تلویزیون های Neo QLED سامسونگ اولین بار گواهینامه Spatial Sound Optimization را دریافت کردند

سه‌شنبه ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۵
مطالعه 2 دقیقه
طبق اخبار منتشرشده، تلویزیون‌های Neo QLED سامسونگ به‌دلیل ارائه تجربه صوتی پایدار، موفق شدند گواهینامه Spatial Sound Optimization را از مؤسسه VDE آلمان دریافت کنند.
تبلیغات

به‌نقل از Sammobile، سامسونگ نسل جدید تلویزیون‌هایش را با نام Neo QLED برپایه فناوری مینی LED در اوایل سال ۲۰۲۱ رونمایی کرد. تلویزیون‌های جدید به‌دلیل خلق تصویر باکیفیت گواهینامه‌های زیادی دریافت کرده‌اند. اکنون، سامسونگ اعلام کرده است که تلویزیون‌های Neo QLED به اولین تلویزیون جهان تبدیل شده است که گواهینامه صوتی Spatial Sound Optimization را از شرکت معروف VDE را دریافت کرده است. اخذ گواهینامه مذکور بدان‌معنا است که تلویزیون‌ها بدون توجه به اینکه در چه فضایی قرار گرفته‌اید، تجربه صوتی پایدار و فوق‌العاده‌ای را ارائه می‌دهند.

معمولا صدای تلویزیون می‌تواند در اتاق‌های مختلف به‌دلیل تغییر در اندازه‌ و اتاق، اشیای داخل اتاق و بافت دیوارها متفاوت به‌گوش برسد. با این تفاسیر، تلویزیون‌های سامسونگ می‌توانند با تنظیم مشخصات صوتی براساس ویژگی‌های اتاق، این تغییرات را تا حد زیادی کاهش دهند.

فناوری spacefit-sound سامسونگ

تلویزیون‌های جدید سامسونگ Neo QLED با ویژگی به نام SpaceFit Sound عرضه می‌شوند. تکنولوژی مذکور ابعاد و شکل اتاق را با استفاده از میکروفون‌های داخلی می‌سنجد، سپس صدا را به‌صورت خودکار کالیبره می‌کند و بدون توجه به اینکه تلویزیون در کجای خانه قرار دارد، تجربه صوتی پایداری را ارائه می‌دهد. مهم نیست تلویزیون Neo QLED نزدیک دیوار یا در مرکز اتاق قرار گرفته باشد؛ درهرصورت به‌کمک این ویژگی باس، صدای سه‌گانه را تنظیم می‌کند تا تجربه صوتی شفاف و پایداری را ارائه دهد.

تلویزیون Neo QLED سامسونگ - گواهینامه spatial-sound-optimization

غول کره‌ای تمرکز زیادی روی ارائه تجربه صوتی بهبود‌یافته برای تلویزیون‌های برترش کرده وحتی ارزان‌ ترین تلویزیون Neo QLED (مدل ۵۵ اینچی QN85A با قیمت ۴،۰۹۹ دلار) از سیستم‌صوتی 2.2.2 کاناله با توان ۶۰ وات برخوردار است. افزون‌براین تلویزیون Neo QLED با ویژگی‌های دیگری مانند SpaceFit Sound و Q-Symphony و Object Tracking Sound و Active Voice Amplifier برای افزایش بیشتر کیفیت صدا ارائه می‌شوند.

گواهینامه Spatial Sound Optimization به آن دسته از تلویزیون‌ها و محصولات صوتی اعطا می‌شود که تجربه صوتی پایداری ارائه می‌دهند. Younghun Choi، رئیس تیم تحقیق و توسعه بصری در سامسونگ الکترونیک می‌گوید: «فناوری SpaceFit Sound صدای محیط اطراف اتاق را بررسی و بر‌این‌اساس صدای تلویزیون را تنظیم می‌کند. آنچه می‌خواهیم، این است که مشتریانمان بدون دردسر از تلویزیونشان لذت ببرند.»

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات