هم‌بنیان‌گذار اپل: ChatGPT گاهی‌اوقات مرتکب «اشتباهات وحشتناک» می‌شود

چهارشنبه ۲۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۰
مطالعه 1 دقیقه
استیو وزنیاک / Steve Wozniak با لباس آبی در مصاحبه
استیو وزنیاک، هم‌بنیان‌گذار اپل که عموما نگاه مثبتی به ابزارهای هوش مصنوعی ندارد، می‌گوید ChatGPT گاهی‌اوقات مرتکب اشتباهات وحشتناک می‌شود.
تبلیغات

چت‌بات نابغه‌ی ChatGPT با وجود موفقیت چشم‌گیر در جلب نظر کاربران عمومی، نگرانی‌های زیادی درباره‌ی آینده‌ی ابزارهای هوش مصنوعی ایجاد کرده است. این چت‌بات به هر سؤالی پاسخ می‌دهد، اما گاهی اوقات پاسخ‌هایش شامل اطلاعات غلط است.

استیو وزنیاک، هم‌بنیان‌گذار اپل، به مردم توصیه کرده است که به هنگام استفاده از ChatGPT محتاط باشند. وزنیاک می‌گوید ChatGPT «بسیار تحسین‌برانگیز» و «برای انسان‌ها، مفید» است اما احتمال بروز خطای جدی در این چت‌بات، بالا است.

وزنیاک در توصیف چت‌بات هوشمند شرکت OpenAI می‌گوید: «مسئله این است که ChatGPT کارهای خوبی برای ما انجام می‌دهد، اما از آن‌جایی که نمی‌داند انسان‌بودن چه معنایی دارد، ممکن است مرتکب اشتباهات وحشتناکی شود.»

به‌گزارش بیزنس اینسایدر، هم‌بنیان‌گذار اپل در مصاحبه‌ی جدیدش به استفاده از هوش مصنوعی در خودروهای خودران نیز اشاره کرد و گفت هوش مصنوعی در شرایط فعلی هرگز نمی‌تواند جایگزین مناسبی برای راننده‌های انسانی باشد.

با وجود تمامی انتقادات، ChatGPT به ابزاری بسیار محبوب تبدیل شده است. شرکت OpenAI اخیرا قراردادی ۱۰ میلیارد دلاری با مایکروسافت امضا کرده است تا هوش مصنوعی خود را وارد سرویس‌هایی مثل موتور جست‌و‌جوی بینگ و نرم‌افزارهای خانواده‌ی آفیس کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات