سگ رباتیک تکنو از دل فیلم‌های ترمیناتور بیرون آمده است

دوشنبه ۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۱
مطالعه 2 دقیقه
سگ رباتیک هوش مصنوعی تکنو دینامیک ۱ در محیط رباتیک
سگ رباتیک تکنو داینامیک ۱ با هوش مصنوعی و پردازنده‌ی هشت هسته‌ای ARM رونمایی شد.
تبلیغات

برند تکنو موبایل در کنگره‌ی جهانی موبایل ۲۰۲۴ (MWC 2024) از سگ رباتیک خود با نام داینامیک ۱ پرده برداشت. داینامیک ۱ ظاهری شبیه به سگ ژرمن شپرد دارد و به‌لطف خنک‌کننده‌ی قرارگرفته در زانوهای آن، حرکات واقع‌گرایانه‌ای مانند بالارفتن از پله‌ها، حرکت پنجه‌ها و تعظیم‌کردن را شبیه‌سازی می‌کند.

برند تکنو موبایل به ساخت گوشی‌های هوشمند معروف است و ورود به بازار سگ‌های رباتیک قدم رو‌به‌جلوی مهمی برای این شرکت محسوب می‌شود.

قیمت گوشی تکنو نسبت‌ به قیمت گوشی برندهای دیگر مانند قیمت گوشی آيفون و قیمت گوشی سامسونگ مقرون‌به‌صرفه‌تر است و شاید سگ رباتیک تکنو هم با همین رویکرد قیمت‌گذاری شود.

طبق بیانیه‌ی مطبوعاتی تکنو، این شرکت از چهار میکروفون در سگ رباتیک داینامیک ۱ استفاده کرده که بااستفاده از هوش مصنوعی، فرمان‌های صوتی انسان‌ها را تشخیص می‌دهد. در دل داینامیک ۱ از پردازنده‌ی هشت هسته‌ای ARM استفاده شده است.

رندر رسمی سگ رباتیک هوش مصنوعی تکنو دینامیک ۱ پس زمینه سفید
رندر رسمی سگ رباتیک هوش مصنوعی تکنو دینامیک ۱ پس زمینه سفید همراه با پورت شارژ و باتری

هوش مصنوعی HyperSense Fusion تکنو در سگ رباتیک داینامیک ۱ اصلاح رفتار و حرکات سگ رباتیک را در طول زمان تضمین می‌کند. تکنو از دوربین عمق‌سنج اینتل RealSense S430 همراه با حسگرهای نوری و مادون قرمز دوگانه در سگ رباتیک جدید خود استفاده کرده است که باعث شناسایی موانع و هدایت سگ می‌شوند.

داینامیک ۱ از فضای ذخیره‌سازی ۶۴ گیگابایتی، شبکه‌ی Wi-Fi 6 و بلوتوث ۵٫۲ بهره می‌برد و کاربران می‌توانند با اتصال گوشی هوشمند به آن، سگ رباتیک تکنو را کنترل کنند. انرژی داینامیک ۱ توسط باتری ۱۵ هزار میلی‌آمپرساعتی تأمین می‌شود که به‌گفته‌ی تکنو با یک‌بار شارژ کامل می‌تواند ۹۰ دقیقه دوام بیاورد و امکان تعویض باتری آن وجود دارد.

استقبال از نسل اول سگ رباتیک تکنو با هوش مصنوعی دور از انتظار است؛ اما داینامیک ۱ را می‌توان قدم مهم تکنو برای ساخت سگ‌های رباتیک دانست.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات