ایلان ماسک با میم اینترنتی، توییتر را به سخره گرفت: تعداد بات‌ها را در دادگاه اعلام خواهید کرد

دوشنبه ۲۰ تیر ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۰
مطالعه 3 دقیقه
ایلان ماسک در واکنش به احتمال شکایت توییتر از او، میم جدیدی توییت کرده است تا این ماجرا را به تمسخر بگیرد. ماسک می‌گوید توییتر در دادگاه مجبور خواهد شد جزئیات بات‌ها را ارائه دهد.
تبلیغات

در پی تلاش ایلان ماسک برای عقب‌نشینی از قرارداد ۴۴ میلیارد دلاری خرید توییتر، مدیران این شبکه‌ی اجتماعی تهدید کردند که کار را به دادگاه می‌کشانند. ماسک که پیش‌تر بارها با توییت‌هایش جنجال به‌پا کرده است، در توییت جدیدی به احتمال اقدام قانونی توییتر واکنش نشان داده است. مدیرعامل ثروتمند تسلا میمی اینترنتی منتشر کرده که در آن مشغول خندیدن است.

تیم حقوقی ایلان ماسک در پرونده‌ای که برای کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده ارسال کرده، می‌گوید مدیران توییتر بندهای قرارداد را زیر پا گذاشته‌اند؛ چون اطلاعات لازم را به او ارائه نداده‌اند.

ایلان ماسک چند هفته پس از عمومی‌کردن تمایلش به خرید توییتر، انتقاد از این شبکه‌ی اجتماعی را شروع کرد. او بارها گفت که تعداد واقعی حساب‌های بات و اسپم بسیار بیشتر از آن چیزی است که مدیران توییتر اعلام می‌کنند. درحالی‌که توییتر می‌گوید بات‌ها کمتر از ۵ درصد کل کاربران فعال روزانه را تشکیل می‌دهند، ماسک این عدد را بیش از ۲۰ درصد می‌داند. توییتر در جدیدترین کنفرانس خبری‌اش که اواخر هفته‌ی گذشته برگزار شد، روی مواضع خود تأکید کرد. این شرکت می‌گوید روزانه یک‌میلیون حساب اسپم مسدود می‌کند.

ایلان ماسک در توییت جدید خود میم زیر را منتشر کرده است. او می‌گوید توییتر در دادگاه مجبور می‌شود جزئیات تعداد بات‌های پلتفرمش را فاش کند.

میم ایلان ماسک / Elon Musk در واکنش به شکایت توییتر

پس از میم بالا، ایلان ماسک توییت دیگری نیز منتشر کرد. در این تصویر، چاک نوریس، بازیگر و ورزش‌کار آمریکایی را می‌بینیم که مشغول انجام بازی شطرنج است و درحالی‌که تنها یک سرباز علیه مجموعه‌ی کاملی از مهره‌ها دارد، با اعتمادبه‌نفس به دوربین نگاه می‌‌کند.

ماسک در توضیح توییت دومش از عبارت Chuckmate استفاده کرده است که تغییریافته‌ی Checkmate به‌معنی کیش‌ومات است. سی‌نت می‌نویسد این کلمه‌ به شوخی‌هایی اشاره می‌کند که کاربران اینترنت در سال ۲۰۰۵ با چاک نوریس انجام دادند. توییتر ترجیح داده است به درخواست خبرنگار سی‌نت برای ارائه‌ی جزئیات بیشتر پاسخ ندهد.

توییتر مدتی پیش در گزارشی اعلام کرد که در فصل اول ۲۰۲۲ کمتر از ۵ درصد از ۲۲۹ میلیون کاربر فعال روزانه‌اش را حساب‌های جعلی یا اسپم تشکیل داده‌اند. البته توییتر در همان زمان اعلام کرد که عدد مربوط به بات‌ها ممکن است بیشتر باشد و به‌طورمداوم تلاش می‌کند تا توانایی‌های خود برای شناسایی تعداد دقیق این حساب‌های کاربری را بهبود بخشد. ایلان ماسک بارها گفته است که عدد اعلامی توییتر دقیق نیست؛ اما تاکنون مدرکی برای اثبات حرف‌هایش رو نکرده است.

خروج از قرارداد ۴۴ میلیارد دلاری ممکن است ایلان ماسک را به پرداخت غرامت یک‌میلیارددلاری مجبور کند. البته برخی از کارشناسان حقوقی می‌گویند که به‌دلیل اقدام همه‌جانبه‌ی توییتر در دادگاه، جریمه‌ی احتمالی ایلان ماسک بسیار بیشتر از این خواهد بود. گفته می‌شود توییتر به‌تازگی شرکت حقوقی ابداع‌کننده‌ی استراتژی «قرص سمی» را استخدام کرده است تا به‌طورجدی از ایلان ماسک در دادگاه شکایت کند.

این نخستین‌باری نیست که ثروتمندترین فرد دنیا توییتی خبرساز منتشر می‌کند. او مدت‌ها قبل در توییتی از تأمین سرمایه‌ی لازم برای خصوصی‌سازی تسلا خبر داده بود و همان توییت باعث واکنش شدید کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا شد. او نیز واکنشی توهین‌آمیز به اظهارات مدیرعامل توییتر درباره‌ی تعداد بات‌ها نشان داد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات