامسونگ، rPPG یا تغییر حجم‌سنجی نوری از راه دور، «فناوری رایانش بصری هوشمندی است که با تشخیص تغییرات رنگ پوست ناشی از ضربان‌قلب، علایم حیاتی را ارزیابی می‌کند».

تلویزیون پرچم‌دار 8K سامسونگ با مدل QN900C به گفته‌ی خود شرکت، «برای بدل‌شدن به تلویزیون ایده‌آل، طراحی و ساخته شده است». تلویزیون جدید به‌لطف پیشرفت کنترل نور پس‌زمینه، کیفیت تصویر به‌مراتب بهتری از QN900B سال گذشته ارائه می‌دهد. تلویزیون QN900B با آن مشکی عمیق و کنتراست بالایش، تنها ۳۶ ناحیه‌ی کنترل تیرگی موضعی داشت؛ تلویزیون جدید QN900C بالغ‌بر ۱۰۰۰ ناحیه دارد؛ بهبود ۲۷ برابری!

درست‌مانند QN95C، مدل QN900C از پردازش ۱۴ بیتی بهره می‌برد؛ اما روشنایی این تلویزیون چشم‌ها را به‌خود خیره خواهد کرد؛ مدل پرچم‌دار کره‌ای‌ها در سال ۲۰۲۳ به حداکثر روشنایی نجومی و باورنکردنی ۴۰۰۰ نیت دست می‌یابد.

سامسونگ عبارت 8K را برای سیستم صوتی تلویزیون QN900C نیز به‌کار می‌برد و می‌گوید تلویزیون جدیدش به‌لطف فناوری «8K Sound Remastering» مشکل «عدم‌تطابق میان صدای سینمایی و محیط‌های خانگی را مرتفع خواهد ساخت».

سامسونگ در سال ۲۰۲۳ تلویزیون 8K رده‌پایین‌ترِ QN800C را نیز روانه‌ی بازار خواهد کرد؛ اما اطلاعاتی درباره‌ی جزئیات فنی این تلویزیون در دسترس نیست.

خانه‌ی هوشمند، سرویس استریم رایگان و بازی 4K ابری

تلویزیون‌های ۲۰۲۳ سامسونگ هوشمندتر از همیشه خواهند بود؛ کره‌ای‌ها در با اضافه‌کردن تراشه‌ی SmartThing Zigbee & Matter Thread به تلویزیون‌هایشان، نیاز به SmartThings Hub را به‌طور کامل در مدل‌های جدید مرتفع کردند.

سرویس رایگان و دارای تبلیغ Samsung TV Plus اکنون بیش‌از ۱۸۰۰ کانال را در سراسر دنیا ارائه می‌دهد.

سامسونگ در سال ۲۰۲۲ سرویس Gaming Hub را به تلویزیون‌های مبتنی‌بر Tizen خود آورد و تجربه‌ی بازی بر بستر کلاود را فراهم ساخت. در سال ۲۰۲۳ گیمینگ هاب کنسول ایکس‌باکس یا پلی‌استیشن شما را نیز شناسایی خواهد کرد و آن‌ها را داخل Hub به‌نمایش درخواهد آورد. از سوی دیگر، گزینه‌ی استریم بازی 4K از سرویس Nvidia GeForce Now هم در دسترس قرار دارد.

سامسونگ اپلیکیشن Samsung Telemedicine را نیز به تلویزیون‌های هوشمندش اضافه کرده است؛ اپلیکیشنی که امکان تماس تصویری با پزشکان را فراهم می‌آورد. سامسونگ می‌گوید کاربران می‌توانند با بعد از ویزیت پزشک، تجربه‌شان را به‌اشتراک بگذارند، وقت ملاقات دیگری تعیین کنند یا نسخه‌ی خود را دریافت کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات