سامسونگ در مسیر شکستن رکورد فروش تلویزیون QLED قرار گرفته است

سه‌شنبه ۸ تیر ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
سامسونگ که از سال ۲۰۱۷ بیش از ۲۰ میلیون دستگاه تلویزیون QLED فروخته، به‌تازگی اعلام کرده است که به رکورد فروش ۵۰ درصد این مقدار در یک سال نزدیک می‌شود.
تبلیغات

به‌ نظر می‌رسد رکوردشکنی سامسونگ در بخش‌های مختلف به روندی ذاتی و طبیعی تبدیل شده است. غول کره‌ای به‌ دلیل تولید محصولات باکیفیت همیشه مشتریان زیادی را جذب می‌کند و افراد تمایل دارند پول خود را برای خرید محصولات سامسونگ صرف کنند.

سامسونگ بزرگ‌ترین سازنده‌ی تلویزیون در جهان است و به‌شدت در بهبود فناوری و کیفیت صفحه‌نمایش سرمایه‌گذاری می‌کند تا همیشه کیفیت را در بالاترین سطح نگه دارد. آخرین سری تلویزیون‌‌های رده‌بالا و گران‌قیمت این شرکت در مسیر جابه‌جایی رکورد فروش در سال جاری میلادی قرار گرفته است.

به گزارش Sammobile، سامسونگ در نیمه‌ی اول سال ۲۰۲۱، بیش از ۴ میلیون دستگاه تلویزیون QLED فروخته و برای اولین‌ بار به رکورد فروش ۱۰ میلیون دستگاه در سال نزدیک شده است. سری 2021 Neo Qled سامسونگ نیز به‌ویژه در کره جنوبی فروش خوبی را تجربه کرده است.

یک منبع صنعت الکترونیک ادعا می‌کند که اگر این روند ادامه پیدا کند و سامسونگ در سایر کشورها فروش پایداری داشته باشد، به‌راحتی رکورد فروش ۱۰ میلیون دستگاه در سال را به‌ دست خواهد آورد.

بدون شک رسیدن به رکورد مذکور بسیار بزرگ خواهد بود؛ به‌ خصوص با در نظر گرفتن این مورد که از زمان معرفی تلویزیون‌های QLED در سال ۲۰۱۷، بیش از ۲۰ میلیون دستگاه از آن‌ها به‌ فروش رفته است. سامسونگ در حال حاضر توانسته است رکوردش را بشکند و تنها با فروش یک سری تلویزیون پرچم‌دار در یک سال، در مسیر به‌ دست آوردن ۵۰ درصد از این تعداد قرار بگیرد.

پویایی بازار فعلی به‌ نفع سامسونگ تمام شده است. شیوع پاندمی کووید-۱۹ موجب افزایش تقاضای خرید تلویزیون شد؛ زیرا مردم سراسر جهان مجبور شدند در خانه بمانند. از طرفی تولیدکنندگان دیگر به دلیل کمبود تراشه، با افت تولید و تقاضا روبه‌رو شدند و در این‌ زمینه، سامسونگ وضعیت زنجیره‌ی تأمین خود را کنترل کرد؛ اما غول کره‌ای ابراز نگرانی کرده است که کمبود ادامه‌دار تراشه، می‌تواند بر فروش تلویزیون‌ هایش در بلند‌مدت تأثیر بگذارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات