TCL با درهم‌شکستن سنت‌های قبلی، تلویزیون ۹۸ اینچ مینی LED برای رقابت‌با سامسونگ رونمایی کرد

پنج‌شنبه ۱۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۹
مطالعه 4 دقیقه
تلویزیون هوشمند TCL Q6 4K روی دیوار
جدیدترین تلویزیون‌‌های هوشمند TCL ساختار نام‌گذاری محصولات این شرکت را بازطراحی می‌کنند. مدل پرچمدار، پنل پرنور ۹۸ اینچ از نوع مینی LED دارد.
تبلیغات

برند چینی TCL در نمایشگاه CES 2023 مجموعه‌ی جدیدی از تلویزیون‌های هوشمند خود را به نمایش گذاشت. این شرکت گفت اولین تلویزیون QD-OLED خود را در سال ۲۰۲۳ عرضه می‌کند. تی سی ال همچنین برای اولین بار فناوری مینی LED را به بزرگ‌ترین تلویزیون OLED خود اضافه کرده است تا به رقیب مستقیمی برای سامسونگ تبدیل شود. سامسونگ تا قبل از تی سی ال تنها شرکت دنیا بود که تلویزیون ۹۸ اینچ مینی LED سری QLED داشت.

بر اساس گزارش دیجیتال ترندز، TCL تصمیم گرفته است ساختار نام‌گذاری تلویزیون‌هایش را اصلاح کند. از این‌به‌بعد به‌جای تلویزیون‌های سری ۱ و ۲ و ۳ و ۴ و ۵ و ۶، شاهد دو دسته‌بندی کلی برای تلویزیون‌های TCL شامل مدل‌های رده‌بالای QLED سری Q و مدل‌های خوش‌قیمت غیر QLED سری S هستیم. TCL نام‌گذاری ساندبارهای ۲۰۲۳ خود را نیز به همین شیوه اصلاح کرده است.

تلویزیون پرچمدار مینی LED تی سی ال QM8 از نمای جلو

تلویزیون پرچمدار سال ۲۰۲۳ تی سی ال، QM8 است که از پنل مینی LED استفاده می‌کند و در مدل‌های ۶۵ اینچ، ۷۵ اینچ، ۸۵ اینچ و ۹۸ اینچ به دست مشتریان می‌رسد. این نخستین باری است که TCL تلویزیون غول‌پیکر ۹۸ اینچ با نور پس‌زمینه‌ی مینی LED تولید می‌کند. مدل Q7 بهترین تلویزیون غیر مینی LED شرکت تی سی ال است که از نوردهی موضعی با آرایه‌ی کامل (FALD) پشتیبانی می‌کند و در مدل‌های ۵۵ اینچ، ۶۵ اینچ، ۷۵ اینچ و ۸۵ اینچ در دسترس قرار می‌گیرد. TCL همچنین تلویزیون Q6 را در مدل‌های ۵۰ تا ۷۵ اینچ روانه‌ی بازار می‌کند.

در کمال تعجب، TCL در کنفرانس مطبوعاتی‌اش هیچ اشاره‌ای به تلویزیون‌های سری XL نکرد. این تلویزیون ۱۰٬۰۰۰ دلاری فوق باریک، پنل ۸۵ اینچ 8K دارد و از نسخه‌ی جدید فناوری مینی LED شرکت تی سی ال به نام OD Zero استفاده می‌کند. چینی‌ها در ابتدا قصد داشتند تلویزیون تی سی ال X9 را در سال ۲۰۲۱ عرضه کنند اما چنین اتفاقی رخ نداد. این تلویزیون را بار دیگر در CES 2022 دیدیم و غیبت آن در CES 2023 ممکن است به معنی لغو عرضه باشد.

تی سی ال در نمایشگاه CES 2023 هیچ اشاره‌ای به تلویزیون 8K نکرد. به‌نظر می‌رسد این برند چینی به‌طور کلی با پنل‌های 8K خداحافظی کرده است. مورد مهم دیگر این است که تی سی ال به‌طور مشخص نگفته کدام مدل از تلویزیون‌های جدیدش بر پایه‌ی Roku TV و کدام مدل‌ها با Google TV عرضه می‌شوند.

تلویزیون TCL Q7 5K از نمای جلو

TCL در حال حاضر مشخصات فنی دقیقی از تلویزیون‌های جدیدش منتشر نکرده است، اما می‌گوید مدل‌های سال ۲۰۲۳ درمقایسه‌با مدل‌های سال قبل بهبودهای بزرگی تجربه کرده‌اند. یکی از موارد هیجان‌انگیز، کاهش حاشیه‌های اطراف پنل در تلویزیون های تی سی ال است. تلویزیون‌های سال ۲۰۲۳ از صفحه‌نمایش QLED جدیدی استفاده می‌کنند که TCL آن را HighBright می‌نامد. Q6 به نسخه‌ی استاندارد HighBright مجهز است که ۶۶ درصد روشنایی بیشتر نسبت‌به تلویزیون‌های غیر QLED دارد و از نرخ نوسازی تغییرپذیر ۱۲۰ هرتز پشتیبانی می‌کند.

تلویزیون Q7 به نسخه‌ی پیشرفته‌تری از پنل تی سی ال به نام HighBright Pro مجهز است که به ادعای این شرکت، «اوج روشنایی را دو برابر می‌کند.» این پنل دارای نرخ نوسازی نیتیو ۱۲۰ هرتز است و به هنگام اجرای بازی‌های ویدیویی می‌تواند از طریق فناوری FreeSync Premium Pro به نرخ نوسازی تغییرپذیر ۲۴۰ هرتز دست پیدا کند. پنل HighBright Pro توانایی پشتیبانی از Dolby Vision IQ را دارد و به گواهی IMAX Enhanced مجهز است. تلویزیون Q7 دارای ریموت‌کنترلی است که دستورهای صوتی را شناسایی می‌کند. خود تلویزیون میکروفون‌هایی با کیفیت بالا دارد تا کاربر با دستور صوتی، کارهای مختلفی انجام دهد.

تلویزیون TCL S4 نمای جلو

تلویزیون QM8 به پنل پیشرفته‌ی HighBright Ultra با نور پس‌زمینه‌ی مینی LED مجهز است. تی سی ال می‌گوید این پنل دو برابر روشنایی بیشتر نسبت‌به پنل‌های مینی LED سال ۲۰۲۲ این شرکت دارد. HighBright Ultra دارای ۵۰۰ درصد ناحیه‌ی نوردهی موضعی بیشتر نسبت‌به نسل قبل است. تلویزیون ۹۸ اینچ 4K جدید تی سی ال به بیش از ۲٬۳۰۰ ناحیه‌ی نوردهی موضعی مجهز است. تی سی ال می‌گوید این تعداد ناحیه‌ی نوردهی از تمامی تلویزیون‌های مینی LED دیگر بازار حتی مدل‌های 8K بیشتر است.

تلویزیون QM8 از وای فای پشتیبانی می‌کند و ساب‌ووفر داخلی دارد. مدل‌های ۶۵ اینچ و ۷۵ اینچ و ۸۵ اینچ این تلویزیون از پایه‌ی قابل تنظیم استفاده می‌کنند.

تلویزیون هوشمند TCL S3 از نمای جلو

تی سی ال جزئیات زیادی درباره‌ی تلویزیون‌های سری S ارائه نداده است. این شرکت می‌گوید تلویزیون S3 در مدل‌های ۳۲ اینچ تا ۴۳ اینچ عرضه می‌شود و به وضوح 1080p دست پیدا می‌کند. تلویزیون S4 در مدل‌های ۴۳ اینچ تا ۸۵ اینچ تولید می‌شود، وضوح 4K دارد و از Dolby Vision HDR و Dolby Atmos پشتیبانی می‌کند.

قیمت تلویزیون تی سی ال و تاریخ عرضه‌ی آن اعلام نشده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات