ربات انسان‌نمای ایلان ماسک هنگام قدم‌زدن در انبار رؤیت شد [تماشا کنید]

سه‌شنبه ۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۵
مطالعه 1 دقیقه
نسل دوم ربات تسلا آپتیموس درحالت ایستاده
ایلان ماسک ویدئو جدیدی از نسل دوم ربات انسان‌نمای تسلا، موسوم به آپتیموس، به‌اشتراک گذاشته است.
تبلیغات

جدیدترین ویدئو منتشر شده از ربات انسان‌نمای تسلا نشان می‌دهد که حرکت‌های آن بسیار نرم‌تر و ثابت‌تر شده است. تسلا نسخه‌ی دوم ربات انسان‌نمای خود را در ماه دسامبر (آذر و دی) معرفی کرد. این نسخه‌ی به‌روز شده،ژ حدود ۱۰ کیلوگرم سبک‌تر و سرعت راه‌رفتن آن ۳۰ درصد افزایش یافته است. با‌وجود‌این، در ابتدا به‌نظر می‌رسید که ربات سخت راه می‌رود و انعطاف بدنی کافی ندارد.

حساب رسمی آپتیموس در ماه ژانویه (دی و بهمن) ویدئویی را منتشر کرد که نشان می‌داد ربات تسلا در حال قدم‌زدن آرام است و حرکات بدنی نسبتاً ناپایداری دارد.

جدیدترین ویدئو منتشرشده از ربات تسلا نشان می‌دهد که آپتیموس اکنون به‌طرز محسوسی سریع‌تر حرکت می‌کند و وضعیت بدنی ثابت‌تری دارد.

میلان کواچ، رئیس مهندسی آپتیموس، به برخی از پیشرفت‌های حاصل‌شده درمقایسه‌با ویدئو منتشرشده در ماه دسامبر (آذر و دی) اشاره کرده است. نسل دوم ربات انسان‌نمای تسلا اکنون بسیار سریع‌تر راه می‌رود. این ربات با سرعت حدود ۰٫۶ متر‌بر‌ثانیه حرکت می‌کند که ۲۰ درصد بیشتر از قبل است. نوسانی جزئی به تنه و بازوها اضافه شده است تا ربات ظاهری طبیعی‌تر پیدا کند.

تسلا در سال ۲۰۲۱ اعلام کرد که مشغول ساخت ربات انسان‌نمای همه‌کاره‌ی دو پا است که کارهای خطرناک و تکراری یا کسل‌کننده را انجام می‌دهد. به‌گفته‌ی ایلان ماسک، ربات تسلا مهم‌ترین محصول این شرکت است و ماسک انتظار دارد که تا سال آینده این ربات انسان‌نما توانایی نخ‌کردنِ سوزن را به‌دست آورد.

بر‌اساس صحبت‌های اخیر ایلان ماسک، احتمال زیادی وجود دارد که تسلا بتواند در سال ۲۰۲۵ عرضه‌ی رباتش را آغاز کند. آپتیموس احتمالاً کمتر از ۲۰٬۰۰۰ دلار قیمت خواهد داشت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات