توییتر قصد دارد مثل پی‌پال و اپل‌پی به یک پلتفرم پرداخت تبدیل شود

سه‌شنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
لوگو توییتر / Twitter در کنار لبخند ایلان ماسک
ظاهراً ایلان ماسک قصد دارد توییتر را به رقیبی برای سرویس‌های پرداخت مطرح مثل پی‌پال و اپل‌پی تبدیل کند.
تبلیغات

از زمانی‌ که ایلان ماسک توییتر را به تصاحب خود درآورد، این شرکت برای افزایش درآمد به‌دنبال راهکارهای جدیدی بوده است. اکنون به‌نظر می‌رسد که ماسک در آستانه‌ی برداشتن گامی دیگر است که خدمات توییتر را وارد سطحی بالاتر از یک شبکه‌ی اجتماعی کند؛ زیرا او تمایل دارد به‌منظور رقابت با اپل‌پی و پی‌پال، شرکت تحت مالکیت خود را به یک پلتفرم پرداخت تبدیل کند.

ماسک برنامه‌های خود را برای ورود به بازار پرداخت در جلسه‌ای با تبلیغ‌کنندگان توییتر که در توییتر اسپیسز میزبانی شده بود، اعلام کرد. مالک توییتر در این جلسه گفت کاربران می‌توانند به سایر اعضای این شبکه‌ی اجتماعی پول انتقال دهند. درحال‌حاضر جزئیات بیشتری درمورد طرح ماسک فاش نشده اما ظاهراً توییتر به‌طور فعال روی آن کار می‌کند.

به گزارش 9to5Mac، توییتر درحال درخواست مجوزهای لازم برای تبدیل‌شدن به یک پلتفرم پرداخت در ایالات‌متحده است. در این گزارش اشاره شده استر کرافورد، مدیر محصول شبکه‌ی اجتماعی مذکور، روی زیرساخت سرویس جدید کار کرده است. این گزارش اشاره می‌کند که ماسک قصد دارد توییتر را به برنامه‌ای همه‌کاره تبدیل کند.

ماسک قصد دارد خدمات فین‌تک مثل تراکنش‌های همتا‌به‌همتا، حساب پس‌انداز و کارت‌های نقدی را به‌عنوان بخشی از طرح اصلی راه‌اندازی سوپراپلیکیشن که شامل پیام‌رسانی، پرداخت و کسب‌وکار است ارائه دهد. او در سال ۱۹۹۹ یکی از اولین بانک‌های آنلاین موسوم‌ به X.com را تأسیس کرد که بعداً به‌عنوان بخشی از خدمات غول پرداخت پی‌پال به‌ کار خود ادامه داد.

درحالی‌که پلتفرم جدید توییتر ابتدا با ارزهای معمولی و روش‌های پرداخت مرتبط کار می‌کند، این شرکت برنامه‌هایی هم برای افزودن پشتیبانی از رمزارزها دارد. این پلتفرم اساساً با پی‌پال و حتی اپل‌پی رقابت خواهد کرد و به کاربران اجازه خواهد داد نه‌تنها در فروشگاه‌ها پرداخت انجام دهند بلکه برای سایر افراد پول ارسال کنند.

فعلاً مشخص نیست آیا توییتر می‌تواند با شرکت‌های پرداخت مطرحی که سابقه‌ای طولانی در ارائه‌ی این خدمات دارند، رقابت کند یا خیر.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات