وکلای ماسک: پرداخت ۷ میلیون دلاری توییتر به زاتکو، با مفاد قرارداد خرید این شرکت تناقض دارد

دوشنبه ۲۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
وکلای ایلان ماسک در راستای فسخ قرارداد خرید توییتر، اکنون از پرداختی ۷ میلیون دلاری این شبکه‌ی اجتماعی به کارمند سابق بخش امنیت آن، پیتر زاتکو، به‌عنوان دلیل دیگری برای خروج از این معامله استفاده کرده‌اند.
تبلیغات

اخیراً یک قاضی در پرونده‌ی جنجالی میان ایلان ماسک و توییتر، حکم داد که مدیرعامل تسلا می‌تواند از اتهامات مطرح‌شده ازطرف پیتر زاتکو، افشاگر توییتر به‌عنوان بخشی از استدلال در دعوای متقابل خود علیه این شرکت استفاده کند. همان‌طور که مشخص است، ماسک قصد دارد از ادعاهای زاتکو برای برنده شدن در پرونده‌ی خود استفاده کند و همچنین از این واقعیت که مدیر سابق امنیت توییتر برای خروج از این شرکت مبلغ درخورتوجهی دریافت کرده، برای فسخ معامله‌ی ۴۴ میلیارد دلاری خرید این پلتفرم اجتماعی، بهره ببرد. همان‌طور که واشنگتن‌پست گزارش می‌دهد، وکلای ماسک، نامه‌ای به توییتر ارسال کردند و به این شرکت گفتند که پرداختی به ارزش ۷٫۷۵ میلیون دلار که در ماه ژوئن به زاتکو پرداخت کرد، یک ماده در قرارداد فروش آن‌ها را نقض کرده است.

وکلای ماسک در نامه‌ای که در وب‌سایت SEC آپلود شده است به بند ۶٫۱ (e) توافق‌نامه‌ی ادغام استناد کرده‌اند که می‌گوید توییتر متعهد شده که به هیچ‌یک از ارائه‌دهندگان خدمات شرکتی، غیر از پرداخت غرامت، هیچ‌گونه پرداخت یا مزایایی برای قطع یا پایان‌کار اعطا یا ارائه نکند. مبالغ یا مزایا در جریان عادی کسب‌وکار منطبق با رویه‌ی گذشته و مشروط به اجرا و عدم ابطال رفع مطالبات، به‌نفع شرکت و شرکت‌های تابعه‌ی آن است. کارمندان سابق نیز به‌عنوان ارائه‌دهندگان خدمات شرکت درنظر گرفته می‌شوند.

ماسک و توییتر ماه آوریل قرارداد خرید را امضا کردند و در ماه ژوئن بود که زاتکو، حقوق پایان‌کار خود را دریافت کرد. وکلای دادگستری در نامه می‌گویند که این شرکت قبل از پرداخت، رضایت ماسک را درخواست نکرده و حتی اون را درجریان این پرداختی قرار نداده است.

ظاهراً مدیرعامل تسلا زمانی متوجه این توافق شد که توییتر اطلاعات مرتبط با آن را در پرونده‌ی دادگاه ۳ سپتامبر ارائه داد. بدین‌ترتیب، وکلای ماسک استدلال می‌کنند که تسویه حساب به‌عنوان مبنایی اضافی برای فسخ قرارداد خرید طرفین، عمل می‌کند. اکنون این وظیفه‌ی توییتر است که ثابت کند چنین پرداخت بزرگی به یک کارمند سابق، غیرعادی نبوده است.

زاتکو اخیراً توییتر را به داشتن نقص‌های امنیتی متعدد، متهم کرده است. او در شکایتی که به کمیسیون بورس و اوراق بهادار ارسال شده، اعلام کرد که این شبکه‌ی اجتماعی شرایطی را که در زمان حل‌وفصل یک اختلاف مهم حریم‌خصوصی با FTC در سال ۲۰۱۱ با آن موافقت کرده بود، نقض کرده است. وی همچنین افشا کرد که توییتر در این‌ مورد هیچ پاسخ مستقیمی ارائه نداده؛ این درحالی‌ است که ماسک قبلاً توییتر را به ارائه‌ی آمار نادرست از تعداد واقعی ربات‌ها در این پلتفرم اجتماعی متهم به کلاهبرداری کرده بود و در یک پرونده‌ی حقوقی به دادگاه گفت که ۱۰ درصد از کاربران فعال روزانه‌ی این شبکه‌ی اجتماعی درواقع ربات هستند اما بنا به ادعای توییتر، این رقم فقط ۵ درصد است.

توییتر و ماسک طی جلسه‌ای پنج‌روزه که از ۱۷ اکتبر آغاز خواهد شد، در دادگاه با یکدیگر رو‌به‌رو خواهند شد تا سرانجام پرونده‌ی جنجالی آن‌ها مشخص شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات