هواوی و نوکیا قراردادی برای استفاده متقابل از پتنت‌های یکدیگر امضاء کردند

شنبه ۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
هواوی
پس از سامسونگ و اوپو، اکنون هواوی نیز با هدف استفاده‌ی متقابل از گواهی‌های حق‌اختراع نوکیا، با این شرکت قرارداد همکاری منعقد کرده است.
تبلیغات

هواوی و نوکیا از تمدید قرارداد مجوزهای حق‌اختراع بین هردو برند خبر دادند اما جزئیات زیادی درمورد این همکاری اعلام نشد؛ زیرا مفاد قرارداد مذکور، محرمانه است. هواوی و اوپو مدتی قبل از امضای قراردادهای استفاده‌ی متقابل از پتنت‌های یکدیگر خبر داده بودند. قرارداد حق‌اختراع اوپو و هواوی، پتنت‌های اولیه‌ی استانداردهای ارتباط سلولی را پوشش می‌دهد که شامل استانداردهای 5G نیز می‌شود. هواوی و سامسونگ نیز قرارداد مشابهی درمورد پتنت‌های خود معقد کرده‌اند. غول فناوری کره‌ی جنوبی ماه گذشته ۹۸ پتنت خود را در ایالات‌متحده به هواوی منتقل کرد. این شرکت تاکنون جمعاً ۱۷۹ گواهی حق‌اختراع را انتقال داده است که درواقع بخشی از مفاد قرارداد پتنت‌های میان دو شرکت است.

همکاری هواوی و نوکیا در زمینه استفاده از پتنت‌ها

هواوی می‌گوید:

معمولاً برندهای بزرگ هم حق‌اختراع را دراختیار دارند و هم کاربر. بنابراین مجوز بین برندهای بزرگ معمولاً متقابل است و پرداخت هزینه‌ی مجوز نیز بستگی به ارزش ثبت‌اختراع و شرایط بازار هر دوطرف دارد.
- ، هواوی

هواوی سهم منصفانه‌ای از ارتباطات جهانی دراختیار دارد

به گزارش Gizchina، حدود ۳۵۰ میلیون گوشی هوشمند 5G و ۱۵ میلیون خودرو هوشمند در سال ۲۰۲۲ از هواوی مجوزهایی برای استفاده از پتنت‌های این شرکت دریافت کرده‌اند. علاوه‌براین حدود ۳۰ میلیون پایانه‌ی دسترسی پهن‌باند برای کاربران خانگی از این برند چینی مجوز گرفته‌اند که ۴۵ درصد از تبادل داده‌های جهان را تشکیل می‌دهد. با وجود ممنوعیت‌هایی که ایالات‌متحده علیه هواوی وضع کرده است، این برند چینی سهم عادلانه‌ای در ارتباطات جهانی دارد. البته سهم این شرکت می‌توانست خیلی بیشتر باشد اما ایالات‌متحده سعی کرد با اقدامات خود اطمینان حاصل کند که چنین اتفاقی رخ ندهد.

هواوی درحال‌حاضر حدود ۱۰ درصد از پتنت‌های 4G جهان را دراختیار دارد. این شرکت همچنین حدود ۲۰ درصد از پتنت‌های وای‌فای ۶، فناوری 5G و H.266 را به خود اختصاص داده است. علاوه‌براین حدود ۳۰ درصد از گواهی‌های حق‌اختراع OTN و 10G PON و حدود ۲۰ درصد از پتنت‌های IETF متعلق به این شرکت است.

هواوی دراین رابطه گفت:

سال ۲۰۲۲ ما بیش‌از ۲۰ قرارداد مجوز استفاده از پتنت‌های مختلف ازجمله حق‌اختراع‌های مربوط به تلفن‌های همراه، خودروهای هوشمند، شبکه‌ها، اینترنت اشیاء و غیره را امضا کرده‌ایم.
- ، هواوی

غول فناوری چینی علاوه‌براین مجوز ارائه‌ی فناوری‌های پیشرفته‌ی خود را به برندهای معروف خودروساز ازجمله آئودی، مرسدس‌بنز، بی‌ام‌و، پورشه، رنو، سوزوکی، لامبورگینی، سوبارو و بنتلی، دراختیار دارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات