ایلان ماسک از فروش سهام تسلا برای خرید توییتر پشیمان است

شنبه ۱۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
هک توییتر
ایلان ماسک با ابراز پشیمانی از فروش سهام تسلا برای تأمین مالی خرید توییتر اعلام کرد هنوزهم باور ندارد چنین کاری انجام داده است.
تبلیغات

ایلان ماسک، میلیاردر صنعت خودروهای برقی، از فروش سهام خود در تسلا که با هدف خرید توییتر انجام شد، ابراز پشیمانی کرده است. سال گذشته، ماسک پس‌ از ماه‌ها سختی و سروصدای مطبوعاتی فراوان، سرانجام شبکه‌ی اجتماعی توییتر را ازآنِ خود کند؛ اما ظاهراً در این مدت شرایط بسیار سختی را سپری می‌کند؛ زیرا هم‌زمان وظیفه‌ی مدیریت سه شرکت را برعهده دارد. مدیرعامل تسلا و توییتر از مدیریت قبلی پلتفرم اجتماعی خود انتقاد کرده بود و حالا خود سکان هدایت آن را برعهده گرفته است.

به‌نوشته‌ی WccfTech، ماسک در چند ماه اخیر که مدیریت توییتر را برعهده گرفته، به‌خوبی متوجه شده است که تغییر عملکرد این پلتفرم چقدر دشوار خواهد بود. وی از مدتی قبل به‌دنبال فردی مناسب برای واگذار‌کردن سِمَت مدیریت توییتر بوده و نقش کنونی او در ماه دسامبر تغییر جالبی کرده است. همچنین، ماسک از دنبال‌کنندگان خود سؤال کرد آیا تمایل دارند همچنان در سِمَت مدیرعامل شبکه‌ی اجتماعی‌اش باقی بماند یا خیر. او برای خرید این شبکه‌ی اجتماعی مجبور شد میزان زیادی از سهام تسلا را بفروشد و کمک‌هایی از برخی سرمایه‌گذاران خاورمیانه نیز دریافت کرد.

اکنون به‌نظر می‌رسد ماسک دوباره به ماجرای خرید توییتر فکر می‌کند. او با انتشار مجموعه‌ای از توییت‌ها در پاسخ به یکی از دنبال‌کنندگان خود اعلام کرد هنوز باور ندارد که این شرکت را خریده است. وی در توییت دیگری گفت از فروش سهام تسلا برای خرید این شبکه‌ی اجتماعی پشیمان است.

توییتر قصد دارد مثل پی‌پال و اپل‌پی به یک پلتفرم پرداخت تبدیل شود
توییتر قصد دارد مثل پی‌پال و اپل‌پی به یک پلتفرم پرداخت تبدیل شود
مطالعه '2

ایلان ماسک از زمان خرید توییتر، تغییرات مختلفی در این پلتفرم اِعمال کرده است. به‌عنوان مثال، او مدت کوتاهی پس‌ از خرید شبکه‌ی اجتماعی مذکور، حساب‌های کاربری برخی افراد مشهور مثل دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق ایالات‌متحده و کانیه‌ وست را از حالت تعلیق درآورد.

ماسک در نظرسجی دیگری از دنبال‌کنندگان خود پرسید آیا باید از توییتر استعفا بدهد یا خیر و درمجموع ۱۷٫۵ میلیون رأی دریافت کرد که ۵۷٫۵ درصد آن‌ها با استعفای وی موافق بودند. این نظرسنجی دقیقاً زمانی برگزار شد که ماسک برای مشاهده‌ی مسابقه‌ی فینال جام‌جهانی ۲۰۲۲ به قطر سفر کرده بود؛ جایی‌ که گفته شد او با داماد ترامپ و سرمایه‌گذاران قطری و سعودی دیدار کرده است.

مدتی بعد، ماسک اعلام کرد درصورتی‌که شخص مناسبی برای مدیریت توییتر پیدا کند، از سِمَت کنونی خود در این شبکه‌ی اجتماعی کناره‌گیری و تمرکز خود را روی مدیریت تیم‌های فنی این پلتفرم معطوف خواهد کرد.

تلاش‌های ماسک در توییتر در حالی انجام می‌شوند که شرکت فضایی او موسوم‌ به اسپیس‌ایکس خود را برای مهم‌ترین آزمایش سال‌های اخیر خود آماده می‌کند. این شرکت اکنون مشغول آزمایش تقویت‌کننده‌ی Super Heavy است و قصد دارد به‌زودی و برای اولین‌بار ۳۳ موتور موشک را هم‌زمان روشن کند. در‌صورت موفقیت‌آمیز‌بودن این آزمایش و پس از دریافت تأییدیه‌های لازم از اداره‌ی هوانوردی فدرال (FAA)، موشک‌های این شرکت برای پرواز آزمایشی مداری آماده خواهند شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات