ویلچر جدید هوندا هر کسی را در واقعیت مجازی غوطه‌ور می‌کند

پنج‌شنبه ۱۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
مرد نشسته روی صندلی خودران هوندا با عینک واقعیت مجازی
هوندا گامی محکم برای ترکیب «واقعیت تعمیم‌یافته» با ویلچرهای مجهزبه موتور برداشته است.
تبلیغات

بر اساس بیانیه‌ی رسمی هوندا، این شرکت به یک فناوری جدید در زمینه‌ی واقعیت تعمیم‌یافته دست پیدا کرده است که قابلیت‌های واقعیت مجازی را با وسایل خودران شخصی مانند ویلچر یونی‌وان ترکیب می‌کند. هوندا می‌خواهد فناوری جدید خود را ماه‌ آینده در رویداد SXSW 2024 به‌نمایش بگذارد.

شرکت هوندا درصدد است تا واقعیت مجازی را که تقریباً به یک فضای مشخص محدود است، با دستگاه‌های حرکتی مانند وسیله‌ی حمل و نقل تک‌نفره‌ی Uni One که توسط حرکات کاربر کنترل می‌شود، ترکیب کند و تجربه‌ی لذت‌بخشی را در اختیار مشتریان خود قرار دهد.

وسیله‌ی حمل و نقل تک‌نفره‌ی جدید هوندا بدون دخالت دست کار می‌کند تا کاربران بتوانند راحت‌تر از دست‌ها برای بهره‌بردن از ویژگی‌های واقعیت مجازی استفاده کنند. کاربران برای استفاده از این قابلیت‌ها باید عینک واقعیت مجازی را که همراه با صندلی Uni One ارائه می‌شود روی چشم بگذارند.

کاربران می‌توانند با استفاده از حالت High Position ارتفاع ویلچر یونی‌وان را تا ۲۷٫۶ اینچ (۷۰ سانتی‌متر) افزایش دهند و در ارتفاع یکسان با افرادی که ایستاده‌اند، قرار بگیرند. برای تغییر دادن جهت حرکت این دستگاه تنها کافی است بدن خود را به جلو، عقب، پهلو و به‌صورت مورب حرکت دهند.

مرد نشسته روی صندلی خودران هوندا با عینک واقعیت مجازی

حالت دیگری که برای این دستگاه ایجاد شده، Low Position است که به کاربران امکان می‌دهد با استفاده از یک جوی‌استیک، ارتفاع صندلی را پایین بیاورند تا بتوانند بهتر با کودکان و افرادی که نشسته‌اند، ارتباط بگیرند.

ممکن است تصور شود که این دستگاه با هدف بهبود شرایط زندگی افراد دارای معلولیت و نقص حرکتی ساخته شده، اما شرکت هوندا در پست معرفی محصول هیچ اشاره‌ای به این افراد نکرده است.

هوندا یکی از باتجربه‌ترین شرکت‌هایی است که در مسیر ساخت ربات‌ها گام برداشته است. این شرکت یکی از معروف‌ترین و اولین ربات‌ها با نام آسیمو را ساخته بود که در سال ۲۰۱۸ بازنشسته شد.

آسیمو دستاوردهای بزرگی داشت و قبل از اینکه بازنشسته شود، توانست با باراک اوباما، رئیس‌جمهور اسبق آمریکا، فوتبال بازی کند، با مجری آمریکایی به نام کِلی ریپا دوست شود و یک گروه رقص تشکیل دهد. این ربات موقعیت‌های ناموفقی همچون سقوط از پله‌ها در حین تلاش برای بالارفتن را نیز تجربه کرد و کاملاً بی‌نقص نبود.

سال گذشته هوندا از وسیله‌‌ی نقلیه‌ی خودرانی پرده‌برداری کرد که با هدف انجام فعالیت‌های خسته‌کننده و تکراری در فرودگاه‌ها طراحی شده بود. هوندا معتقد است که فناوری واقعیت تعمیم‌یافته برای مراکز خرید، پارک‌های موضوعی و مکان‌های تفریحی ایدئال است؛ اگرچه ممکن است در فضای باز با مشکلاتی مواجه شود.

Uni One که امسال در SXSW به‌نمایش گذاشته می‌شود، شبیه Uni Cub هوندا است که در سال ۲۰۱۲ معرفی شده بود. Uni-Cub یک صندلی متحرک فاقد فرمان بود که به کاربران خود امکان می‌داد بنشینند و در عین‌حال هم‌سطح با افراد ایستاده قرار بگیرند.

Uni-One تقریبا ۱۵۴ پوند (۶۹٫۸۴ کیلوگرم) وزن دارد و می‌تواند با حداکثر سرعت ۳٫۷ مایل‌بر‌ساعت (۵ کیلومتر‌بر‌ساعت) حرکت کند. باتری لیتیوم-یونی قرارداده‌شده در این صندلی قابل تعویض است و می‌تواند حرکت تا ۵ مایل (۸ کیلومتر) با سرعت ۲٫۵ مایل‌بر‌ساعت ( ۴ کیلومتر بر ساعت) را تضمین کند. این صندلی می‌تواند تا ۲۴۲ پوند ( ۱۰۹٫۷۵ کیلوگرم) وزن را تحمل کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات